Nye problemer for Intel...

Litteratur d.  02. august. 2004, skrevet af KIJ
Vist: 701 gange.

KIJ

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2004 22:52:28
Svar/Indlæg:
499/767
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
Emillos

Overclocker
Tilføjet:
02-08-2004 23:04:20
Svar/Indlæg:
14079/622
->INTEL
Tag jer sammen..!
Amd er sgu ved at overtage, og i gør ikke en sk*d :P

Ej, lidt lamt at de udgiver noget som de ved ikke virker ordenligt.
Men godt de indrømmer det i der mindste :P;)

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2004 23:19:59
Svar/Indlæg:
4263/107
LOOOOOOOL, det er ved at udvikle sig til en dårlig joke det her ! :p

-> Intel

Ta' jer nu sammen ! Det er satme for ringe det i har gang i !!! x(

PolleDK

Superbruger
Tilføjet:
02-08-2004 23:21:38
Svar/Indlæg:
602/17
Hmm... jeg synes Intel har lavet en del fejl på det sidste - eller er det bare mig?

Jeg synes nu også det er lidt underligt at frigive et produkt man ved der er problemer med. Men det er da godt at de står ved det.

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2004 23:33:13
Svar/Indlæg:
4338/142
INTEL ---> Igen Når Teknikken Et Lavpunkt

AMD ---> Alletiders Møg Dingenot

:00

Andy.

Superbruger
Tilføjet:
02-08-2004 23:40:57
Svar/Indlæg:
1536/33
Jeg begynder sku' at bekymre mig om intel har råd til så mange fejl efter hinanden. Selv det er et stort firma med mange penge, så kan det jo hurtigt ske at investorene trækker sig ud hurtigt, og så er der sku' problemer....

Det er sku' lidt surt for intel at er kommet på gale veje og må se sig overhalet af amd og deres fungerende teknologi. Jeg håber for intel at se for udgivet et fungerende produkt, som får succes.

Håber vi kommer til at se noget mere "krig"/kamp på 64bit cpu'ere; både fra amd og intel !

SimTex

Superbruger
Tilføjet:
02-08-2004 23:52:41
Svar/Indlæg:
527/21
Hmm det ser dælme ikke lyst ud for Intel, men hva pokker da de lancerede P4 processorne fik de jo også slag af pressen pga. den lange pipeline i forhold til P3, men det har flest vist glemt alt om nu.

Jeg må dog indrømme at deres 775 sokkel og tilhørende chipset, virker som en noget unødvendig satsning. Ligesom det ikke rigtig ser ud som om de har styr på noget som helst at det med 64bits cpuer. Til gengæld må man tage hatten af for deres mobile løsninger der har AMD stadig noget at lære.

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2004 00:31:36
Svar/Indlæg:
1137/24
Først Pres"Hot", så oc-lock på 925 og 915, leveringsproblemer af de nye socket 775 og så det her....

Nogen som kan se en stol brande under (en) hvis person(er)???
/Thomas

opamann

Superbruger
Tilføjet:
03-08-2004 01:53:10
Svar/Indlæg:
244/0
sjovt nok går AMD's aktier stadig nedad... tror aldrig intel dør ud.. se bare på via.. deres "forældede" teknologi er her jo stadig;) men AMD derimod :l

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2004 07:08:15
Svar/Indlæg:
1503/128
Det er da ved at være flovt det her!

Nogen der vil købe en 2.8'er @ 3.72 på luft, samt et IC7 mobo? Det tærer så hårdt på mig rent psykisk at jeg bliver nødt til at købe en A64 i stedet for det her Intel-halløj *LOL*

Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2004 08:30:36
Svar/Indlæg:
3162/78
#9 jeg tror sq gerne jeg vil ha fat i din cpu den er lækker!

#6 socket 775 har 64bit den ska bare aktiveres!

Og jeg er faktisk også ved at syns at prescott ik er en fejl. den er ikke lavet til luft, men med vand eller noget kompresser er den vild!

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2004 08:30:50
Svar/Indlæg:
2502/221
hmm tror bare jeg fortsætter emd at købe AMD, ellers ender det emd jeg ikke kan få løsdele til Intel i næste måned jo!!! :e :e

Ej det ser sku lidt skummelt ud, kan umuligt give andet end problemer for intel når de åbenbart VED der er fejl :r

PINLIGT!!

gem jer i et hul og opfind noed vildt :D

red_martians

Moderator
Tilføjet:
03-08-2004 08:39:15
Svar/Indlæg:
7881/1165
De burde trække hele lortet tilbage :e
Ligesom de plejer :p

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2004 08:41:13
Svar/Indlæg:
2664/97
Det er da kun godt, de kommer bag ud til AMD, så kan det være de kan finde ud af at lave nogle nye ting, lidt hurtigere.

Oki, mange mener Intel har lavet mange bummerter her det sidste stykke tid, men helt ærligt så tror jeg ikke det er noget der påvirker dem det helt store.

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2004 09:05:17
Svar/Indlæg:
592/17
Syntes ikke det er så fedt igen! :x
Havde håbet at de ville sætte noget skub i CPU udviklingen og priserne ville falde.
Okay de har da smidt noget på markedet der bare virker! Men hvad med resten?
Intel er sådan set forud hvad angår CPUer. De er jo nede i 0.09 micron på Prescott. AMD fedter stadig rundt med 0.13.
Men ellers syntes jeg ikke ligefrem at det bare KØRE for Intel. Tag jer sammen, og test jeres produkter inden i smider det på markedet! :e :e

Ebzen

Østergaard

Superbruger
Tilføjet:
03-08-2004 09:46:51
Svar/Indlæg:
128/1
Det var dog utroligt så dygtige Intel er til at fejle :l

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2004 10:12:41
Svar/Indlæg:
3532/303
Hmm, det har været oppe et par gange før.. men tror snart vi skal ha afkræftet det rygte.. min fætter har en der bruger 115watt.. det er da ikke slemt.. det er ved at være et dårligt rygte det med at det er pølseristerne.. kan da godt være nogle af deres førscotter har været en brændeovn.. men det var de første!
Jeg tror stadig på intel.. har aldri haft problemer med dem, selvom de har opstarts problemer med ALT!
De har i det mindste en aggresiv taktik.. De venter ikke, de lader forbrugerne få hva de vil ha.. Så må de jo bare ta med at der nok er fejl i!
Plejer the inquirer egentlig ikke også at være rygter..

Lidt apropos, er det alle anti intel menneskerne der skriver her.. man ser igen stille sig op og forsvare intel.. eller se objektivt på det ligesom jeg har forsøgt.. ahh, okay, jeg har ikke været helt objektiv, for jeg kan godt se at intel har lavet en del fejl, måske flere end det egentlig er tilladt i denne branche.. men der er også mange der er blevet tilgivet.. husk nu det!

Nu gider jeg ikke skriver mere.. men.. pm mig hvis synes jeg har skrevet noget forkert.. vil helst ikke starte en krig!

Mvh. Rage

Myth

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2004 11:20:06
Svar/Indlæg:
675/55

Lyder skægt at deres aktier skulle falde, efter et rekord regnskab for sidste regnskabsår hvor de især tjente mange penge på 64'er serien, Opteron og flashchips lige som alle andre..

Ehh "socket 775 har 64bit den ska bare aktiveres" nu er det jo lige meget hvad soklen har, de skal først bygge en cpu hvor det virker og hvor der er instruktioner osv..

Håber sandeligt ikke for dem at det på nogen måde er deres politik der har gjort at de har lavet så mange brølere på det sidste for så er det næsten dummere endnu..

115w er ikke slemt for en proc, hvis den er clocket hen hvor peberet gror! hvis det er standart, er det helt sindsygt.. og omkring 100w mener jeg nu nok at man er på vej på vandvognen, for det er dælme meget for en standart køler som sådanne procs sælges med..

Wb-FreeKill

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2004 12:03:22
Svar/Indlæg:
731/190
Syntes godt nok man høre en masse dårlige ting om Intel for tiden... Jeg holder på AMD, kunne ikke fostille mig at købe en Intel cpu :l

#8 - sys ogs det lyder mærkeligt hvis AMD's indtægt skulle falde! Deres A64 sælger jo som varmt brød!

:00

ZeroHerO

Superbruger
Tilføjet:
03-08-2004 12:27:54
Svar/Indlæg:
166/16
🙂

#10 min pres"Hott" kører nu også fint, men det er da 100% sikker jeg skal have AMD igen næste gang.

Ebzen selvom de kører med 0,13 micron, så får de jo en heftig ydelse ud af det.

Men det bliver da spændende at se hvad både AMD og Intel kommer med til BTX standarden når den lanceres. (hvis der da ændres så meget)

mvh ZeroHerO

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2004 13:04:30
Svar/Indlæg:
1713/31
Rimelig galt Intel's serverprodukt ikke virker som det skal - det er ellers jo lige der alle deres kunder ligger og de virkelig er kendt for stabilitet

Lige en ting som jeg glæder mig til som jeg tror bliver en helt klar succes
Deres Prescott var jo ikke forventet at have succes. Inden launchen af Precott havde Intel allerede droppet udgivelsen af Tejas (Prescott's efterfølger) for at satse på P6 arkitekturen og derved ville Prescott blive den sidste CPU med Netburst arkitekturen (den Pentium 4 er baseret på). De droppede netburst grundet den eneste måde man kunne øge hastigheden (som man knap nok kunne) var ved at gøre nogen af de ting som Prescott er "hadet" for - Tejas ville bare være værre. P6 arkitekturen er den Pentium 3 Tualatin og Intel Pentium-M er baseret på. Sådan en Intel Pentium-M 2GHz (400QDR FSB) yder som en P4C 3.0/800 (ca.), men load er bare 35watt! - bliver godt med sådan nogen dual core CPU engang i 2005 (Q1) hvor de skulle være klar... desuden vil jeg lige sige at P6 arkitekturen ikke er så sulten efter båndbredde som netburst! :)

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2004 13:21:15
Svar/Indlæg:
3532/303
Voldclocket med vand :D ku godt være jeg lige skulle ha skrevet det også :s
Men der har jo også været mange diskussioner mht. prescott.. men tilgengæld har mange også sagt at det bare er en skrøne med at den er så hot!

#20 jeg glæder mig til p6.. :D

hamilton

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2004 14:59:02
Svar/Indlæg:
1419/29
Syntes lidt for glemmer alle amds fejler for de har sku osse kæmped med deres varme og jeg hved ikke men jeg syntes stadig de gør med deres amd 64 den ligger da osse på cirka 43 idel ved de fleste der har boxed køler.
Men jeg hved ikke intel er moske bare for hurtige til at sende deres ting på market med de overholde deres tider syntes jeg hvor i mod at amd er langsomme og så bliver de lavet i tyskerland Bahh, hvor de får tusin kroner i stats stytte for at oprethollde fabrikken fordi det er en så store arbejds plads.
så jeg syntes erlig talt at amd er nogle svæklinge og at intel klare sig meget godt.
Men glæder mig specilt til at se når deres socket 775 kommer så skal der pumpes nogle bly. den er bare giftig vis den bliver clocket til over 4ghz.
Håber at der var nogle der forstodd mit budskab...
Hamilton

hamilton

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2004 14:59:55
Svar/Indlæg:
1419/29
og ja så var det jo altså osse the inquider der skrev det så hved ikke om jeg tør stole på det.

Frede24

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2004 15:54:43
Svar/Indlæg:
2192/67
Jeg tror problemet for AMD er at de i tidernes morgen, altså der midt i halvfemserne hvor der virkelig skete noget. Der var intel der med deres meget højydende processorer, der var AMD bagefter og en del problemer med deres processorer. Derfor fik folk den opfattelse at AMD, er dårligere end Intel. Derfor er der SÅ mange som ser intel som det bedste selvom det ikke er realiteterne. Derfor har intel et kæææmpe fast kundekreds, det er det som holder intel fyldende. For jeg tror stadig det er sådan at der sælges flest intel processorer (kun tror, ikke fact). Udover det så sidder intel på klart den største del af laptop markedet. For der er intels processorer godt nok vilde, men når man alligevel ser på en 2400+ mobile med barton kerne. Så er det altså også en rigtig god processor.

Anonym2021815192642

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2004 16:27:23
Svar/Indlæg:
2418/151
FORSATAN.... x( intel tag jeg så sammen.... :p

Benz

Superbruger
Tilføjet:
03-08-2004 16:47:28
Svar/Indlæg:
434/11
Det jeg synes der er det lidt ironiske i det her er, at netop AMD jo har været synonym med ustabile systemer. Det har altid været Intel brugernes 1. argument for at købe en dobbelt så dyr cpu som en AMD ellers ville koste. Historien viser dog noget andet - Intel har ofte haft uheldige chipset samt cpu'er. Det største problem for AMD mener jeg stadig ligger i nogle ret så uheldige chipset fra nogle 3. parts fabrikanter.

At Intel sælger flere cpu'er end AMD, kan man jo næsten samligne med MS' til tider korrupte forretningsgang. En stor OEM producent som Dell får jo slet ikke muligheden for at handle med AMD cpu'er, selvom de helt sikkert gerne ville. Men så er der jo lukket hos Intel. Jeg vil dermed ikke sige, at andre ikke kunne finde på det samme, men det er altid den største der får muligheden for at danne monopol, og den plejer de at udnytte.

hamilton

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2004 17:02:50
Svar/Indlæg:
1419/29
Jaa men jeg forstår bare ikke at folk ikke rigtigt kan fostå at der jo også var en gang at amd kun laved LORT, også vidt jeg hved såvar p4 der den udkom også noget bææ men der den skifted socket så blev der dømt power det tror jeg også det bliver sårn nu. Amd is rest in dust.
Eller så ku vi jo bare købe Via cpuer dem er der ikke så meget at brokke sig over :e

Frede24

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2004 17:33:00
Svar/Indlæg:
2192/67
27# tjek lige den test som der er på www.hardware-test.dk af den nye S775/T den yder præcis det samme som en alm P4. Det giver jo absolut ingen grund til at skulle investere i sådan en, for hvis man gør skal man have DDR2 ram, PCI-ekspress gfx. Så det er ikke kun mobo og cpu man skal skifte.

Prinsvalium

Superbruger
Tilføjet:
03-08-2004 19:04:48
Svar/Indlæg:
461/64
Det er da jævnt grineren! De kan godt se et eller andet sted at de er "slået" af amd og så skal der ske noget nærmest desperat og i det desperate forsøg knækker de halsen gang på gang!
Jeg har ellers altid mest været til intel men på det sidste er jeg dæleme blevet nysgerrig omkring en amd 64 og det her sætter da endnu mere gang i lysten til (igen igen) at skifte babyen ud!

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2004 19:35:38
Svar/Indlæg:
1713/31

Tror ikke Intel er så kede af det igen... de sidder på hele servermarkedet (stort set) hvor alle kunder er tilfredse med deres yderst stabile og hurtige Xeon (og Itanium) maskiner...

...de små bommerter de laver overfor mainstream users har ikke så meget betydning som man kunne tro

Myth

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2004 20:19:26
Svar/Indlæg:
675/55

AMD er jo mere og mere på vej på server markedet også, og Opteronen bliver mere og mere populær.. Var det ikke Dell der ville til at have den i deres servere nu, selvom de jo ellers har været stricly intel.. Desuden er det jo lige over for dette segment at de har lavet en bommert nu 😉

Sikke da nok crap at lukke ud.. Min Barton 2500+ er da pænt meget vildere til mange ting end mange P4'ere er (tjek min profil og sammenlign med dine scores).. kommer da bare an på hvad man bruger sin maskine til og hvor godt den er clocket. Desuden er havde AMD problemer med deres første procs da de var på vej ind på markedet og har siden ikke haft problemer, hvorimod Intel åbenbart ikke kan følge med dem mere..

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2004 20:31:29
Svar/Indlæg:
1713/31

Det med Intel ikke kan følge med mere ved jeg nu ikke helt - P4C har en gave fra himlen! Hyper-Threading. Ens computer føles altid quick da der altid er CPU kraft til overs... synes klart en Pentium 4 med HT er federe at bruge frem for AMD (og de ældre P4's uden HT)... desuden er der ikke de store problemmer i at få en P4C til at køre så hurtigt som der nu er brug for og 865 + 875 chipsetene meget velfungerende... i mine øjne er det grafikmarkedet som er bag ud. Førhen kunne alle spil køres med det hurtigste grafikkort (high-end grafikkort) på markedet og mainstream CPU, bundkort og ram.

Nogen af de nyere spil tæver godt og vel alle systemer synder og sammen hvis det ikke har en PR ratning på 3800+ eller kører 3,5GHz med det hurtigste grafikkort. Det skulle ellers gerne være muligt at nå op på 1:1 i vsync der, men det er det ikke!

Myth

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2004 20:44:57
Svar/Indlæg:
675/55

Det med lockups osv tror jeg MEGET hænger sammen med hvad folk har for udstyr.. jeg oplever dem aldrig på min Amd maskine og heller ikke på min P4 med HT.. min gamle P4 uden var slem til det, når man arbejde meget med diskene..

Det jeg ville sige var jo bare at selvom nogle har nogle enormt vilde p4 maskiner, hvor bare procen koster det samme som de flestes systemer, så er min Amd maskine på rå cpukraft jo altså lige så hurtig som de fleste Intel folks her på siden, og jeg har endnu ikke oplevet nogle spil jeg har problemer med.. og den dag jeg får det, bliver den skiftet ud med en AMD64 😉

Kingu

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2004 01:01:48
Svar/Indlæg:
839/19
Hmm.. mangler BamBam ikke at komme forbi?

Mon ikke intel skulle ranke lidt op i sadlen?

AMD har lavet fejl, chipsettene (til de gamle K5 / K6'ere var ikke deres egne). Og ja, AMD har haft varme problemer, men det var da tilbage med Thunderbird kernen!

#32 Så vidt jeg husker skulle HT være skyld i at P4 cpu'er fra tid til anden har kørt langsomere (i visse programmer) da de to virtuelle cpu'er har været oppe og toppes om hvem der skulle have adgang til cachen (læs en stak tests..)
Men jeg vil godt give dig ret i at P4 spaker r*v til nogle ting, men andre steder sidder AMD altså på tronen - like it or not.

Er 43°C Idle ikke godt med en boks køler? Du forventer da ikke at få markedets bedste køler når du køber en boxed version (eller PIB som AMD kalder det)?

Du mangler da lige at tage i mente at IBM, SUN og AMD også har en pæn del af server markedet..

/Kingu

Micker

Superbruger
Tilføjet:
04-08-2004 10:32:18
Svar/Indlæg:
1012/98
Weee det kan være min P4-C cpu bliver mange penge værd hvis intel ikke laver får lavet noget der virker :)

Lige et råd til Intel, test jeres lort inden i sender det på gaden ;)