Først: Af med skribenthatten 8)
Dernæst:
Det er en rigtig god anmeldelse. Jeg har selv lige netop den fancontroller dér, og jeg må indrømme, at det er en anelse irriterende at skulle holde øje med hvornår blæserne begynder at snurre.
Det er specielt med henblik på "noise-less"-niveauet. Og som Deep Thought ganske rigtigt siger, så er det forskelligt hvornår de går i gang, men så vil jeg derefter gerne "forsvare" blæserstyringen lidt.
Det er i praksis ikke værre, end det kræver tilvænning, hvilket er noget de fleste computernørder kan nikke genkendende til.
Og idéen med grønne LEDs og blå rør har jeg heller aldrig forstået, men jeg har nu anvendt et katoderør fra en gammel scanner (købte controlleren brugt, dog uden rør), som er hvidt. Men da siden i mit kabinet er blå, "ophæver" de to ting ligesom hinanden.
Den lidt morsomme lydstyring er ikke bare sjov, men unægtelig underholdende når man har "intetanende" gæster. Min egen fatter stod og legede stomp med døren, bare for at få lyset i min computer til at blinke.
- At se på folk klappe totalt åndssvagt, blot for at se om katoderøret nu også kan følge med! :e
Men, en ting der har irriteret mig lidt. Jeg har mange strømkrævende enheder i min computer, og katodestyringen foregår jo ved netop opladning af en kondensator der så leverer strøm til røret. Lyd styringen styrer den ladning.
Nu er det trælse blot, at når min computer kører for fulde gardiner (v. f.eks. gaming el. andet meget systemkrævende), hvor jeg har gang i mindst to diske, et optisk drev og mit overclockede Radeon, samt CPU. Så kan kondensatoren ikke følge med.
Og selvom at der er fyret helt op for lyset, hvor den burde lyse konstant, så står den og blinker. Ganske som var den stillet på lydstyring.
Men så er det jo heller ikke værre end at man kan slukke for det, men det er nu en gang en anelse "træls" at den ikke formår at holde strømmen. Det kan muligvis løses ved en bedre og lidt anderledes komponentsammensætning.
Men ikke desto mindre, så er det en virkelig god fancontroller der holder hvad den lover.
- Så jeg kan næsten ikke være mere enig med Deep Thought! 8) :e