Volt falder på gfx ram

Diverse d.  27. juli. 2004, skrevet af Jam The Man
Vist: 122 gange.

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2004 19:29:41
Svar/Indlæg:
976/138
Hej

Min lillebrors (3k2 #2) computer har kørt mindre og mindre stabilt her de sidste par dage og vi blev enige om at fejlen lå ved GFX (Tyan 9800 Pro). Det har længe været kølet af Zalman Heatpipe'en, en kammerat mente så at det var den køler som ikke var optimal og skiftede den så sidste dag ud med stock-køleren. Tempen steg selvfølgelig pga. dette og ligger nu, ifølge tyan temp program, på ca. 60, men køleren føles dog ikke 60 grader varm, godt nok er den varm, men tror ikke den er 60 grader nærmere 50.

Så i dag da han ville tænde sin c0mp så gik alarmen. Han slukkede så og "rokkede" lidt ved tingene inde i maskinen for at tjekke for diverse løse forbindelser. Det hjalp så midlertidigt, computeren startede nu op, men frøs før den nåede at starte XP helt. så lige for et kvarter siden, mens jeg sad derinde, startede den alle programmer op og så gik vi ind i det der monitor program fra Tyan og kiggede lidt. Temperaturen var stadig omkring 60 grader, men så kom vi ind i en anden menu hvor der stod at "memory voltage" ikke var sikker (value NOT SAFE, eller sådan noget) og oven over, hvor den viste volten, så vi så at den lige så stille faldt, og den nåede ned til lidt over 2,5-et-eller-andet hvorefter vi så slukkede.

Er kortet dødt eller skal vi prøve med en vedre køler(zalman dual heatpipe eller VGA silencer)???

3k2: "HJÆLP MIG!!!"