Ja som overskriften jo siger.. Jeg har en Maxtor 15 GB hard-disc altså kun 66 og ikk 100 eller 133.. Og den tar 5400 RPM.. Jeg synes den er pænt langsom og gammel og larmer meget.. Kan man ikke gøre lidt for at den skulle køre lidt bedre? :D
#10 Tror det næppe! motoren i en HD er en step-motor, der bliver styret af en specifik motor styring, og derfor har det ikke direkte noget med forsyningspændingen at gøre hvor hurtigt den køre... 😉
#10 ... jeg ved bare at jeg har kunne høre på mine harddiske ... når jeg justere på mit Antec TrueControle ...
hvis jeg hæver spændingen fra 12v til 13v ... så kan jeg tydelig høre at harddiskene lavere mere støj ... som helt klart kommer fra rotations hastigheden ...
Jeg har ikke testet om ydelsen blev ændret ... da den ekstra larm fik mig til hurtigt at sætte spændingen end igen ...
Det kan jo være at steppene som moteren tager bliver kraftigere, med den højere spænding, og derfor begynder at køre mere i egentlige step end i en glat rotation...? Men hurtigere tror jeg ikke den køre...