-> #42
Det liger vel i sig selv i min udtalelse.
Jeg anser Papst, Enermax og Sunon for at være de tre bedste blæsere på markedet. Dog ærgres jeg over, at Papst sælger lidt for meget på god, eller rettere "for god" omtale.
Dermed ikke sagt at Papst er noget lort. Overhovedet ikke. Men mht. ydelse, støjniveau og generel brug. Så er Papst ikke så meget som folk blæser det op til - set i relief til de to andre mærker.
Sunon larmer, bevares. Men de performer sgu godt.
Enermax siger nada, kun for fuld skrald, men performer nice.
Papst siger... lidt mere end "nada", men det er også kun ved fuld blæs. Men de performer ikke som Enermax.
(- og jeg har aldrig sagt at Sunon og Enermax var bedre end Papst! ;))
Når dette er sagt, så kan jeg jo kun sige, at det er ud fra egne erfaringer. Der skal sikkert sidde en eller to der kan komme op med nogle andre argumenter. Men mine oplevelser med netop disse tre mærker er, at Papst sgu ikke er så meget mere, i forhold til alle de andre gode mærker.
Mht. "Eihem", så udnytter du lidt min udtalelser og lægger mig ord i munden.
"Pop" er pr. definition noget der er populært. Dermed ikke sagt, at det er dårligt/godt, men det er åndssvagt at smide alt andet på jorden, blot fordi at nogle siger noget anderledes.
Tag nu musik f.eks.
Der er jo unægtelig en stor "pop-scene" hvoraf kvaliteten er mildest talt svingende. Det tror jeg godt at vi kan være enige om. Sådan er det med alt der får "pop" trykket på sig.
Eihem er så hvad jeg vil kalde "god pop", hvor Papsts omtale er hvad jeg ville kalde "dårlig pop".
For god pop, lever op til omtalen. Det gør både Eihem og Papst. Men når så man tager skyklapper på, og glemmer at der findes andet musik, end lige netop 'creamy'. Så er man på det gale spor, for hvordan i alverden skulle man så kunne udtale sig om noget, når man ikke kan sætte det i relief til noget andet?!
"Mit AA 1,5V Sony batteri er bare det bedste i verden. Jeg har godt nok aldrig haft andet, men jeg ved bare, at det er det bedste batteri.
Hvordan jeg ved det?
Det ved jeg bare"
Noget i den dur.
Du skal nok også tage min udtalelse som følge af min lange whinertråd, hvor jeg klager over dårlig formidling af fakta fra div. computerblade. Det er lidt den samme situation.
Men har den her saglige diskussion, som falder til jorden, bare fordi, at en eller anden åndsforsnottet sælger siger, at Papst er det bedste mærke.
Der findes gode blæsere, og der findes dårlige blæsere.
Papst er klart i den bedre ende, og jeg forstår også godt folks positive omtale. Det er slet ikke det. Men når "folk" kun siger 'Creamy', så får jeg altså lyst til at sige 'Kashmir'.
For begge dele er unægtelig godt, men man kan jo ikke kun bruge det ene til noget. I så fald er man hvad jeg ville kalde "ignorant".
Det er på samme måde med den endeløse og tanketomme debat om hvad der er bedst af ATi eller nVidia. Folk kan sige nok så meget om det ene uden at have stiftet bekendtskab eller erfaring med det andet.
Får man en dårlig CPU, er det jo ikke sikkert at lige netop alle CPU'er af det mærke/type er dårlige.
Enhver god matematiker/fysiker (naturvidenskabeligt begavet) ved, at man ikke danner et helhedsindtryk på et måleresultat eller en beskuelse. Man undersøger og foretager så mange målinger som overhovedet muligt, og forsøger derved at danne sig et overblik.
Jeg forlanger ikke at man skal have prøvet samtlige mærker på markedet. Det ville være urimeligt. Men jeg tillægger sådanne udtalelser samme værdi, som en galluptest foretaget med en forespørgsel.
Vi ved jo begge, at man kan være uheldig på samme fod som en dårlig dag. Éen dårlig dag sætter jo ikke skel for alle de foregående eller kommende.
Dermed sagt: En god Papst, gør ikke Papst til det eneste gode mærke ;)