Salg: Nogle spørgsmål

Hyggehjørnet d.  20. juli. 2004, skrevet af JamesBond
Vist: 161 gange.

JamesBond
 
Superbruger
Tilføjet:
20-07-2004 00:54:12
Svar/Indlæg:
67/5
Da jeg snart kunne tænke mig at prøve lykken med at sælge ting jeg ikke bruger længere, har jeg lige nogle spørgsmål angående det. Det skal siges at jeg aldrig har prøvet at sælge noget via. nettet.

Efterkrav: Hvis jeg sender pr. efterkrav, hvordan er det så helt man skal gøre det, skal man selv pakke de ting ind man skal sende, og så komme op på posthuset og sige man vil sende denne pakke pr. efterkrav til *vilkårlig adresse*, og så klarer de resten?.

Og når modtageren så henter pakken, hvordan får jeg så mine penge? gør posthuset det automatisk via. min konto?

Hvis modtageren ikke henter pakken inden 7 dage, eller hvor meget fristen nu er på, hvad sker der så???

Har kigget på postdanmark.dk men kan ikke finde noget, måske er jeg blind eller også giver de virkelig ingen oplysninger om det.

Pft
:)

Kan godt være der dukker flere spørgsmål op hen ad vejen ;)

NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 01:40:05
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Pr. efterkrav foregår ved, at du og køber aftaler en pris. Måske aftaler I at dele portoen lige over.

Der er også et gebyr for at sende pr. efterkrav...

Du udfylder en blanket i stil med en alm. pakkelabet, hvorpå du skriver modtager og afsender. Nederst er der din "kvittering". Når køber modtager pakken, river postbuddet "kvitteringen" af, og den ryger retur til dig. Den kan du så gå ned på posthuset og indløse :)

Spørg evt. på dit lokale posthus for flere informationer. De er som regel flinke og rare :)



JamesBond
 
Superbruger
Tilføjet:
20-07-2004 10:00:58
Svar/Indlæg:
67/5
Ok, tak for svaret:D, men hvis vi nu siger at jeg kommer med en Nintendo64 + en masse gejl til den ned på posthuset, ligger de så tingene i en kasse, eller skal man hjemmefra selv sørge for at pakke det ind :00 ?

Og prisen, skal jeg selv skrive den på den der blanket ? :00



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 11:51:13
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Du skal selv pakke det ind. Du kan også tage det med, og pakke det ind dér. Men det bedste ville nok være at få det pakket hjemmefra ;)

Prisen skriver du på blanketten. Det gør du tre steder (eller er det 4? :l).

En til køber, en til posthuset og en til dig selv.



JamesBond
 
Superbruger
Tilføjet:
20-07-2004 16:04:56
Svar/Indlæg:
67/5
Ok tak, nu tror jeg, at jeg har forstået

- Pakker varen ind hjemmefra
- Går på posthus og udfylder blanket (modtager, afsender, pris)
- Modtager henter varen, postmanden/damen river kvitteringen af
- Sender den til mig, og jeg går ned og hæver den ;)

Men.. hvis modtager ikke henter varen indenfor fristen (7 dage mener jeg), hvad sker der så? Bliver varen sendt til mig igen, eller får modtager en "bøde" for ikke at hente :00