jeg sidder med et varme problem på min cpu(som jeg stilte spørgsmål til igår) og nu er jeg så kommet frem til jeg vil ha noget vandkøling så jeg kan få presset min sølle P4 2.4Ghz til det yderste.
men problemet er jeg intet aner om vandkøling og kender heller ikke nogen der gør :x og spørgsmålet er jo så...hvad mærke skal man gå efter?? og kan de samlede sæt som bla. Studiedata har bruges hvis der skal OC`s rat meget?? og hvis i nu har lidt tid eller sidder og stener eller noget kunne det være der var en der gad og skrive præsis hvilke ting der er bedst og hvad man skal bruge for det aner jeg jo heller ik en dyt om :i
Reservoir - Et stort reservoir kan evt gøre radiator/blæsers job, så dit system bliver mere lydløst
Radiator/blæser vil mene en 120 mm er minimum hvis der skal køles ordenligt
Pumpe - Køb en hyder l20/l30 de er kvantitetsmæssigt de bedste
Slanger - jo større de er jo mere vand er der plads til :00
Fittings
Demineraliseret vand og vandadditiver
så er det nok også en god ide at anskaffe dig nogle slangeklemmer.
Det med vandkøling er faktisk slet ikke så svært, dog er der et par ting du skal tage højde for i starten. Vil anbefale dig at købe et Asetek Waterchill. Det er et godt begyndersæt og det har en virkelig god performance oveni.
Men forresten hvis det er fordi du frygter for din høje temp på cpu behøver du ikke at frygte. Abit har det med at producere boards der viser en alt for høj temperatur i forhold til den realle.
Nu er vandkøling jo ikke bare vandkøling ... såe man skal vide hvad man går efter ...
Man kan endten gå efter et billigt low-flow system så som waterchill ... eller noget Alphacool/AquaComputer ... Eller man kan vælge at købe et high-flow system ... så som D-tek... DangerDen ... Swifftech o.l. ...
Begge typer kan give udemærket ydelse men personligt foretrækker jeg high-flow systemer ... Da de somregel køler lidt bedre end low-flow systemer ... men desværre er high-flow systemer også noget dyrere end low-flow ...
Du skal helst gå efter mærker som DangerDen, Swiftech, Asetek
jeg ville nok anbefale et asetek Waterchill, det er rigtig godt til nybegyndere, men måske der er nogle ting fra det der skal skiftes når du sætter dig mere ind i det.