Nyt inet, men hvad?

Diverse d.  30. juli. 2004, skrevet af Viper[TKC]
Vist: 406 gange.

Viper[TKC]
 
Superbruger
Tilføjet:
30-07-2004 14:03:47
Svar/Indlæg:
204/137
Jeg sidder nu i en tre-værelset lejlighed med inet fra mit boligselskab. Mange kender det sikkert, det hedder arrownet. Jeg har en 1024/512 som jeg giver 322,- for i måneden. Prisen er inkl. en sikkerhedspakke m. licens til 6 pc'er (firewall/antivir./spam m.m) + jeg har en public ip. Men om ganske kort tid køber mig og kæresten hus, og da jeg skal have inet fra en anden udbyder vil jeg høre hvem i vil anbefale? Cybercity, tele2, tdc etc. Jeg høre at mange cybercity-kunder får en mail om at de downloader (u)lovligt, sker det fordi at cybercity overvåger inettet mere end andrer selskaber? Fortæl hvad i har og hvad i giver i måneden?

Bugster
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2004 14:11:57
Svar/Indlæg:
172/6
har hørt utroligt mange posiktive ting om cybercity, men også dem der er blevet bustet, men tror at alle udbyder overvåger deres kunder, og jeg tror ikke at cybercity gør det mere end andre, jeg ville vælge cybercity (både pga. de mange glade kunder og pga. prisen.)



dkwolf
 
Superbruger
Tilføjet:
30-07-2004 14:13:07
Svar/Indlæg:
167/6
#0

tjaa snupper du TDC eller CyberCity går du ikke galt i byen -> de mails folk har modtaget er ikke fordi CC overvåger ens forbindelse, de har bare modtaget den fra MPAA og sender den til en som info.

lige pt giver jeg 549kr for min 2048/128kbps - pga jeg ikke har får Medarbejder linie endnu



mr.don
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2004 14:13:41
Svar/Indlæg:
1762/36
Jeg har selv TDC 512/128, men jeg ved kun at Tele2 har rigtig dårlig service og det er rigtig svært at afbestille et abnoment hos dem...



Viper[TKC]
 
Superbruger
Tilføjet:
30-07-2004 14:24:24
Svar/Indlæg:
204/137
Cybercity lyder som et godt valg så. Hvad koster en 1024kbps linie hos dem?



dkwolf
 
Superbruger
Tilføjet:
30-07-2004 14:27:15
Svar/Indlæg:
167/6
#4

prøv at kigge på deres side...

http://www.cybercity.dk/privat...



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2004 14:29:48
Svar/Indlæg:
4263/107
1mbit ville være synd og skam at have når du kan få en 2mbit for 30,- mere om måneden :e

http://www.cybercity.dk/privat...

(i mange tilfelde kører den som 2mbit/256 og nogle gange 512 i upload :p)



Jowls
 
Superbruger
Tilføjet:
30-07-2004 14:32:21
Svar/Indlæg:
1016/19
Jeg har fået en af de (host :r ) omtalte mails fra CyberCity. Så vidt jeg er orienteret har det intet at gøre med nogen særlig overvågning af min netværksforbindelse - hverken før eller efter jeg fik mailen.

Men der sidder nogle amerikanere og høster IP-adresser fra alle de populære P2P netværks og så sender de klager i massevis til de respektive udbydere. I mit tilfælde via abuse@cybrcity.dk. CyberCity sender så simpelthen klagen videre sammen med en advarsel om, at hvis klageren vælger at gå rettens vej, så kan de blive tvunget til at lukke forbindelsen.

Faktisk er det en god ting. Nærmest som om CyberCity giver dig et vink om, at du hellere må justere din opførsel på nettet, for der er altså nogle grumme fyre som er på sporet af dig. Så jeg betragter det faktisk som en service fra deres side :)

I øvrigt kan jeg anbefale CyberCity - det er billigt og det funker bare. Desuden kan man pille i routerens opsætning så meget som man lyster. Det ved jeg ikke om man kan hos TDC....



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2004 14:38:34
Svar/Indlæg:
4263/107
#7

*klask* :i

"Så ka' du kom' igen når du syn's du har læært dét" 8)

LOL, der koster det sgu penge at leje TDC's møgrouter !

(fik jeg nævnt at der er planer om at skifte fra TDC til CC 2mbit? :e)





Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2004 15:12:08
Svar/Indlæg:
835/72
jeg har cybercity! når man bestiller en linie ved dem får man et boostcard med!! det brugte jeg for 2måneder side3n ca. men har stadig en boostet forbindelse selvom den kun skulle være boostet i 1måned så det er fedt at de ikke holder øje med det og glemmer at booste den ned igen!! :) kan kun anbefale cc! har ingen dårlige oplevelser!!

TDC har jeg ikke altid hørt de bedste ting om!

der er en tråd om hvem man skal vælge her inde og den kan du måske finde hvis du søger lidt rundt!



The
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2004 16:48:17
Svar/Indlæg:
1836/61
Mit Tele2 1024/256 virker upåklageligt, og har snakket med kundeservice
en gang imellem, men de var venlige og hjalp mig.

Skiftede fra TDC til Tele2 for omkring 8 mdr. siden pga. prisforskel.

Vil dog opgradere inden længe til en 512/512 linie regner jeg med, og
få reduceret prisen til 340 pr. mdr. (nu koster 1024/256 kr. 430 pr. mdr.).




NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2004 16:57:36
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Tjah...

Mine forældre og jeg har kun haft gode erfaringer med Tele2. Der har været småting, men intet i sammenligning med andre selskaber. Faktisk så har vi oplevet bedst service fra Tele2's side.

Det gælder om at få "dem" på klingen, og så får man virkelig at se hvilke selskaber der er gode ved deres kunder.

Vi har fastnet og bredbånd hos dem, og begge dele kører bare upåklageligt. Faktisk, så synes jeg så godt om dem, at jeg vil selv have Tele2 når jeg står og skal til at flytte sammen med min kæreste her i ultimo august.



Lamsebamsen
 
Superbruger
Tilføjet:
04-08-2004 03:43:38
Svar/Indlæg:
188/20
Køb hus i Sverige...
Jeg sidder med en 10/1Mbit linie for 399 svenske om måneden, hvilket i henhold til dagskursen svarer til cirka 322 gode danske kroner...
Men så skal du selvfølgelig også leve med at være omgivet af svenskere :e



Big_BEN
 
Superbruger
Tilføjet:
04-08-2004 07:14:22
Svar/Indlæg:
416/49
Jeg har TDC internet og det er fandme godt.
Vores router, som vi låner af tdc (Ik noget med leje), døde efter en strømafbrydelse og dagen efter ringede jeg ind til dem, og dagen efter igen havde vi ny router.
Så er en 4mbit/768 linje til 800kr. pr. måned heller ik at kimse af.



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2004 08:54:01
Svar/Indlæg:
6052/189
jeg har tele2, og den med dårlig service er meget diskuteret.. jeg har den oplevelse at før i tiden havde tele2 ikke styr på ret meget, men nu hvor de har fået MANGE flere kunder, så er der altså kommet styr på tingene... god service og support ( når man altså får fat i en mand, IKKE en pige <- undskyld diskriminationen, men det er sandt )...

de nedbrud der har været vil ikke have været anderledes end hos TDC... vi snakker nedbrud i samlet 10 timer måske, fordelt på en hånd...

den største da deres DHCP gik ned... det tog ca 4 timer at få fixet, men man ringede jo bare ind, og så stak de lige en 4 faste ip'er som erstatning i den tid det tog...

og jeg har så oplevet meget god service og hjælp hos dem.. vi VIL virkelig gerne hjælpe en, og ikke som jeg har oplevet hos TDC "Det kan jeg desværre ikke hjælpe med, *bip* *bip* *bip*"

Men jeg har skam også hørt godt om CC, og at deres upload plejer at være højere end lovet og sådan.. Dog er de så dyrere end Tele2...

Tonni Lerche



Sneglehunden
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2004 09:10:10
Svar/Indlæg:
2502/221
tja tele2: lidt erfaring, skod snyd, og grimt!, men god service!
tdc: harselv haft dem de sidste 3 år: godt internet, god service, stortset ingen nedetid! hurtig support, men til gengæld er de RØVdyre!!!!!
CC: kender kun find_htx der har det, og det fejler intet
og har kun ørt godt om dem i store træk!

Ville selv vælge CC hvis jeg elelrs kunne :(



#16
tk78
 
Overclocker
Tilføjet:
04-08-2004 09:42:27
Svar/Indlæg:
13/1
Jeg har først haft TDC. Det eneste problem jeg havde med dem var da det skulle oprettets havde jeg fået et defekt ADSL modem.
Ellers virkede det perfekt altid.

Jeg skiftede dog til CC for nogle år siden pga. af prisen.
CC har kun været nede ca. ½ time næsten lige da jeg havde fået det. Ellers har det virket perfekt i over 1,5 år.

Har en 1536/512 forbindelse hos dem.



DaTaN
 
Superbruger
Tilføjet:
04-08-2004 11:42:51
Svar/Indlæg:
103/19
har ikke haft store probs med TDC. de eneste probs jeg har haft med dem var at jeg skulle ringe der ind ca 10 gange for at få min linje boostet til en 2mb/512, og har haft ringet der ind 7 gange for at få dem til at degradere den igen.. intet er sket... men da jeg ringede der ind 5. gang for at få det degraderet og jeg for talte at jeg havde ringet 5 gange, fik jeg det gratid.. skulle bare betale for mit 512/128. og nu et par måneder efter, er intet sket.. :00 TDC.