Jeg bruger da PVC - dem til 7 kroner meteren fra Bauhaus. De er ikke matte og blir ikke stive? Jeg bruger osse strips som låsemekanisme - ikke spændebånd...
Ikke om jeg fatter hvad folk har imod at PVC bliver formede efter de buk de har. Det fjerner jo netop momentet på ens kølehoveder så de ikke sidder i spænd? Det vil de jo med f.eks det lortedyre clearflex eller ren silikoneslange, som bliver ved med at bevare elasticiteten.
Og så længe man køber slange og studser som passer sammen, har jeg osse svært ved at se man får utætheder. Jeg har ved meget få lejligheder brugt andet end PVC - og under alle omstændigheder har jeg kun haft utætheder med studser der var ridsede eller skrammede. Og det er samme historie på begge type slanger.... :00
Hvis man ikke vil have matte slanger, så skal man da netop IKKE købe silikoneslanger - for slanger af ren silikone er noget af det matteste der kan fås. PVC er desuden så billigt at man da bare skifter slangen hvis den bliver mat - og så finder man grunden til at matheden fremkommer - for det er enten snavs eller urenheder i vandet - evt dårlig kvalitet kølervæske eller andet additiv.
Jeg kan ikke se grunden til at gøre alting mere besværligt end højest nødvendigt... ?