Hey, jeg har i noget tid gået og overvejet at købe en ny blæser til min cpu og nu skal det være.
Jeg har kigget lidt på en sunon 120mm extreme output ( http://studiedata.dk/productit... ), men vil høre om det er lidt 'overkill'? Ville en god 80mm eller en anden god 120mm gøre jobbet godt nok? (Ja, jeg skal oc'e.)
Edit: Vil det være nødvendigt også at køle motherboardet? I så fald, hvad er jeres forslag til produkter dertil?
Jeg har lige købt mig en VANTEC TORNADO 92mm. Den flytter virkelig noget luft....meget efektiv. Kan kraftigt anbefales, men den larmer som et jetfly. men det gør den SUNON også :)
Jeg har det lidt såen.. standard blæseren og std profil er nok til at oc en del på de hersens p4'ere.. så spørgsmålet er om det er nok med blæser? Vil det hjælpe noget? og i så fald.. hvor meget.. og skal WoWi køle sin nordbro på sit asus p4c800.. jeg ved nemlig ikke hvor dens smertetærskel er!
hvorfor? Altså.. du spørger ind til prof mht. cpu.. jeg siger han ikke har omtalt cpu prof.. kun blæser.. Hvis du mener mht. NB køling kan jeg følge dig!
Jeg har en Papst-motoren KG St.Georgen TYP 2110 115V 400Hz 0,5MF og så nogle andre tal som ikke giver mening :e Alt er lavet i metal :e Noget der kan bruges ? :e
"Problemet" er at hvis det er en lidt uerfaren person (no offence WoWi) som ikke ved helt så meget om det med kølere og PROFILER osv., har jeg erfaret at folk nemt render rundt og tror at det giver et stort "boost" ved bare at skifte blæseren...
Derfor skulle jeg lige høre om han havde tænkt sig at smide den på standard profilen med en 80mm -> 92/120mm adapter ;)
En Zalman 7000 A-CU yder rigtig godt, og er ca. 150,- (og opefter) billigere end dem du nevner :)
#19 Bruger den ikke da jeg ikke kan give den 115V men jeg tør godt garanterer at det er noget seriøst grej der kan blæse øjnen ud på svigermor (har haft gang i den 1 gang) :e Der er også 3 ledninger mon den ene er til RPM måling :e