Pixelfejl!? hvad ville i gøre?

Diverse d.  20. juli. 2004, skrevet af System
Vist: 587 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
20-07-2004 13:47:41
Svar/Indlæg:
0/11005
Modtog her idag min Samsung 172X. Men der er grim lysende grøn pixelfejl på min skrærm. Noglelunde i midten af skærmen. Jeg ringede så ind til den butik jeg havde bestilt denfrai. De sagde jeg skulle kontakte infocare.com som håndterede samungs produkter i Danmark.

Men de sagde at der minimum skulle være 3 lysende "subpixels" for at en skærm kan betegnes som defekt.

Hvad skal jeg gøre? Den grønne pixel er MEGA irriterende :( Det er ikke til at holde ud at kigge på. Kan jeg bruge min 14 dages fuldreturret. Og skal jeg så bestille samme skærm fra samme butik? Eller hvad vill i gøre?
--
gogge

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 13:51:46
Svar/Indlæg:
589/75
Jeg ville først oprette en bruger her :00 ,

Det efter ville jeg smide skærmen tilbage i hovedt på dem og sige du har fortrudt og så gå over på den anden side af gaden og købe samme model der :00

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 13:52:35
Svar/Indlæg:
1503/128
Jeg ville bruge min returret hvis jeg var dig. Dernæst ville jeg tage ud i en butik og forlange at se skærmen i brug før jeg købte den.

Hvis sælgeren i forretningen er interesseret i at sælge sit produkt, så har han sikkert ikke noget imod at bruge 1½ minut på at tænde for skærmen.

Forlang at se et HELT hvidt skærmbilled, samt et helt sort. På den måde skulle du kunne fange alle pixelfejl.

heinrich

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 13:53:23
Svar/Indlæg:
1341/56

du kan godt bruge din 14dages returret, sålænge du har købt dfen over nettet, hvis du ikke har det, så kan du ikke gøre noget...

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 13:54:48
Svar/Indlæg:
3214/18
Jeg havde samme problem med en skærm jeg købte engang... Jeg benyttede mig af de 14 dages fortrydelsesret, da jeg heldigvis havde bestilt den over nettet.

Jeg kan simpelthen heller ikke holde ud, at sidde foran en skærm med pixelfejl - slet ikke hvis jeg har betalt 4-5000kr for den!

Jeg ved ikke om det vil være en specielt fed idé at bestille den fra samme butik, da de højst sandsynligt kan se hvad du tidligere har bestilt og tilbageleveret. Du kan samtidig risikere at få selv samme skærm tilbage igen. Jeg ville i hvert fald nok vælge den næstbilligste butik i stedet...

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 14:04:22
Svar/Indlæg:
1503/128
Returret har intet at gøre med RMA, så den skal du ikke spekulere over.

Wise

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 14:10:05
Svar/Indlæg:
1604/60
Som #7 skriver så skal du ikke sende den til RMA, for så tester de den bare og ser at der er mindre end tre pixel fejl, så får du den tilbage med en 200,- regning, og så er den mere end 14 dage gammel, og dermed mister du retur-retten på købet.

Ring til dem, og sig at du ikke er tilfreds med dit køb, og at du gerne vil returnere skærmen til dem igen, så skulle du gerne få dine penge igen.

The

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 14:26:49
Svar/Indlæg:
1836/61
Jeg havde en 14-dages fortrdelsesret med et GFX hos midtdata,
hvor de selvfølgelig også krævede at jeg lavede en RMA sag og
at jeg skrev "14-dages fortrydelsesret" positivt i RMA'en.
De testede så GFX kortet og jeg fik fuld varepris retur efter
et par dage, og intet gebyr for test.

stegger

Superbruger
Tilføjet:
20-07-2004 19:45:19
Svar/Indlæg:
206/36
det er intet med RMA at gøre juridisk set, men nogle butikker vil evt gerne have man udfylde et rma-skema så de på den måde har "styr" hvilke vare der kommer retur...

#10: købe via nettet og derved 14 dages returret er der tale om 14 dage ihænde hos kunden.. dvs viser varen sig at være defekt efter f.eks tre dage og den laves via RMA og du evt får en ny vare har du 14 dage på ny.... det samme gælder med alm garanti. garanti perioden forlænges det antal dage du ikke har vare til rådighed grundet reparation(reparation omfattet af garantien)...

så #0 an du ikke leve med pixel-fejlen er du fuld berettiget til at levere den tilbage, hvis du begrunder at du har fortrudt købet og IKKE fordi varen er defekt....
men overvej lige det moralske i det... det er før blevet nævnt her inde... man bør vide at pixelfejl kan forekomme og vil man se sig fri for dem, ja så gør som #3 siger... find en regulær butik hvor du kan se skærmen i action🙂

Peugeot106

Superbruger
Tilføjet:
20-07-2004 19:51:52
Svar/Indlæg:
227/22
Ahh, det er surt.. Jeg havde en også en rød pixel fejl på min Acer, nede i venstre hjørne.. Men efter et par uger forsvandt den, og den er aldrig kommet tilbage igen :i

Dunno Why !!

Held og lykke med din skærm !

McTBeer

Superbruger
Tilføjet:
20-07-2004 20:04:15
Svar/Indlæg:
361/82
Skynd dig at retunere skærmen og få dine penge igen, hvis du kan.
Har kun dårliege erfaringer med it butikken

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 20:29:22
Svar/Indlæg:
6624/113
Kan du ikke sørge for at gå UD af tråden og ind igen hvis du SKAL refreshe den??

Vi har en lille fejl på siden nemlig..

SimTex

Superbruger
Tilføjet:
20-07-2004 20:49:47
Svar/Indlæg:
527/21
Kan da godt forstå irritationen over pixel fejl, men må indrømme at jeg syntes det er noget pis at sende den tilbage på baggrund af det.

Når man køber en TFT skærm ved man at pixel fejl kan forekomme (med ret stor sandsynlighed faktisk) og det må man altså leve med ellers kan man købe en gammeldags møg skærm eller gå ned i en rigtig computer butik og se skærmen i aktion.

Hvis man benytter sine 14 dages returret på den måde, ligesom nogle folk gør for at teste forskelligt hardware er man medvirkende årsag til at hardware bliver generelt dyrere for det er selvfølgeligt ikke gratis for butikken.

Bare mit sureopstød, find ud af hvad man køber inden man køber!

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 20:52:04
Svar/Indlæg:
6624/113
#17 - Hvor det rart at høre at der er NOGEN der er enige med en selv. :D

stegger

Superbruger
Tilføjet:
20-07-2004 22:50:57
Svar/Indlæg:
206/36
ja rart at høre #17 og #18... det var det jeg prøvede at komme frem med "moralske tanke" i #12.....

man bør sgu kende lidt til man køber inden man gør det... men selvfølgelig er det "træls" man får en skærm med fejl....

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 22:54:00
Svar/Indlæg:
6624/113
Jeg er skam enig.. Det ER pissetræls at få en med fejl på. Men man bør kende reglerne for den slags, inden man begiver sig ud med sine surt sammensparede i hånden for at købe skærm.

Og jeg køber ikke selv skærme jeg ikke har gjort et ihærdigt forsøg på at nedstirre i 3-4 minutter forinden... ;)

Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 23:00:35
Svar/Indlæg:
3162/78
#17 hov hov det hedder CRT skærm... :)

Klitgaard

Superbruger
Tilføjet:
20-07-2004 23:01:21
Svar/Indlæg:
109/18
Gør som de andre siger, sendt lortet tilbage og derefter købe en skærm hos en konkurrerende firma hvorefter du ringer og grinerhøjlydt over at de mister som du ellers havde bruget på et produkt!!! muahahaa <----- jeps det er lame ;)

Somsagt send skærmen retur og sig du er utilfreds med produktet og derefter forklare hvor dumt det er at de ikke vil bruge den tid på at tage den skærm du har modtaget retur og teste en anden for pixelfejl og derefter sende en magentil(uden fejl retur.). sådanne ting gør at man gerne vil handle i en butik igen, service betyder alt over for kunder, dårlig service = mindre kunder, God service = flere kunder. Sådan er det og sådan vil det altid være!

stegger

Superbruger
Tilføjet:
21-07-2004 10:50:33
Svar/Indlæg:
206/36
#22 service er ikke alt... faktisk er It-branchen den branchen for prisen betyder allermest og service kommer længere nede ad stigen..(og ja jeg studere MBA-logistik så jeg kende købsadfærden...)
INGEN butik kan tilbage levere en tft med en pixelfejl til distributøren og med en avance på max 10% kan en butik ikke overleve hvis de skal udføre den service du snakker om... så længe antal døde pixel er under det tilladte forstår jeg klart butikkernes holdning... det er trods alt deres levebrød vi snakker om...

Fafler

Superbruger
Tilføjet:
21-07-2004 20:24:41
Svar/Indlæg:
34/9
Jeg har stadig ikke forstået hvorfor producenterne ikke har lavet en funktion til at 'slukke' defekte pixels, så de bliver sorte. Jeg ville godt kunne acceptere en skærm med et par enkelte sorte pixels, men de lilla/grønne/gule/røde jeg nogle gange har set? Nej, ikke om jeg ville betale for det! Om det så ville involvere at jeg skulle ødelægge skærmen ved at sende højspænding ind i den eller noget.

Og i kan sige om mit indlæg hvad i vil, men jeg synes ikke det kan være rimeligt at de sælger defekte produkter til så høje priser.

stegger

Superbruger
Tilføjet:
23-07-2004 11:08:28
Svar/Indlæg:
206/36
#26 der er ikke tale om defekte produkter indenfor TFT med enkelte "fejlfarvede" pixel.. og dette ganske offentlig kendt og ønsker man ikke, hvilket er helt forståeligt... men skulle man være garanteret skærm uden døde pixel skal have en med A-panel, hvilket ikke kan købe i skrivende stund for under 10k... pris og kvalitet hænge nogenlunde sammen og skulle producenterne til at teste samtlige skærme som er ment til os fattige konsument vil vi ikke have råd til dem.. sådanne tests samt opretholdelse af en omtalt garanti vil koste mega meget.. og de omkostinger kan kun hentes ved at prisen på skærmene bliver sat op.. = A-paneler

men giver dig ret, det sgu underligt lige ved første øjekast at man skal betale 5k for en ordentlig skærm, men alligevel kan man ikke være sikker på at undgå pixelfejl....

D00den

Elitebruger
Tilføjet:
23-07-2004 13:50:52
Svar/Indlæg:
90/3
de fleste pixelfejl dukker også først op efter et par dages intensiv brug, så det med at kigge på den 3-4 minutter i butikken er ingen garanti for pixelfejl ...