Kortet er som sådan ganske udemærket, men det har stadig problemer med OC.
Årsagen til at man ser så gode resultater fra de forskellige testsite er at de selvfølgelig får håndplukkede bundkort det yder det optimale. Så heldig er man ikke som slutbruger men med lidt held og de rigtige ram burde 250+ FBS være muligt, de ram jeg har hørt om de bedste resultater med er OCZ 3700EB.
Men hvis du seriøst overvejer at købe bundkortet villle det nok være en god idé at kigge forbi msi's forum for lige at læse om hvilke ram der køre godt med bundkortet for det har faktisk ret meget at sige.
Men hvis jeg skal give min personlige vurdering af bundkortet er det stadig lidt blandet. Sammenlignet med f.eks. Epox alternativer syntes jeg ikke rigtig der er noget der favorisere MSI's K8N. Stabiliteten fejler dog ikke noget, så længe man ikke overclocker. Bundlet er også ganske fint ikke for meget ubrugeligt bras og en rimelig pris så det er ikke så galt. MSI's support er også ganske fin, de har i hvert fald hidtil været flinke til at komme med bios opdateringer til at afhjælpe folks temperatur problemer men vi mangler stadig at se lidt velvilje med hensyn til at forbedre overclockings mulighederne for flere forskellige ram typer. Selve boardets layout er nok en smags sag, men i et mindre kabinet som mit bilver det hele meget sammenpresset omkring CPU, AGP, ATX strømstik og ide-stik på bundkortet. Det har kostet mig et par IDE-kabler da jeg har haft bundkortet ude af kabinettet uden at tage cpu køler af fordi det simpelthen skal presse i/ud :l I et større kabinet vil det dog sikkert ikke skabe problemer, dog skal man være opmærksom på at CPU kølere som Zalman 7000A/B-CU kommer utrolig tæt på AGP-kortets bagside.
Hvis jeg skulle give bundkortet en karakter fra 1 til 10 ville det nok blive et 7-tal. Personligt tror jeg ikke der er mange andre nforce3 250GB/non-GB kort der vil komme over det, de fleste har stadig nogle problemer især ved manglende kombatibilitet med andet hardware, især ram, dette kan nok i mange tilfælde tilskrives A64 processornes indbyggede memory controller. Men det skal siges at producenterne af bundkort altså kan gøre en del med de rigtige bios'.