Problemer med Radeon9700

Diverse d.  25. juli. 2004, skrevet af mbm
Vist: 182 gange.

mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2004 23:04:29
Svar/Indlæg:
3746/627
Håber I kan hjælpe mig!

Har solgt et brugt Radeon9700 kort til en fyr, som han har nogle problemmer med. Jeg havde tilbudt ham at jeg kunne komme hjem til ham så vi kunne teste at det virker, det gjorde vi dog ikke.

Det har virket 100% OK i min maskine.

Han har så følgene problemmer at når det sidder i hans maskine bipper hans bios men det virker som sådan godt nok, det er vist bare ustabilt og går ned.
Hans gamle grafikkort virker ok i hans maskine, så det må jo have noget at gøre med grafikkortet?

Jeg yder jo som sådan ikke garanti på kortet, og jeg vil sku ikke tage kortet retur da jeg ved at det ikke fejler noget. Og for det andet har jeg brugt pengene på et nyt grafikkort til 3300kr.

Det er bare pisse-ærgelig sistuation at står I.

Hvad siger I?

Hr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2004 00:11:00
Svar/Indlæg:
1363/125
self er det skod når det ikke virker i hans og han har købt det osv. og der er ikke anden for at han skulle prøve at sætte kortet i boote fra en xp cd og køre en format C: hvis den så stårdigvæk gør det ved jeg ikke, men du kunne jo tilbyde at tage kortet hjem til dig igen og prøve i din så du kan bevise det intet fejler, men kortet er solgt, og du kan godt bare sige du ikke vil have noget med det at gøre, men hvis i bor tæt på hinanden så kan jeg ikke forstå hvorfor han ikke kommer hjem til dig så du kan bevise at det virker..!



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2004 00:13:52
Svar/Indlæg:
4954/69
Sig han kan prøve det i en anden maskine..



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2004 00:32:33
Svar/Indlæg:
6624/113
Synd og skam det ikke virker i hans maskine - men som de andre siger - test det i en anden maskine. Virker det 100% i den anden maskine, så er det hans problem og handlen må derfor være at betragte som afsluttet for begge parter.

Køber burde med andre ord have undersøgt om der var kompatibilitetsproblemer med hans hardware før han købte varen. Siden det nu er brugthandel og uden returret, er det den måde man ser på det hvis du spørger mig. Han har jo også fået et betydeligt nedslag i prisen.....

#1 - Du er da svært glad for "Format C" hva' ?




SimTex
 
Superbruger
Tilføjet:
26-07-2004 00:35:14
Svar/Indlæg:
527/21
Har manden en meget lille strømforsyning kunne det måske være problemet, eller måske har han absolut ingen udluftning i hans kabinet.



BlAzKoWiCz
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2004 05:58:50
Svar/Indlæg:
2732/41
Nu har han vel husket at sætte stikket i ?



mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2004 06:44:40
Svar/Indlæg:
3746/627
Ja han har husket at sætte strømstikket i.

Vi handlede i torsdags, og senere på dagen kontaktede han mig vedr. problemmerne, senere på dagen kontaktede han mig igen, og fortalte at nu bootede den og han kunne komme i windows, så det var nok et softwareproblem mente han. Nu var der slået en streg over tvivlen om at der skulle være noget galt med kortet -Det var han også enig med mig om, og han var sikker på han ville blive glad for kortet. -Godt så var alle glade.

Men så kontaktede han mig igen søndag aften og fortalte at nu var den gal igen.

I princippet kan han jo sende det til RMA hvis han mener kortet fejler noget, han har kvittering m.m.
Men det nytter jo ikke noget når den booter og han kommer i windows, for så er der vel ikke noget galt med kortet.

Jeg har sku også mest lyst til at glemme sagen, for det er ikke mit problem længere. Men det nager mig selvfølgelig lidt.