Erfaring med VPN over internettet?

Diverse d.  24. juli. 2004, skrevet af Primeradk
Vist: 296 gange.

Primeradk

Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2004 01:10:26
Svar/Indlæg:
262/84
Som overskriften lyder. Har prøvet lidt med en kammerat og vi kan ikke få det til at virke og XP understøtter det jo.

Nogen der har det til at virke?

\René

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2004 06:28:54
Svar/Indlæg:
1881/217
I skal sørge for, at jeres port 1723 er åben for ind/udgående opkald.
Derefter skal i sørge for at der er en VPN Service til at tage imod opkaldet.
I skal også have en "konto" med brugernavn og adgangskode, som der forbindes med.
Og den rigtige IP adresse til at blive forbundet til.

Nu ved jeg ikke lige hvad i bruger som VPN service (Opkalds modtager program) - men i skal sørge for at der bliver tildelt et Internt IP til den person der laver opkaldet - måske lave et Mini-DHCP Scope.

Det har kørt her hos mig de sidste to år uden problemer. :)

Primeradk

Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2004 07:08:18
Svar/Indlæg:
262/84
#1 ok, lyder godt, prøver lige at gennemgå vores ting for en ende af og så vender jeg tilbage hvis det stadig ikke funker.

Tak for det hurtige svar, håber du gider svare hvis vi stadig har problemer . :)

\René

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2004 07:21:54
Svar/Indlæg:
1881/217

Det var så lidt :)

Sidder her det meste af dagen, hvis der skulle være noget ;)

Primeradk

Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2004 07:31:06
Svar/Indlæg:
262/84
#4 lyder sku godt, skal dog lige sove lidt og så have samlet mit vandkøling, men kigger lige lidt på det andet i pauserne ;) men tak for at stille dig til rådighed, måske jeg PM dig hvis jeg går helt død ;)

The

Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2004 10:33:06
Svar/Indlæg:
1836/61
#0, undskyld jeg bruger dit indlæg.

Huddy hvad bruger du VPN til ?

Så vidt jeg har forstået er VPN en sikker forbindelse
over internettet mellem 2 PC'er eller hvad ?

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2004 10:43:27
Svar/Indlæg:
1881/217

Jeg bruger den oppe fra mit arbjede og hjem, og hjemme fra og på arbjedet.
Grunden til at jeg bruger det er så jeg kan bruge Windows terminal (Fjernskrivbord) og så RealVNC og fil overførelse, uden at skulle bekymre mig over hvorvidt jeg har sikkerheds brist og folk bare kan forbinde og prøve at knække mine koder :)

Primeradk

Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2004 15:03:36
Svar/Indlæg:
262/84
#5 vi får en fejl 628, vi har fulgt følgende http://www.onecomputerguy.com/... og http://www.onecomputerguy.com/... kan det være routeren der ikke vil lede vpn station? skal routeren kunne hoste serveren?

\René

Gerhard

Overclocker
Tilføjet:
24-07-2004 15:36:11
Svar/Indlæg:
4/0
Hejsa Huddy.

Det er mig René forsøger at koble op til.

Vi har før forsøgt at lave denne VPN-forbindelse uden held.
Sidste gang fand jeg ud af at det nok er pga. min router som er en Linksys BEFSR41 Rel2.
Som jeg forstod dengang efter gennemlæsning på diverse fora, kan jeg f.eks. godt koble mig selv op til en VPN server som klient. Det er den anden vej rundt som giver problemer, da min router efter sigende ikke kan håndtere at jeg skal køre serveren.

Giver det nogen mening?

Gerhard

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2004 17:06:01
Svar/Indlæg:
1881/217
Hej :)

Kan du forward den port der hedder 1723 til din servers IP?

Grunden til at du godt kan, er at du forbinder direkte over dit netværk - uden for Router og evt. firewall :)

Gerhard

Overclocker
Tilføjet:
24-07-2004 19:10:56
Svar/Indlæg:
4/0
Tak for svaret.

Jeg er dog stadig lidt på bar bund... Jeg ville rigtig gerne kunne oprette en VPN forbindelse mellem René (PrimeraDK) og mig, men er ikke 100% sikker på om det er pga. min router det ikke lykkes.

Hvis jeg f.eks. købte en Linksys 10/100 8-Port VPN Router "RV082" hvor fabrikantens beskrivelse siger følgende:
"The Virtual Private Network (VPN) capability creates encrypted "tunnels" through the Internet, allowing up to 50 remote office or traveling users to securely connect into your office network from off-site. Users connecting through a VPN tunnel are attached to your company's network -- with secure access to files, e-mail, and your intranet -- just as if they were in the building. You can also use the VPN capability to allow users on your small office network to securely connect out to a corporate network."
Vil jeg så kunne være 100% sikker på at vi kan oprette et fungerende VPN netværk ?

Gerhard

Overclocker
Tilføjet:
24-07-2004 19:14:57
Svar/Indlæg:
4/0
Hey... glemte lige at svare på dit ?... 😉

Jeg kan/har "forwarded" de nødvendige port(e)

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2004 19:23:21
Svar/Indlæg:
1881/217
Hvad bruger du til VPN server software?

Kunne det tænkes at du/I måske har sat det til en anden port end den standard port der bruges?
Prøv evt. at forward alle portene på din Router til din Servers IP.

Jeg ville ikke begynde at gisne om, hvorvidt det ville virke og lykkes hvis du køber den LinkSys, da det burde virke uden.

Gerhard

Overclocker
Tilføjet:
24-07-2004 19:32:44
Svar/Indlæg:
4/0
Nu bliver jeg lidt nervøs ?:(
Jeg/vi bruger ikke andet end XP, som er sat op som beskrevet i denne guide: http://www.onecomputerguy.com/...

Skal jeg/vi anvende speciel software... I såfald hvilket?

Jeg har prøvet at køre min VPN server på en DMZ forbindelse på routeren. (Alle porte åbne)

Jeg ved godt at du ikke kan garantere at det vil fungere med en anden router. Grunden til at jeg spørger er at jeg har fået at vide at min router ikke kan anvendes når jeg selv vil hoste VPN serveren, grundet manglende funktioner.

Jeg har slået disse to indstillinger til i routeren:
"IPSec Pass Through" samt "PPTP Pass Through"
Disse to indstillinger indikerer (for mig) at routeren burde kunne anvendes. Ved dog ikke om dette er korrekt