Nforce 4.27 driveren er kommet

Litteratur d.  20. juli. 2004, skrevet af M@D-M@X
Vist: 706 gange.

M@D-M@X
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 00:15:18
Svar/Indlæg:
477/254
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
TroelsOlesen
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 00:25:42
Svar/Indlæg:
1996/65
De ser meget ud til at ligne de uofficielle abit 5.03 drivere ... bortset fra at IDE driveren i 4.27 er ældre end den i 5.03...
http://www.nforcershq.com/foru...

Foresten hvis man vil bruge disse drivere ... så skal man vist hente International versionen ... da de vist har glemt at opdatere driverene i den engelske version ...
http://www.nforcershq.com/foru...



[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 05:45:56
Svar/Indlæg:
2175/21
lyder sq nice, har haft probs med det lort længe....og har nu et audigy2 :D





Silent
 
Skribent
Tilføjet:
20-07-2004 07:53:47
Svar/Indlæg:
3222/205
Hmm hvorfor skirver nVidia:

If you have previously downloaded the 4.24 English kit, there is no need to download this English kit below since it is the same drivers as in 4.24.

Nu har jeg de engelske 4.24, er de så de samme som i International 4.27?



TroelsOlesen
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 08:30:02
Svar/Indlæg:
1996/65
#3 ... fordi som jeg skrev i post 1 ... har de glemt at opdatere driverene i den U.S. english version ... såe hvis man henter den engelske version ... så er det sådan set bare de gamle drivere man får ...

Så hent den internationale version af 4.27 ...





Emerpus
 
Superbruger
Tilføjet:
20-07-2004 13:26:01
Svar/Indlæg:
626/20
#4 Det lyder lidt molboagtigt at Nvidia ikke har de samme drivere i den engelske version. Men ok, de store laver jo også fejl... ?:(



KoGeR|Max
 
Superbruger
Tilføjet:
20-07-2004 15:55:35
Svar/Indlæg:
218/22
jeg køre på 2.Xx :D



KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
20-07-2004 16:12:03
Svar/Indlæg:
4295/306
Jeg er heldigvis sluppet af med mit nForce bundkort - det er ikke uden grund at Abit ikke vil lave A64 bundkort baseret på nForce :00 :e haha



Benz
 
Superbruger
Tilføjet:
20-07-2004 16:31:06
Svar/Indlæg:
434/11
Giver #7 helt ret. Mage til lort skal man lede længe efter. x(

Fik byttet mit Epox RDA8+ rev 1.1 fordi det var umuligt at sætte noget på PCI slottene, uden den blev utrolig ustabil. Jeg fik så et brugt mobo retur med store skruemærker i, og surprise.....den har nøjagtig samme problem. Nu har jeg givet op, og købt mig et billigt Asrock med SiS chipset. Det er lige så hurtigt, og stabilt ikke mindst. :e



Ebzen
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 20:31:15
Svar/Indlæg:
592/17
Hahaha..
Jeg troede det var mig der var en åndsbolle.. Jeg har også et skod Epox kort med med Nforce2 bræk chipset. Det er nok det værste l*rt man kan købe for penge!
Først så brød kortet sammen grundet dårlige kondensatore!
Så blev det fixet med lidt snilde!
Og nu... Hver gang jeg skrivert hurtigt på mit keyboard.. Lagger min lyd på lydkortet!
Og det er ligemeget om jeg bruger mit dyre Terratec eller det onboard sound storm et eller andet! (Failed safe settings loaded i bios)
Hvor provo!! Har også prøvet forskellige bioser! Nada hjælper det!
Små fejl.. Men det clocker sku meget godt! Render også pænt stærkt! ;)
Men.. Når champen her skal have AMD64, så bliver det med Via chipset. Det ved man hvad er!!! Eller SIS.. Det må vi se til den tid! ;)

Ebzen



TroelsOlesen
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 21:47:15
Svar/Indlæg:
1996/65
Wow ... jeg er vist den eneste som siddert med et fejlfrit nForce2 board ... lyder det som ... jeg har ihvertfald ingen problemer, hverken med bios/drivers ... eller windows ... ?:(

Desuden er de nye uofficielle Nforce refreance drivers version 4.4.0 rigtig gode når man lige kombimere dem med det officielle relese ... jeg har ihvertfald aldrig oplevet en gammel version af windows live så meget op ved så lidt ...



Nick
 
Superbruger
Tilføjet:
20-07-2004 23:29:21
Svar/Indlæg:
112/4
#8 og #9
nej i er ikke åndsboller :f men epox bundkort er bare noget lort
var det ogsp sådan et du have #7
:e



Ebzen
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 23:31:58
Svar/Indlæg:
592/17
@10:
Er det noget du evt vil dele? Eller det er noget remix pack du køre med?
Jeg har nemlig prøve nogle af de remix packs.. De køre faktisk kanon. Som du siger!
Men det har da også taget noget tid.. Og det kan da ikke være rigtigt at man skal kombinere drivere på kryds & tværs. Hvad med at lave noget der virker bare første gang?!
Som sagt:
Jeg er færdig med Epox & Nforce chipset! :e :e

Ebzen



#13
Benz
 
Superbruger
Tilføjet:
21-07-2004 03:45:52
Svar/Indlæg:
434/11
Jeg ved i hvert fald, at problemerne der var med rev. 1.1 på Epox kortene forsvandt som dug for solen. Jeg har også hørt andre med de samme problemer som mig, hvor de havde et andet bundkort. Det kunne være Asus eller Abit. Deres første boards var heller ikke heldige. Derfor vil jeg nok lægge skylden på Nforce chipsettet. Men dermed ikke sagt, at jeg vil købe et Epox næste gang - det holder jeg mig fra lige foreløbig.

Faktisk havde jeg de samme problemer som #9 havde. Prøvede med 4 forskellige lydkort, og den havde det med at lagge frygteligt nogle gange. Tog jeg kortet ud var det der ikke - men så havde jeg til gengæld forfærdelig lyd, hvis jeg brugte onboard lydkortet. Meget skrattende er ordet vist :(

HDD ydelsen var også forfærdelig, og det fik mig til at købe en Promise controller. Det gjorde det bare endnu være - kørte jeg f.eks en HD Tach test, gik den helt i knæ nogle gange, med overførsler på 0-5 mb/s i 3-5 sek. af gangen.

Sidst men ikke mindst var der deres dårlige drivere. Jeg prøvede alle de remix der var, og fandt dog een der var nogenlunde. Men deres nyeste IDE driver i UDP 3.13 kunne jeg ikke bruge, fordi jeg havde en Plextor 708A dvd brænder.



[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2004 03:53:09
Svar/Indlæg:
2175/21
har specielt et trælst problem med det her, mit modem kan slet ikke få kontakt til onboard netkortet....så er nødt til at bruge et realtek i pci slottet.



TroelsOlesen
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2004 07:48:31
Svar/Indlæg:
1996/65
#12 .... i denne tråd kan du hente de leakede 4.4.0 drivere ...
http://www.nforcershq.com/foru...

Det jeg så gjorde var at jeg udpakkede 4.27 international (exe/cab) filen ... og så kopierede alle de drivere fra 4.40 ind i 4.27 instalationen som var nyere end de releaseded ...
(det vil sige GART, SMBus, MemControleren, Ethernet, ... rent faktisk alt untagen Audio driveren... )

Hvis du ikke er glad for at skulle fuske med at lave dit eget remix ... så kan du jo også bare instalere 4.40 driverene og bag efter instalere audio driverene fra 4.27 ...

Og det køre genialt ... især Nvidia IDE driveren (skal lige siges at mange har problemer med SW IDE driveren .. så med mindre du har et asus board hold dig til dem som kom med det officielle release) ... med de nye drivere ... der reagere min maskine så hurtigt at exploerer praktisk talt ikke har 2ms response tid ...

Edit: så lige at du havde Epox 8rda+ ... så skal du sikkert helt undlade at instalere SW IDE driveren ... da jeg mener at der er et problem med 8rda+ IDE controlere og nvidia driverene ... Men jeg ved dog ikke om det er blevet fixet med nyere bios versionner ...



Ebzen
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2004 13:08:14
Svar/Indlæg:
592/17
Bruger remix 3.31a fra http://mwarhead.motherboardfaq...
Syntes de virker okay! :)
Og ja jeg bruger SW IDE driveren. Men den volder mig ikke store problemer. Min brænder køre skam fint nok. Også mine harddiske!
Det går jo bare ud over opstarts tiden hvis ikke jeg installere den driver. Så er Windows 2000 lang tid om at starte op syntes jeg! :(
Så.. Men jeg er da glad for at der er andre der har problemer med lyden. Troede at det var mit Terratec kort der var noget galt med! :)
Syntes bare at det er mærkeligt at musikken nærmest staller når man skriver hurtigt. Som jeg gør! :e
Og jeg har prøvet alt snart.. Forskellige drivers, bioser. Jeg har bare givet op! :(
Endda underclocking! :l
Den får lov til at køre i 3 måneder.. Så bliver bundkort, processor & RAM udskiftet. Nok også GFX. Så springer jeg på AMD64 FX vognen!
Og der bliver det nok et MSI kort! Om det bliver med Nvidia chipset aner jeg ikke.
Min erfaring med Epox kort: lad vær med at købe det!

Ebzen



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2004 20:02:38
Svar/Indlæg:
6052/189
jeg kører med standard 41.6 på mit 8rda+ rev 1.1, og har ALDRIG set skyggen af problemer med dette mobo... jo en gang, dengang de lige havde implenteret IDE-drivere i dem, 2.45 mindes jeg den hed, det drillede lidt, ellers har det kørt som en drøm...

og ingen døde kondensatorer endnu!!



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2004 22:01:03
Svar/Indlæg:
10398/435
Soltek 75FRN-L (333) CP-Geek bios. købt lige da det kom og har kørt 24/7 siden.. intet problem. og nice performance endda.

ved næste reinstall af windows bruger jeg dog 4.24, da jeg synes at nvidia har hevet lydproblemerne frem igen i 4.27... nu havde de jo lige fået dem væk!!!!? synes det virker dumt. :00



#19
VK
 
Superbruger
Tilføjet:
25-07-2004 14:54:39
Svar/Indlæg:
4/2
Min kammerat har problemer med at få digital lyd ud med de nye drivere

Før i tiden, havde Nvidia control Panel option hvor man kunne vælge om man skulle have analog eller digital udgang aktiveret. Den nuværende nvMixer har ikke sådan en option! Hans højttalere er sluttet til SPDIF udgangen

Hvad gør man ?

PS. Han har installeret de nyeste drivere (4.27 - International version)