hey... er bliver snart ejer af et 9700 non pro.. vil bar lige vide i den andledning.. hvor meget kan jeg oc den når der er en zalman passic køler på (den store zalman køler, kan bare ikke huske hvad den hedder)
Radeon 9700 non-Pro har ALTID 8 pipelines ligesom Pro.
Mit Radeon 9500 softmoddet til R9700 (laver artifacts) kunne jeg clocke til ca. 371 på core med standard luftkøler, men skal ikke kunne sige om det er relevant da pipelines jo er lettere defekte (ydelsen er der).
jo, men kan ikke sige om det har haft nogen effekt på maximum frekvenz på coren, men kunne benche stabilt ved 371Mhz på coren på trods af artifacts (som kom grundet jeg havde fået et af de kort som ikke kunne softmod succesfuldt)
Jeg har haft ca. samme kort et Club 3D ATI Radeon 9700NP kort og jeg fik det op på 391Mhz core og 326Mhz ram clock med et hjemme lavet kølesystem der bestod af en Cobber køleprofil på gpu´en og en 80mm justerbar blæser oven på, Rammende blev kølede af 4 Store passive ALU heatsinks som værd kølede 2 ram moduler (de var/er temligt høje så jeg går ud fra at de kølede så godt på grund af størelsen på dem.
Det eneste jeg gjorde ud over at lave det kølemod var at flashe kortet med en unlocked Club 3D ATI 9700PRO bios og derefter brugte jeg ATI Tool til at finde max core og max mem.
9# ok... det kan være jeg skal have købt mig sådanne heatsinks så... han man ikke selv lave dem.. har en gammel passiv epox NB køler... kan jeg ikke skære dne i stykker og så bruge den som heatsinks???
11# ok... er altid rart at vide at det kort kan oc'es med std køler
#12 tror ikke på nogen måder at det er nok med en enkelt chipsetkøleprofil :00
du skal nok ud og have fat i en CPU køler du kan skære ud, eller simpelthen købe nogle køleprofiler der er beregnet til det ( evt. hos www.vcore.dk ) men smag og behag
Det har du ret i #13. og desuden så er det nok en go ide at sørre for at man får et godt flow igennem sine ram heatsinks og den heatsink man sætter på gpu´en.