Cache På HDD' s

Diverse d.  31. juli. 2004, skrevet af System
Vist: 181 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
31-07-2004 18:11:12
Svar/Indlæg:
0/11005
Hey derude nogen der kan fortælle mig forskellen på en Harddisk med 2Mb Cache og en der har 8Mb. Og hvis man skal ud og have en ny HDD til gaming, hvilken ville i så anbefale?

- Kasper

På Forhånd Tak!
Soveposen
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2004 18:36:38
Svar/Indlæg:
912/75
En harddisk med 8mb cache er hurtigere end en med 2mb cache.. Selvfølgelig spiller det også en rolle om det er en SATA disk og hvilken producent det. Men en harddisk har ikk så meget at sige når man spiller. Hvordan den cache fungerer er jeg ikk den rigtige person at spørge om, så der må du finde en anden. ;)



TBT
 
Superbruger
Tilføjet:
31-07-2004 19:21:22
Svar/Indlæg:
422/14
Til små filer er en HD med en stor cache hurtigst, men til store filer (Film og videoredigering) kan man sagtens "nøjes" med en med 2MB, da filerene alligevel kommer med den hastighed som den langsomste part kan levere, og i dette tilfælde er det altid læsehovedet der er for langsomt.

Men som allround disk, i en spilledåse, der ville jeg vælge den med mest cache, og prisen er stort set den samme.




Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2004 20:28:10
Svar/Indlæg:
835/72
Så vidt jeg har forstået fungere det sådan at filer som lige er blevet brugt bliver gemt i cachen og hvis du bruger det igen kan den hurtiger finde det for når du skal bruge det hvis du beder din com. om at finde noget data til dig søger den først i dine ram og derefter i cachen på hd og til sidt på selve hdén!

(ret mig hvis jeg tager fejl!)