Celeron D = Prescott kerne!!!
Forskellen er bare at den har en langsommere FSB og en mindre cashe! Den har både SSE3 og det hele så der er ingen forskel der 😉
Nu har jeg endnu ikke selv prøvet at lege med Celeron D, men uanset benchmarks osv. så tror jeg det er en generel misforståelse at Prescott's skulle være latterlig dårlige, og at man skulle kunne riste toasts på dem, det er vist nogen der ikke har haft én i hænderne endnu 😉 Som jeg også har skrevet i nogle andre tråde, så er jeg personligt meget positiv overfor Prescott, og den er i mine øjne mærkbart hurtigere, til normalt computer brug, end Northwooden er, og med hensyn til varmen, og strømforbruget så ja, den bruger meget strøm og bliver en anelse mere varm, men dem der fare op og er ved at trykke på brandalarmen over dem, kan helt roligt slappe af, for så varm bliver den altså heller ikke! Desuden er Prescott specificeret til at kunne arbejde ved op til 90grader, imodsætning til de 70grader som en normal Northwood er specificeret til.
Og til dem der har brændt deres bundkort af, eller ødelagt spændingsregulatorene, så er de jo selv ude om det, da de har oc'et deres systemer, velvidene af de trækker mere strøm end bundkortet kan levere... Det skal ikke forstås som om jeg prøver at bortforklare strømforbruget, men nærmere at de folk der oc'er dem måske skulle ha modificeret spændingsregulatorene samt strømføringen på bundkortet, så det kunne holde til det, før de begyndte at overclocke det så meget! det andet tyder lidt for meget på at der sidder nogle konfirmander derude som automatisk regner med at de bare kan ændre lidt i BIOS'en og så få top ydelse ud af deres system, uden egentlig at vide hvad der foregår...
Man kunne jo istedetfor at smide systemet op på maks. lige med det samme, måske hæve spændingen lidt ad gangen, og så stoppe der, hvor spændningen begyndte at falde, for der er jo en grundt til den falder, enten kan strømforsyningen ikke levere nok strøm, eller så kan den omtalte spændingsregulator ikke! For det er jo lige pludselig ikke bare små strømme man leger med, men noget man bogstavelig talt kan svejse med 😉 f.eks. Vcore på 1,7v. og en effekt på 100w. = ca. 59 A. Og det betyder også lige pludselig at der begynder at opstå spændingsfald, bare i de printbaner der føre strømmen!
(nu bliver jeg sikkert flamed 😉, men det er bare som jeg opfatter det! og har altså ikke noget specielt imod konfirmander, bare et udtryk!...)