PC ell. Mac? hjælp plz.

Diverse d.  27. juli. 2004, skrevet af Ghostav
Vist: 200 gange.

Ghostav

Superbruger
Tilføjet:
27-07-2004 14:29:05
Svar/Indlæg:
310/38
Sad i går og stenede sammen med nogle venner.
Det ledte så samtalen ind på computer.
Så begyndte vi at diskutere hvad der var hurtigst, Mac eller PC.
Han nævnte noget om at Mac G5 er den hurtigste computer der nogensinde er lavet.

Nogen som kan be-/afkræfte det? :D

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2004 14:31:48
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Det kan nemt afkræftes...

Forskellen imellem Mac og PC ligger ikke i hastighed, men i anvendelse ;)

Ghostav

Superbruger
Tilføjet:
27-07-2004 14:34:04
Svar/Indlæg:
310/38
forklar lidt mere plz, er ikke så meget inde i mac. :)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2004 14:40:44
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Hvis du ikke er så meget inde i computere, og det bare skal køre (grafiker f.eks.) er en Mac meget attraktiv pga. dens rå regnekraft. Men den er meget specifik i sin brug.

Derimod er en PC mere omgåelige (Personal Computer). Man kan jo selv skrue sin computer sammen og tilpasse den som man vil.

Mange grafikere og ikke-PC-kyndige vælger Mac fordi at den er så dejlig at arbejde med.

Den er jo i de fleste tilfælde meget pænere end en PC.

Men man kan ikke direkte sammenligne en Mac og en PC på regnekraft eller MHz.

Der er, som sagt, meget bestemt ved hvad man bruger sin computer til ;)

Ghostav

Superbruger
Tilføjet:
27-07-2004 14:48:52
Svar/Indlæg:
310/38
Ok, PC er jeg ret meget inde i, men Mac er et helt andet sprog for mig.
F. eks. til gaming, er PC vel klart at foretrække. :)

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2004 14:50:33
Svar/Indlæg:
4337/121
Det der gør en mac hurtig er at deres OS og alle programmer er skrevet til at yde max på deres hardware dette kan desværre ikke siges at være tilfældet med PC platformen (Apple er naturligvis også en PC bare bedre) .
Hvis man tager en Dual AMD 64 cpu setup kan det let give en mac røvfuld på nogen punkter i forskellige benchmarks men disse benchmarks kan man ikke bruge til en skid da de to maskiner slet ikke kan sammenlignes pga den software de kører med og selve opbygningen af bundkort osv.
Jeg kan sige så meget at i medio 2005 kommer der til at rulle hoveder for der kommer deres os Tiger WROOM WROOM!! :e
Hvis du gider bruge over 1 time på at se mere så kig her:http://stream.apple.akadns.net... (kræver at du har QuickTime)

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2004 14:52:22
Svar/Indlæg:
4337/121
Der findes mange spil til mac men desværre ikke lige så mange som til almindelig PC kig her www.apple.dk

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2004 14:59:08
Svar/Indlæg:
4120/115
Tror antallet af applikationer hvor mac'en har eller har haft en fordel, er kraftigt faldene (bare spørg fluen), tror næppe den er en fordel hverken til grafikere eller musikere, som det måske har været engang...

Laver selv pc systemer for nogle musikere, og det er mere end 10 år siden de konverterede 100% til pc, og som fluen nok også ville sige, så er han vidst ikke så imponeret af hans mac "grafiker workstation"...
Men jeg tror helt sikkert at mac udelukkende bliver solgt på grundlag af deres design!
Man ser jo gang på gang at det udelukkende er "ikke computer kyndige", men mere mode bevidste og især kvinder 😉 der går ud og køber en mac...

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2004 15:06:48
Svar/Indlæg:
4337/121
#7 i Tiger har de puttet nogle nye teknologier i som F.eks CoreImage, CoreAudio og CoreVideo som gør at programmer der er skrevet til mac automatisk selv optimere sig selv til at "suge" max kraft ud af netop din Mac og så tror jeg nok at de forskellig musikere, grafikere og video redigerer får fingeren ud af anus og køber sig en mac igen.
Mere info www.apple.dk

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2004 15:17:49
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #7

Ved ikke... måske PC'en efterånden har fået så god software, at den kan leve op til forventningerne fra en "ikke-PC-kyndig". Jeg har da nogle bekendte som bruger Mach til deres musiklort, men jeg selv bruger PC.

Så det er vel lidt 50/50 efterhånden. Men det er fuldstændig korrekt, at Mac'ens fordele er ved at svinde væk. Men set på den anden side...

PC'en er også blevet mere tilgængelig.

Jeg holder stadigvæk på, at en Mac er det "nemme" valg. Men hvorvidt det kommer til regnekraft. Som sagt: Det er alt efter anvendelse.

-> #8

Læs ovenstående...