yderst OT... hvad skal jeg være ?

Hyggehjørnet d.  27. juli. 2004, skrevet af Tonnilerche
Vist: 241 gange.

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2004 12:30:00
Svar/Indlæg:
6052/189
hey...

sidder her tirsdag middag og laver absolut ingenting...

så kom jeg sgu til at tænke på hvad jeg egentlig vil med fremtiden ??

altså hvad ska jeg uddanne mig som!??

har tidligere været i gang med datafagtekniker, men droppede det, pga grundforløbet gik mig på nerverne... ( læs: åndsvage lærere, umådelig kedsomhed, og det endte med pjækkeri )...

nå..

men har i nogle forslag til hvad man kan blive inden for it-området ?´

MvH Tonni Lerche, <-_- ja, OT, men tag det venligst seriøst...

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2004 15:02:21
Svar/Indlæg:
4263/107
Arbejdsløs :p

Ej, tager selv 3 år på HTX nu - derefter har jeg ingen anelse ! :(

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2004 15:50:09
Svar/Indlæg:
23132/740
Tjah...

Jeg har søgt ind på uni. i Aalborg. Elektronik ingeniør.

Vil gerne arbejde med frie energiressourcer. Ved ikke hvorfor, men jeg fik på et tidspunkt nogle ret ambitiøse tanker om, at jeg ville redde planeten ved forske i frie energiarter.

Men ellers skal jeg nok være uddannet nørd. Jeg ved det faktisk ikke. Jeg ville da gerne kunne leve af at arbejde med computere, men hele "den" verden går mig på nerverne.

Er træt af at skal høre på bedrevidende IT-teknikere, som ikke ved mere om en computer end at den kan tændes.

Men min store drøm var ellers at blive jagerpilot. Det har så senere udviklet sig til jægersoldat. Og planen er da også, at går jeg surt i det, midtvejs, så vil jeg måske søge en militær karriere. Men der er så meget...

Lige nu venter jeg bare på i morgen. For der får jeg/vi det at vide. Men jeg står og skal til at flytte til Aalborg med min kæreste, og så tager vi den ellers derfra.

Men 'civilingeniør' står der indtil videre som det næste i forløbet ;)

Fafler

Superbruger
Tilføjet:
27-07-2004 16:41:14
Svar/Indlæg:
34/9
HTX, datafagtekniker...

Been there, done that... endte med jeg tog min guitar og blev pædagogmedhjælper.

Konklusionen er for mit vedkommende at det gælder ikke om at være den rigeste, det gælder om at være glad for at stå op om morgenen og leve i nuet.

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2004 18:36:10
Svar/Indlæg:
6052/189
tja..

jeg har så både været igang på alm teknisk som datafag, og ët halvt år på htx...

med teknisk har jeg det sådan at det er røv-sygt... 25 ugers kedelig teori, som ikke har den fjerneste skid med computere at gøre... og så skal man ud og finde en læreplads, og de lukker og slukker jo for skolepraktik til næste år...

htx var sjovt, men kunne ikke tage mig sammen efter et år i en "fri10'ende", dvs et helt år hvor man aldrig nogensinde åbner en bog derhjemme...

og nu har jeg arbejdet siden april...

problemet er så bare om jeg skal tage et år hvor jeg flytter hjemmefra, arbejder, og bruger tiden til at tænke over hvad jeg egentligt vil, for det var faktisk det jeg skulle have gjort...

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2004 11:58:52
Svar/Indlæg:
2694/107
Tag til millitæret og aftjen din verne pligt. hvis det er noget for dig kan du jo altid blive hængende... jeg skal btw. ind og lege dum efter nytår :D

/Ash