Computer ter sig sært efter ny installation

Software d.  01. august. 2004, skrevet af System
Vist: 272 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
01-08-2004 04:28:41
Svar/Indlæg:
0/11005
Hejsa... håber i kan hjælpe mig med mit problem... min computer består af følgende dele:

P4 2,66GHZ
256 DDR-Ram
Seagate 80 GB HD (Den der er Windows på)
Seagate 120 GB HD
Maxtor 200 GB HD
Geforce ti4800
300W Strømforsyning
Abit IS7 Bundkort
osv. osv.

Her den anden dag havde jeg lyst til at ryde lidt op i computeren, så derfor formaterede jeg harddisken med Windows og installerede det igen. Da jeg så var kommet ind i windows skulle jeg begynde at installere diverse programmer som lå på en anden harddisk... Når man så dobbeltklikkede på en fil.. fx winamp.exe, så gik der mindst 30 sekunder før den gik igang, og sådan var det med alle filer osv. Den kunne fx heller ikke åbne "tekstdokumenter"... når jeg prøvede at installere et spil sagde den at det ikke var et gyldigt win32 program... Og pludselig kom der et lille vindue op som sagde at der var nogle filer der var blevet beskadiget.. nogle filer som windows skulle bruge for at kunne kører.. så satte windows cd'en i.. men der skete ikke noget... prøvede så at genstarte.. og da gik den helt amok... i startet der hvor den kontrollerede om der var fejl, der "lavede" den de beskadige filer.. men da jeg kom ind i windows var der alle mulige programmer jeg ikke kunne åbne.. bl.a internet explorer, Media player osv... og den havde bare fjernet exe filerne så man ikke kunne åbne programmerne... og den besked med at jeg skulle putte cd'en i hvis jeg ville rede filerne blev ved med at komme op... Jeg har så prøvet at formatere og installere windows igen, og har også prøvet på forskellige harddiske... Hvis i ved hvad det er der sker med min computer, så hver venlige at skrive, for jeg mangler virkelig hjælp til dette..

Mvh SixSixOne
Bamsedyret
 
Overclocker
Tilføjet:
01-08-2004 04:36:40
Svar/Indlæg:
44/4
Det ku godt lyde lidt som virus eller noget. Habde du koblet din comp fra inet da du reinstallerede?? Det er nemlig altid en go forholdsregel



|Ash
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-08-2004 11:12:35
Svar/Indlæg:
2694/107
Husket at installere driverne?? også chipset driverne...

/Ash



Instinct
 
Overclocker
Tilføjet:
01-08-2004 13:36:15
Svar/Indlæg:
29/12
Det er gerne sådan, at hvis du har to eller flere HD'ere, så vil der altid komme nogle komplikationer, hvis der er installeret programmer på den HD man ikke formaterer. De programmer vil altid have en tilknytning til dit Windows drev, i form af forskellige koder der er blevet langt i registreringsdatabasen. Du vil også se at din liste med Tilføj/Fjern program ikke indholder alle dine programmer. Så derfor skal man altid huske at tage backup.