Hej. jeg købte for et halvt år siden en computer, med en 2500+ processor, og 512mb elixir pc3200 ram. men de ram kan ikke køre som pc3200... Kan jeg tillade mig at klage over det? Eller skal jeg bare lade være med at overclocke?
Ville da sende dem tilbage hvis det var mig. Havde 2*512 MB Kingston (også pc3200) der ikke ville køre stabilt med 400 FSB. Fik dem byttet til nogle Geil der kunne,- som skrevet før: byt dem
Hvad er dine cas timings? De ram er garenteret specificeret til at køre PC3200/DDR400 ved CAS3-4-4-8... måske endda ved 2,6v?
<b>UPDATE:</b> Havde sgu ret - http://www.elixir-memory.com/p... ...pøv at bladre en tur i bund på den datasheet. Nu er det bare om du så også kører CAS3-4-4-8 og 2,6v. Hvis de ikke kører DDR400 der skal du klage! (de burde køre det hvis du bare sætter det til SPD)
Prøv at sætte dem til at køre SPD. Virker de ikke der skal du som sagt klage. Hvis de virker under nogen forhold (som f.eks. at den skal stå til SPD) så kan du nok ikke få dem byttet hvis de lever op til specificationerne.
ramene lever ikke op til deres specificationer så de skal til RMA, men ring og tal med forhandleren de er købt. Meget rart at vide hvad der sker med dem før man sender så man ikke lige pludselig får en regning på timelønnen for en tekniker som ingen fejl fandt (eventuelt pga. kompalitets problemmer med DIT bundkort og ikke det de bruger).
Hmm har du prøvet at køre dem asynkront for at udelukke at det kan være cpu'en ? Jeg ved godt det lyder lidt ulogisk, men har været ude for det et par gange. Det er ikke alle cpu'er der er lige glade for at køre FSB 200.
jep, har prøvcet det #9. Cpu'en kører fint ved fsb200, med rammene ved 166. Havde et asrock mobo før, som kunne køre fsb 166, og rammene ved 200. Der lavede rammene ingen fejl, heller ikke når de kørte 200
#11, okay... kender bare ikke sådan et system. Men tak for hjælpen. Hvis det nu bare er det her mobo de ikke kører så godt med (de kørte heller ikke godt med et epox 8rda3+), kan de så sige at de er gode nok?