CPU køler i shuttle

Diverse d.  30. juli. 2004, skrevet af System
Vist: 209 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
30-07-2004 13:31:25
Svar/Indlæg:
0/11005
Den cpu køler, der som standard er i en shuttle (ss51g), dur den til noget? Har en celly 2.0 som skal monteres... er i tvivl om jeg skal bruge standard køleren, eller den der er i den shuttle i forvejen...?

Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2004 13:34:45
Svar/Indlæg:
1494/10
Den der sidder i min Shuttle er helt ok, ikke li så god som min SLK947u men den er jo heller ikke af kobber så det siger jo sig selv at den ikke kan være li så god.

Du kan se på SHuttle's side hvilke CPU'r den køler kan klare.

Men til en lille celly 2.0 kan du fint bruge std. køler

Det er altså også svært at få en anden køler ind i en Shuttle ;)

Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2004 13:50:13
Svar/Indlæg:
1494/10
#2 Ja. Ved ikk li hvad det er for en køler der er med til sådan en celly men tror ikke den er meget bedre end en SHuttle køler og især ikke i en shuttle hvor der ikke er meget airflow

koenigimus

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2004 14:01:24
Svar/Indlæg:
202/9
Jeg kører med en p4 2,8@3,4 ghz i mit shuttle kabinet m. standard køler med instillingen "ultra low" på blæseren.

Alligevel bliver temp'en under full load ikke mere end max 53 grader.

Jeg tror jeg ville kunne få processoren langt højere op med mere vcore (kører lige nu kun 1,575 v som er det højeste man kan vælge). Jeg har jo også stadig 3 højrere hastigheder på cpu-køleren af vælge.

Min konklusion er i hvert fald at shuttle's cpu køler er mere effektiv end de fleste alm. kølere og egner sig fint til selv moderat overclocking.

Til en celly 2.0 er det nærmest overkill med den køler.

koenigimus

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2004 19:18:59
Svar/Indlæg:
202/9
Du stiller det inde i BIOS (tryk del under opstart, som du jo nok ved) og så går du ind under "health status" menuen, eller også hedder den noget lign. Der kan du vælge mellem smart fan eller også kan du vælge selv at indstille hastigheden.

Men jeg må indrømme jeg synes at den larmer en del, selv på "ultra low", men det er nok også fordi jeg kommer fra et lydisoleret Chieftec Dragon kabinet m. 3 kølere, en i strømforsyningen på 12 db og en på cpu'en på 14 db og så en kabinet køler på 14 db, så jeg er nok lidt forvent med støjniveauet.