-> #0
"Slap af!" - ville være min første indskydelse ;)
Man kan på ingen måde "fremtidssikre" inden for computerverdenen. Computere lever kun så længe vi vil have dem til.
Min maskine har kørt på stort set samme setup i over 2½ år. Der har været enkelte udskiftninger, men det er gået slag i slag, så det har aldrig været det helt vilde.
At købe over-all high-end lige nu og her, kan aldrig betale sig. Men står du og mangler en computer, så er man næsten nødt til det. Det er altid dén der trækker tænder ud. Opgraderinger er aldrig værre end man selv gør dem til.
Det du har der, er en dejlig computer som vil holde i 2-3 år. Men så er det op til dig hvordan du vil definere "levedygtig". Min mors 486'er har overlevet i 12 år.
Der er ikke ændret noget på den siden den blev købt. Der er kommet (lidt flere) RAM og et CD-drev i. Men den står stadigvæk som dengang, og triller lystigt afsted.
Men når du siger "levedygtig" så er der en ting du skal tage højde for. Du vil uden tvivl høre de første mange argumenter med "for at kunne køre ALLE spil i 100+ FPS så skal du have..."
Mit råd ville være at ignorere de kommentarer i første omgang. For hvis det er den vogn man vil på, så holder ens hardware kun ½ år af gangen...
Så ro på, og tænk dig om.
Mit Radoen9800np@pro, er efter "deres" standard et uddateret kort, for det er jo over et år gammelt. Det er noget pjat. Jeg kan uden problemer køre alle spil på markedet.
Du vil nok føle at du støder panden lidt imod en mur når du spørger om den slags ting herinde, men det er fordi, at mange af os der er herinde er vant til at holde hardware af en vis standard.
Mit råd til dig:
Kig på hvor mange penge du har, træk ca. 750-1.500,- fra det. Og køb hardware for resten.
De kr. 750-1.500,- går du så ned i en forretning og køber en rigtig god stol for. For du kommer til at sidde meget foran dit nye 8. vidunder ;) :e 8)
Når alt dette er sagt, så har du en rigtig fin maskine dér. Ingen tvivl om det. Der vil komme forskellige forslag til harddisk-udskiftning og RAM-valg. Tag og lyt til dem, de ved hvad de snakker om.
Men som sagt: Ro på. Verden går ikke under, fordi at du ikke lige køber det bedste af det bedste ;)