MSI K8N Neo Platinum FSB OC

Overclocking d.  19. juli. 2004, skrevet af LaZBoY
Vist: 380 gange.

LaZBoY
 
Superbruger
Tilføjet:
19-07-2004 14:02:29
Svar/Indlæg:
106/23
Er dette kort ligeså godt til at OC som i testene?? jeg har set flere testes hvor de når 300 fsb, men ikke en eneste privat person som har opnår lignede!!

Er der nogen herinde som har det?? Det kan da ikke passe at epox kortet er det eneste som oc'er godt

Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
19-07-2004 15:22:11
Svar/Indlæg:
14079/622
tjaaah har hørt det samme som dig.. I tests er MSI k8n neo rigtigt godt, mens de der har købt det herinde, ikke er glade for det :l



Morpheus@HOOD
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 15:52:12
Svar/Indlæg:
637/63
#1 & 0

Det er fordi ingen her inde har købt de rigtige ram til det.
Det gælder alle AMD 64-Bit boards eller Cpu´er fordi memorycontrolleren er indbygget i cpu´en.

Grunden til at Cpu´en ikke kan køre, med en FSB højre end 230-240 MHz. ( 1:1 )
Er fordi de ram de fleste har er dobbeltsidet, og de kan pt. ikke køre optimalt ved denne hastighed (ca. 235 MHz.)
Det er kun nogle bestemte OCZ- og Crucial ram som er singlesiddet, og de har ingen problemer med at komme op på 300 FSB.

Så det vil ikke hjælpe med et andet board, da problemet ligger i cpu´en. :l

Ronni J.



Kim
 
Superbruger
Tilføjet:
19-07-2004 16:07:30
Svar/Indlæg:
772/50
jeg har købt det, syns det er ok, men héhe er ikke lige nået de 300 endnu :/ jeg har enda opsøgt den samme bios som de bruger i testsene, men ja lidt problemer :/ men tror sq nok man kan. boardet køre über nice ellers og ja jeg er opppe på 240Mhz FSB og har været oppe på det 250. håber jeg snart får afluret hvad de gør siden de render 300 i teststene



Archos
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 18:47:56
Svar/Indlæg:
846/74
Mit har været oppe på 250 ved default v-core.. har ik prøvet højere..



SimTex
 
Superbruger
Tilføjet:
19-07-2004 21:34:02
Svar/Indlæg:
527/21
Kortet er som sådan ganske udemærket, men det har stadig problemer med OC.

Årsagen til at man ser så gode resultater fra de forskellige testsite er at de selvfølgelig får håndplukkede bundkort det yder det optimale. Så heldig er man ikke som slutbruger men med lidt held og de rigtige ram burde 250+ FBS være muligt, de ram jeg har hørt om de bedste resultater med er OCZ 3700EB.

Men hvis du seriøst overvejer at købe bundkortet villle det nok være en god idé at kigge forbi msi's forum for lige at læse om hvilke ram der køre godt med bundkortet for det har faktisk ret meget at sige.

Men hvis jeg skal give min personlige vurdering af bundkortet er det stadig lidt blandet. Sammenlignet med f.eks. Epox alternativer syntes jeg ikke rigtig der er noget der favorisere MSI's K8N. Stabiliteten fejler dog ikke noget, så længe man ikke overclocker. Bundlet er også ganske fint ikke for meget ubrugeligt bras og en rimelig pris så det er ikke så galt. MSI's support er også ganske fin, de har i hvert fald hidtil været flinke til at komme med bios opdateringer til at afhjælpe folks temperatur problemer men vi mangler stadig at se lidt velvilje med hensyn til at forbedre overclockings mulighederne for flere forskellige ram typer. Selve boardets layout er nok en smags sag, men i et mindre kabinet som mit bilver det hele meget sammenpresset omkring CPU, AGP, ATX strømstik og ide-stik på bundkortet. Det har kostet mig et par IDE-kabler da jeg har haft bundkortet ude af kabinettet uden at tage cpu køler af fordi det simpelthen skal presse i/ud :l I et større kabinet vil det dog sikkert ikke skabe problemer, dog skal man være opmærksom på at CPU kølere som Zalman 7000A/B-CU kommer utrolig tæt på AGP-kortets bagside.

Hvis jeg skulle give bundkortet en karakter fra 1 til 10 ville det nok blive et 7-tal. Personligt tror jeg ikke der er mange andre nforce3 250GB/non-GB kort der vil komme over det, de fleste har stadig nogle problemer især ved manglende kombatibilitet med andet hardware, især ram, dette kan nok i mange tilfælde tilskrives A64 processornes indbyggede memory controller. Men det skal siges at producenterne af bundkort altså kan gøre en del med de rigtige bios'.



xzipet
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 21:44:07
Svar/Indlæg:
378/136
Jeg kører PT. kun 235MHz stabilt kan ikke komme højre op. Ram 1:1



SimTex
 
Superbruger
Tilføjet:
19-07-2004 22:03:55
Svar/Indlæg:
527/21
#6 Har du prøvet med clockgen? Du kan afaik ikke komme højere op via bios, men hvis du har rammene til det burde det ikke været et problem at nå 250 eller mere fra windows vha. clockgen.



xzipet
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 22:39:17
Svar/Indlæg:
378/136
Hej simtex. Hvilken ram mener du der er bedst til dette bundkort




xzipet
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 22:49:00
Svar/Indlæg:
378/136
lige nu kører jeg 250fsb, det er opnået med MSI egen corecenter ved vcore: 1,7. cpu temp. idle 42 grader.



SimTex
 
Superbruger
Tilføjet:
20-07-2004 01:13:22
Svar/Indlæg:
527/21
#10 Aner ikke hvad hvor varm min CPU bliver, bekymre mig heller ikke synderligt må jeg indrømme - har i øvrigt samme køler som dig. Jeg tror snart jeg har været i gennem alle biosversionerne uden rigtig at kunne have konstateret nogle bestemte temperaturer, wtf så længe køle profilen ikke bliver synderligt varm må det jo være fint nok. Det mærkelige er at første gang jeg booter systemet efter det har været slukket kan det finde på at give temperature på 60 grader mens efter en reboot eller to ligger den på 35-45grader og det endda over clocket fra 2200 til 2350.

Min max FSB ligger på 239 i bios, hvis jeg går 1 højere kan jeg ikke boote. Men hvis jeg bruger clockgen har jeg være oppe på ca. 270FBS. Det skal siges at alt efter bios version er det forskellige hvad HT skal stå på i bios for at man kan nå højest op. Har dog haft mest succes med HTx3. Nu kører jeg desværre ikke mine ram ved 1:1 så jeg har ikke rigtigt kunne presse dem. Men der burde altså være potentiale for noget nice oc hvis man har de rigtige ram. Som sagt skulle OCZ 3700EB være gode sammen med dette bundkort, jeg har dem dog ikke selv så hæng mig ikke op på det :l

Har ikke selv sata diske, så ved ikke hvordan det fungerer, men har hørt at folk ikke har kunnet benytte sata 1&2 når de overclockede, hvorimod de havde mere succes med 3&4, et problem nvidia dog vist skulle arbejde på. Stabilitetsproblemer har jeg dog ikke haft med mine IDE diske og Audigy 2 og r9800se hvilket jeg finder ganske overraskende :p (Efter et mislykket forsøg med et Chaintech VNF3-250)

Ja det er rigtigt chipsettet bliver varmt, hvis man skal tro den indbyggede temperatur probe 50grader hvis ikke mere. Derfor har jeg også erstatte den passive køler med en mindre med aktiv køling på så temperaturene ikke kommer over 40grader. Jeg syntes dog ikke at kunne have konstateret bedre overclocking potentiale af den grund :l Min cpu max'er ved 2430MHz, sådan ca. medmindre det er noget andet der fucker mit system op.



#11
qbas
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 20:29:46
Svar/Indlæg:
235/69
jeg er lige med på en lytter da jeg sidder med samme mombo..
jeg har lige købt et par GILE PC4400 til min XP3200 og måtte slippe 2700 for dem :x ...jeg har prøvet at, sætte min bios til at køre argarsiv timings, det er der ingen problemer med.
Men hvis jeg sætter den til MAX performens, (kan ikke helt huske hvaad det hedder) så bibber biosen bare ved genstart, og jeg må resætte biosen får at få liv i computereb igen :x
Så jeg kan kun sige at jeg er skuffet over momboet



#12
qbas
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 20:32:51
Svar/Indlæg:
235/69
#12 ups stave fejl de er af mærket " GEIL " ikke GILE sorry



SimTex
 
Superbruger
Tilføjet:
20-07-2004 20:40:59
Svar/Indlæg:
527/21
#13 Du kan rette dine stave- og slåfejl under menu punktet community.

Nu er timings jo en ting noget andet er fsb, hvor langt er du kommet op der? Nu er GEIL ram jo ikke ram med de bedste timings men de burde da nok kunne køre 2-3-3-6 ved 200MHz og da sikkert også noget mere. Jeg vil anbefale dig at du selv indstillingerne timingene for rammene i stedet for at bruge de indbyggede funktioner.



Archos
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 22:04:30
Svar/Indlæg:
846/74
jeg er 100% tilfreds med mit... jeg køre 250 fsb default vcore, har ikk prøvet højere, da jeg kun har box køler



#15
qbas
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2004 16:09:48
Svar/Indlæg:
235/69
Hvilken bios ver x.x er den nyest?? min er den den der var med momboet ver. 1.10... den beta i snakker om, kan den hentes hos MSI ??