-> Alle
Glem nu den der debat. Der er så mange forskellige faktorer der spiller ind.
For tiden er temperaturen ikke noget der er værd at diskutere, for det er så ligeligt. At bilde folk ind, at Intel "generelt" er varmere, pga. 1-2ºC forskel er mildest talt... dumt.
Faktum er, at AMD og Intel ligger tættere i ydelse nu, end nogensinde før. Og, i og med, at der er alle mulige faktorer: RAM, grafikkort, bundkort, harddisk(e) osv. osv.
Er det ikke muligt et udnævne en generel "vinder".
Man kan snakke om dengang og nu, men hvad nytter det, når vi er ved nu?
"Jamen AMD er kendt for at blive varme", det er meget muligt, men den skrøne løb altså ud i sandet, samtidig med, at bundkort producenterne begyndte at lave ordentlige boards. Så det er lidt noget fis, at bruge det som argument nu.
Min kammis AMD Barton2500+, og min anden kammis 1,8A@2,45GHz (min gamle) kører begge upåklageligt. Og de kører sådan ca. ved samme temps. Alt efter forhold.
Der sidder standardkøler i dem begge to, så jeg ved ikke rigtg. Hvilken af de to CPU'er "vinder"?
Det kan være fløjtende ligegyldigt. Begge to passer til deres behov, og det er det man skal kigge på.
Varme, kan man selv afhjælpe. Køb en bedre køler, kør med vandkøling, og skal man være helt drastisk, så put da en kompressor på. Men det er aldrig værre end man selv gør det til.
Når jeg siger, at CPU'en skal passe til vedkommenes behov, er det fordi... at sådan er det bare.
Man køber ikke en Pentium 200MHz MMX'er, bare fordi, at den ikke bliver nær så varm som en Barton 2500+, når man skal spille.
Mit råd til #0.
Se på hvad du skal bruge din computer til. Og se på hvor mange penge du vil bruge.
Køb først: grafikkort, Ram osv. osv.
Og når du har købt "alt", undtagen bundkort og CPU, ser du på hvad du har tilbage. Spø'r os, og så er jeg sikker på, at der er mange gode forslag ;)
Men som dit system ser ud nu, ville jeg da "bare" smide en Barton 2500+ i. ;) :e
Men igen: Det kommer jo selvfølgelig an på hvad du vil. Vil du bare have et Intel for at have det, eller søger du en opgradering?