Du kan IMO roligt give den op til 1.75V, men jeg tror bare ikke du får så meget ud af det. Nu er alle Northwoods lidt forskellige, men jeg har dog haft en 8-10 stykker, og ingen af de nye "c'ere" (altså med 800 Mhz fsb og HT) har haft gavn af at få mere end ~1.65-1.70V med luftkøling. Faktisk havde mere Vcore end det en negativ effekt på oc og stabilitet. Det er dog muligt at du kan få noget mere ud af det med vandkøling. Med kompressorkøling kan man snildt hive et par hundrede Mhz ud af en cpu ved at give den et ordentlig røvfuld Vcore, men så er temperaturen altafgørende, så det kommer i store tæk an på hvor kold du kan få din cpu. Personligt ville jeg ikke ha' noget problem med at prøve at give min cpu lidt mere end de 1.75V kortvarigt for at se hvad den kan. De ældre NW modeller f.eks. skalerede fint med meget Vcore og god luftkøling, min ældgamle 1.8A kørte 2.6 Ghz med 1.95V under load (2.10V i bios hehe) på en Swiftech køleprofil med Delta blæser, og det gik fint nok i ½ års tid indtil jeg opgraderede til en 2.26'er. Den overclocker ikke helt så godt mere, men den lever stadigvæk i de gamles kontormaskine :e
Mht Vcore: Nope, det er bare dit bundkort der åbenbart fungerer på den måde. Jeg er blevet så inderligt træt af mit Asus P4C800E Deluxe som tilsyneladende enten ikke kan så godt med mit grafikkort, eller i det hele taget bare ikke "kan" det det burde kunne. Jeg skifter tilbage til et Abit IC7-G igen i næste uge. Med min EE @ ~1.85V i bios falder Vcore helt ned til omkring 1.64-1.67V under load, på mit Abit IV7-G faldt Vcore aldrig mere end max. 0.5V.
Så lad os se om du kan få den op på 4 Ghz :p :e