Windows XP Home Licens

Software d.  25. juli. 2004, skrevet af System
Vist: 252 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
25-07-2004 23:23:23
Svar/Indlæg:
0/11005
Hey guys,

Jeg har købt en cd med Windows XP Home ved shg.dk, men da jeg skal bruge Windows på 2 maskiner, så skal jeg ud og have en licens til nr. 2.

Kan man købe en licens/cdkey ved Microsoft, så man ikke skal købe en helt ny cd med Windows XP?

Altså kan man købe en licens uden software?

På forhånd tak. :)
Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2004 23:31:22
Svar/Indlæg:
3346/81
Det kan man sikkert, men det billigste er vel at købe en OEM version sammen med en dims, eller anvende dit studiekort.

Tomgun

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2004 23:39:05
Svar/Indlæg:
4120/115
hmm... det er nok ikke cd'en der ruinere dig, men jeg tror sku ikke lige umiddelbart man kan købe en licens uden cd, det skulle da være en enterprise licens så... Men jeg tror nu ikke der ville være det store at spare aligevel?
Men tror det letteste, og sikkert også det billigste ville være at købe 2 OEM licenser til 719kr./stk. inkl. en mus eller hvad det nu er de smider i hovedet på en 😉 ellers så koster OEM licensen 699kr. og der skal du aligevel købe et lagermedie oveni for at få lov til at købe den!

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2004 23:55:16
Svar/Indlæg:
4263/107

Hvis du hører under disse krav, kan du købe en "study-license":

Hvem kan købe Student License?
- For at kunne købe Microsoft Student License skal du være studerende, elev eller lærer, på fuldtid eller deltid, ved en af følgende godkendte uddannelsesinstitutioner:
- Folkeskoler, privatskoler, efterskoler eller friskoler
- Gymnasieskoler, HF kurser, Handels- og tekniske skoler og andre erhvervsskoler
- Kommunale voksenuddannelser
- Universiteter og højere læreanstalter

Fås bl. a. her: http://www.shg.dk/produkter/in...

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2004 00:52:32
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

I princippet betaler man ikke for CD'en, men den fine label der følger med.

"Licens" er en rettighed du køber dig til, for at få lov til at bruge Microsofts produkt. I samme grad som du betaler fjernsynslicens. Så CD'en kan være ligegyldig (selvom den godt nok i sig selv er en "label" :00), men i princippet betaler du ikke for CD'en. ;)