VIVO funktionen

Diverse d.  25. juli. 2004, skrevet af System
Vist: 355 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
25-07-2004 12:57:54
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg er lidt i tvivl om hvad muligheder man har hvis der er VIVO på ens grafikkort. Er det muligt at tilslutte en video, og så digitalisere ens gamle videofilm. Har nemlig nogle dokumentarprogrammer jeg gerne ville have digitaliseret.

Hvis det er muligt, hvad skal man så bruge udover de korrekte adaptere og kabler ?? Jeg tænker i retning og software osv. ??
ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2004 13:01:46
Svar/Indlæg:
3799/43


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2004 13:46:00
Svar/Indlæg:
3799/43
np så den lige på www.virtual-hideout.net



TroelsOlesen
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2004 13:54:52
Svar/Indlæg:
1996/65
VIVO = Video IN Video OUT ...

Der er ikke så meget at tage fejl af. Ja du kan bruge et VIVO kort til at optage analog vidio ind på en computer ...

Omkring hvad du skal bruge af kabler ... der kan du endten vælge at bruge composite eller s-video kabel... faktisk skal du bruge de samme kabler som til TV-out ... og hvis din/dit video/fjernsyn ikke har composite/s-video udgang ... så skal du også bruge en Scart-adabtor, med ind/ud funktion ..

En god og billig løsning hvis du ikke har nogle kabler i forvejen ... kunne være at købe et DVD kit så som dette her ...
http://www.zitech.dk/product/D...



Tech
 
Superbruger
Tilføjet:
26-07-2004 12:07:44
Svar/Indlæg:
297/73
Det kan du sikkert på www.shg.dk Men ja det er sådan en adaptor, som så fra det ene stik på dit grafik kort spliter ud i Video In og Out og 2 andre ting normalt hvis, som jeg ikke lige kan huske hvad er hehe...



bassenborg
 
Superbruger
Tilføjet:
26-07-2004 13:10:46
Svar/Indlæg:
56/27
Hej Kaz2004. Jeg var inde på "Multimedia experten's" hjemmeside, og de har en masse indenfor kabler.
Jeg kan så ikke præcist se, hvad det er du skal bruge.
Men, send dem en Email, og skriv hvad det er du mangler, så ved de nok lige hvad det hedder, hvis det er noget de har.

PS: Da jeg skulle lave netværk herhjemme, og var lidt i tvivl om hvilke kabler jeg skulle bruge osv., sendte jeg den samme Email til 10 forhandlere. Så var der nogle forskellige svar, priser og muligheder at vælge i mellem.



TroelsOlesen
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2004 13:27:59
Svar/Indlæg:
1996/65
#5 Det sæt du bruger til tv-out ... det er med s-video kabel ....
Det lyder godtnok mærkeligt at du ikke har fået en VIVO adabtor med ... hvis altså du er sikkert på at det er et VIVO kort du har ...

Hvis du har fået en S-video til composite adabtor med ... så tyder alt på at det ikke er et vivo kort du har ...



TroelsOlesen
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2004 16:03:39
Svar/Indlæg:
1996/65
#11 .... jeg tror du står med et stort problem så ... da den adabtor ser lidt speciel ud ... hvis du er heldig ... så kan det være at du kan bruge en anden VIVO 9pins adabtor ... men det er langt fra sikkert at benforbindelserne er de samme ...