TV-OUT på Radeon 9500pro

Diverse d.  25. juli. 2004, skrevet af knolde
Vist: 185 gange.

knolde

Superbruger
Tilføjet:
25-07-2004 15:42:32
Svar/Indlæg:
86/21
Hej Oc.dk's kloge hoveder :D
Jeg har et problem med tv-out på mit Sapphire Atlantis Radeon 9500 pro 128mb.
Jeg kan godt få det til at virke, så jeg kan få signalet over på tv'et og det er sådan set også god nok kvalitet.
Men problemet er at jeg ikke kan få den til både vise det på tv'et og på min pc skærm.
Jeg bruger catalyst 4,4.
På Forhånd tak

Knolde aka. Boris

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2004 16:12:07
Svar/Indlæg:
1996/65
Det du ikke kan vise på begge skærme ... formoder jeg er film/video ...

Og det er fordi ATI som standard kun køre med Video Overlay på primær skærmen ... (den skærm som man har sat til først) ...

Det du skal gøre er at sætter din Computer skærm som primær skærm ... og dit TV-out som Clone ...

starter det stykke video/film som du vil have vist ... Og går ind i overlay fanebladet i "egenskaber for skærm/indstillinger/advancerede" ... og der skal du så trykke på "indstillinger for klone-tilstand" ... og så kommer der en indstillings box frem ... og der skal du vælge teatertilstand ...

Så vil du få vist Videoen i fuld skærm på TV'et .. og vist på computerskærmen ... sådan som du nu vælger at ville se den ...

Edit: Hvis overstående ikke giver meget mening ... læs istedet indlæg 8 i denne post...
http://www.overclocking.dk/for...

knolde

Superbruger
Tilføjet:
25-07-2004 16:25:29
Svar/Indlæg:
86/21
Nej det var nu ikk helt det jeg mente.....
Jeg kan slet ikke få den til at vise noget som helst på begge samtidig!!
Jeg kan ikke få den til at bruge "clone" tilstand.
Når jeg går ind under det sted som du omtaler, mens en video bliver afspillet, kan jeg ikke ændre på noget.. :(

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2004 16:42:15
Svar/Indlæg:
1996/65
#2 ... hmmm ... hvilken afspiller og hvilken type film er der tale om.. !?? AVI/MPEG ... DVD ... !?

Grunden til at man skulle starte filmen inden man går ind og ændrede overlay indstillingerne skyldes at ATI, af en eller anden grund kun tillader at man ændre i overlay settings ... når man bruger overlay ...

Men hvis du ikke kan ændre i overlay indstillingerne ... så lyder det som om din afspiller ikke bruger overlay ...

Edit:
Hvis du ikke kan få overlay til at virke ... så kan du også køre i rigtig Clone mode ... altså hvor både computerskærmen og TV'et får samme signal ... men desværre er ikke alle computerskærme glade for 50Hz signal ...

For at køre rigtig clone mode ... så skal du bare sætte både Tv og computerskærm til at være primær skærm.
Gå ind under egenskaber for skærm/indstillinger/advancert/skærme ... og vælg det icon med en cirkel med en prik i (primær skærm iconet) ... for både TV og Computerskærmen ...

Så får du ihvertfald 100% identisk billede på begge skærme ...

knolde

Superbruger
Tilføjet:
25-07-2004 16:46:29
Svar/Indlæg:
86/21
Jeg tror ikke helt at du forstår mit spørgsmål.....
Det har IKKE noget at gøre med hvor vidt jeg godt kan se mit skrivebord på tv'et samttidig med at jeg kan se det på pc'en.
Problemet er ganske simpelt, jeg kan slet ikke få den til at vise signal på begge skærme samttidig, om jeg så afspiller en video eller hvad jeg gør!
Enten er der signal på pc skærmen, eller på TV-skærmen!

Knolde aka. Boris

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2004 16:55:13
Svar/Indlæg:
1996/65
#4 ... ahh .., så du har overhoved ikke noget billede på Tv'et ... er det det du siger ... !??

Gå ind under egenskaber for skærm/indstillinger/advanceret/skærme ... og derinde skal du sikre dig at både computerskærmen (monitoren) er slået til ... og at TV-out udgangen også er ... der er et lille on/off icon og når det er grønt så er monitoren sat til og aktiv ... hvis den er rød ... så er det fordi computeren har fundet en skærm ... men at den ikke er aktivert ...

knolde

Superbruger
Tilføjet:
25-07-2004 23:01:11
Svar/Indlæg:
86/21
Det lykkedes at mig at få det til at virke med at udvide skrivebordet over på TV'et!! så tak for hjælpen, selvom det ikke helt var det der var meningen fra starten af...

Knolde aka. Boris