P4 vandkøling med 2 radiator og seperat kasse

Vandkøling d.  21. juli. 2004, skrevet af Primeradk
Vist: 274 gange.

Primeradk

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2004 15:08:48
Svar/Indlæg:
262/84
Jeg har en alm Lian li kabinet som ikke er så stort, heri skal jeg har min P4 køle og min Gfx og chipset.
Jeg vil bygge en seperat kasse til mit vand da det eller fylder for meget. min køle hoved til cpu er 12mm, chipset og gpu køle hoved er swiftech og kun 10mm. så har jeg en stor radiator på 12mm og en lille aqua som pt sidder i toppen af kabinettet som er 10mm.

Spørgsmål, hvad får jeg mest ud af. køre fra reservoir til stor radiator og derfra ud af kassen til kabinet, og til cpu. herfra til gpu,chipset og så retur til kassen. og så have en slange fra reservoir til den lille radiator og tilbage til reservoir, for at køle vandet i reservoir. ved godt det kræver 2 pumper.

Eller

Køre fra reservoir til stor radiator til cpu, til den lille radiator og så til gpu, chipset og så retur til kassen. så lader jeg den lille radiator sidde i kabinettet.

Ved godt den sidste måske køler mest, men vil jeg kunne mærke forskelle, for kunne godt bruge den drevplads hvor radiator fylder nu, men hvis det vil være mærkbart på mit overclock er jeg ikke interesseret .

På forhånd tak

René

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2004 15:22:01
Svar/Indlæg:
6624/113
Du kan have et lille reservoir for at gøre udluftningen nemmere, men det er vandkøleren der skal KØLE vandet. Det er i vandkøleren effekten skal ud af vandet - ikke i dit reservoir da....

Pumpen skal suge fra reservoiret, hvor der sidder påfyldningsstuds i toppen - vandet skal videre til vandkøleren - videre fra kassen til cpu hovedet - nb - gfx - og så retur til kassen med reservoiret og forfra...

Det med 2 vandkølere kommer ikke til at give nogen effektforbedring du kan mærke - det er mit bud...

Det vigtigste er at den vandkøler du har siddende i kassen er så stor som muligt - så hjælper det osse på støjen, da der er et mindre behov for luftgennemstrømning.

OTC-Raptor

Superbruger
Tilføjet:
21-07-2004 15:24:30
Svar/Indlæg:
130/33
er det ikke nemmer bare at købe en fitting som kan lave 10 - 12 mm og omvent

jeg vil altid sige det er best at køre fra radiator -> cpu -> chip -> gpu -> ras -> pumpe -> radiator.......

har du overvejt at bygge en kasse oven eller nede under dit lian case. da det andet nok bilver et helvet at have med til lan og sådan

Primeradk

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2004 15:33:07
Svar/Indlæg:
262/84
#1/2 ok række følgen havde jeg ikke lige tænkt over. Jeg har et reservoir som selvfølgelig skal ind i. Jeg tænkte bare når jeg nu har 2 radiatore om jeg så ville kunne mærke det hvis jeg kørte fra res -> pumpe - > radiator (stor) -> Cpu -> radiator (lille) - > NB -> gfx -> res.

Eller om res -> pumpe1 -> radiator (stor) ->cpu -> NB -> Gfx -> res
og så have i kassen en pumpe der trækker vandet fra res -> pumpe 2 -> radiator (lille) -> res for at køle vandet i reservoir lidt mere.

Ved ikke om det hjælper noget af det.

#2 det bliver i en seperat kasse radiator-reservoir og store blæsere. så har jeg købt nogen koblinger så jeg kan pille det fra kabinet uden at skulle tømme alt vandet af. så jeg bare kan slæbe 2 kasser med og sætte koblinger sammen og så kører vi ;)

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2004 15:41:10
Svar/Indlæg:
6624/113
Jamen vandet i dit reservoir skal køles af den store vandkøler - så nej det er ikke nødvendigt. Desuden skal der kun være omkring 2-300ml i det - bare som en luftfælde...

Og som jeg lige har sagt - løsningen med de 2 vandkølere vil ikke gøre en forskel - måske give 1-2 grader på dit grafikkort. Men hvor mange Mhz er det så? :00

Primeradk

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2004 15:47:00
Svar/Indlæg:
262/84
#4 ok, jamen så bliver det bare res-pumpe-storradiator-cpu-nb-gfx-res. 🤡

Så prøver jeg sku det, så håber jeg det er tilfredsstillende

Tak for hjælpen begge 2. ;) :)