Doom3 lyd sp Panik

Spil d.  03. august. 2004, skrevet af Kim Leo
Vist: 600 gange.

Kim

Superbruger
Tilføjet:
03-08-2004 13:59:10
Svar/Indlæg:
772/50
hehe det er ikke fordi min maskine ikke kan klare doom III :D, men tænker på lyden jeg har et dejligt bundkort der understøtter 7,1 sourround sound, så det er egntlig heller ikke problemet men jeg vil gerne ha så meget oplevelse ud af spillet som muligt og der er lyden bla. en vigtig del af doom III :D så jeg tænker på om jeg skal købe sådan et Zalman 5,1 ørebøffesæt, fordi jeg så et Logitech deres billige 5,1 kostede vist omkring 700,- men gider heller ikke noget billigt skrammel, så hvad er jeres erfaring med f.eks ørebøffesættet eller Logitechs http://www.edbpriser.dk/Listpr... jeg har en bror der har købt det store dyre Logitech sæt, damn nice...men prisen er også lidt højere :D, ej men hvad erfaringer har I med 5,1 sæt af forskellige slags, og interessere mig meget for at høre om Zalman sættet hvad i syns der....har tjekket forskellige tests men vil høre hvad folket har at sige..

Orca

Superbruger
Tilføjet:
03-08-2004 14:02:52
Svar/Indlæg:
516/25
Damn du siger ja mange gange ;)

Jeg har Zalman 5.1 sættet, det kan klart anbefales!

Kim

Superbruger
Tilføjet:
03-08-2004 14:05:40
Svar/Indlæg:
772/50
hehe ja er helt panisk! :D,

ok.

McAnus

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2004 14:10:49
Svar/Indlæg:
807/31
Jammen. jaja

Ja, jeg ville foreslå at, ja, du skulle gå ned til en forhandler der, ja, har de to sæt, ja, på lager, ja. Ja, så kan du prøve at, ja, smide hvad du har lyst, efter dem, nemlig ja.

:00

red_martians

Moderator
Tilføjet:
03-08-2004 14:15:34
Svar/Indlæg:
7881/1165
har hørt at deres Z640 gør det bedre end X620-sættet.
Faktisk er Z640 faldet uhyre meget i pris i forhold til det jeg har hørt(altså lyden)
Jeg har hørt, Z5300 og det er nok det logitech-sæt der giver den bedste lyd, ja og midst lige så godt som et Z680 (som jeg selv ejer)
Men det er self hvis du vil gi' lidt ekstra, da det koster over 1000lapper. Det jeg mener med Z5300 er at musik bliver gengivet med en mere stram bass, end på 680, hvor bassen er ret tung. 680 spiller tilgengæld noget højere, og er godt til fester;)

Kim

Superbruger
Tilføjet:
03-08-2004 14:28:25
Svar/Indlæg:
772/50
#3 var det et whine? hehe :P, hmm jamen det erlige det med at finde nogen der har stilt(staveplade) sættene ordentlig op...

er ligeglad med musik til fester gidder jeg ikke til at gå op i. får jeg ikke plads til i et godt stykke tid sååå :D, tja må vel se om jeg kan spore nogle der har stilt dem op og høre. men ja nu var der jo det her dejlige forum der kunne hjælpe mig på rette vej :D.

McAnus

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2004 14:40:55
Svar/Indlæg:
807/31
nej, bestemt ik! (og undskyld at man kunne komme til at tro det :r )
jeg er selv meget dårlig til at stave samt formulere mig godt, så det var ik for at nedgøre dig.

sæt du henviser til på edbpriser, kan jeg se man skal have plads til en masse højtelere hvor alle skal have en "god" placering! har du det?

Kim

Superbruger
Tilføjet:
03-08-2004 14:49:42
Svar/Indlæg:
772/50
#6, baah jaja. Hehe det skal nok komme til at kunne, det skal det bare hvis det er.

#7 hmm godt du siger det men ja kunne du ikke komme med en grund hvorfor? der er lidt det jeg er ude efter at høre.

Primeradk

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2004 14:54:48
Svar/Indlæg:
262/84
#0 jeg har også Zalman, og jeg synes det gør det godt. Det er klart det ikke er 5.1 sæt højtaler, da det vil give en bedre lydfordeling, men jeg bruger dog mine zalman til Lan hvor de er fede at have med, og faktisk også herhjemme da kæresten ikke altid gider høre med når jeg spiller :)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2004 15:21:24
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Jeg vil gøre som jeg foreslår alle når det gælder lyd.

Der er ikke noget mere subjektivt end lyd, men det skyldes også, at vi er forskellige og, et eller andet sted, ubevidst har nogle forskellige præferencer.

Jeg kan f.eks. godt li' en god og varm lyd, hvor andre foretrækker en mere kold lyd.

Nogle elsker MEGET bas (næsten så det runger) og andre foretrækker den klare og sprøde diskant. Ect.

Så jeg vil foreslå dig, så vidt som overhovedet muligt, at komme til at prøve de forskellige ting. Jeg har en kammerat der købte Zalmans surround-bøffer. Han er selv meget imponeret af dem, jeg har ikke selv prøvet dem, men jeg tror ikke på "surround" i et par bøffer, skulle kunne udkonkurrere "rigtig" surround.

"Surround", betyder jo unægteligt pr. definition, at man er omgivet af lyd. Og et par høretelefoner med flere højttalere...

Tjah. Jeg har hørt både god, imponeret, og lidt skuffet, men alligevel imponeret - omtale af de hørebøffer.

Skulle jeg selv vælge, ville jeg enten vælge nogle gode (stereo)høretelefoner, eller gode højttalere. Jeg kan simpelthen ikke rigtig forholde mig til de høretelefoner. Jeg prøvede nogen i en butik, hvor der var stillet en computer op med BF1942.

De lød som ok, men i praksis kunne jeg lå så godt have nøjedes med mine egne Sony.

Egentlig, så har jeg det mest af alt, som #9 ;)

-> #7

Har du ikke selv haft nogen? - Det mener jeg da ellers, eller husker jeg forkert?! :l

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2004 15:37:47
Svar/Indlæg:
4263/107

Hvorfor er det at Creative er noget billigt skrammel ?:(

Jeg synes da personligt at mit Inspire 6700 6.1 er superfedt, specielt når jeg samtidig tænker på nyprisen ! :00

800,- er måske ikke meget i højttaler sammenhæng, men jeg finder det fuldstendigt latterligt at spændere flere tusinde kroner på et sæt højttalere hvor du skal være meget "finthørende" for at få det ekstra ud af det ;)

Til normalt brug (spil og lidt musik), er mit system ovenud tilfredsstillinde :p

(specielt kombineret med et Audigy 2 :e)

Kim

Superbruger
Tilføjet:
03-08-2004 15:50:56
Svar/Indlæg:
772/50
#11, har ikke nævnt creative, hehe men ja det er da meget heldigt at jeg faktisk ikke syns om creative højtalere hehe syns ikke om lyden der ;) jeg kan godt lide at du kan høre endhver detalje klart så det er nok en go diskant og en solid bass jeg søger.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2004 16:09:32
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #11

... det' muligt at du synes at dét er åndssvagt. Jeg synes at det er åndssvagt, at bruge flere kr. på et grafikkort, der "kun" yder marginalt bedre, og hvis man overclocker et billigere, opnår bedre eller tilsvarende ydelse.

Det er en målbar forskel.

Jeg vil hellere bruge 2K på lyd end på et grafikkort. For jeg kan ikke se forskel på 70 FPS eller 65 FPS i 'FarCry'. Men man kan tydeligt høre, om man har et par højttalere til kr. 50, eller et par højttalere og anlæg til den 20-dobbelte værdi.

For mig (og sikkert også mange andre), er lyden jo halvdelen af input'et, når man sidder ved computere. Og når jeg/vi jo sidder så længe ved den, så nytter det ikke noget at have det fedeste af det fedeste grafikkort, når man sidder på en taburet ved et havebord med et par blikdåser der leverer lyd.

Det er en helhedsoplevelse, og jeg har aldrig været utilfreds med et sæt Creative højttalere, lavet i samarbejde med Cambridge.

Og nu nævner du selv Creatives lydkort. Der er jeg helt enig med dig. Skal man have bedre lyd, skal man investere i high-end udgaverne af EMU-kortene. Ingen tvivl om det.

Men lyden er ikke bedre end budbringeren, som er dine højttalere.

Specielt Audigy2, leverer en sublim lyd, når blot de får en legeplads at boltre sig på...

Det med "finthørende" kommer som følge af, at man vænner sig til en detaljegengivelse, som man mangler hvis man går "nedad".

Prøv at sætte dig med et par højttalere til 2,5k i en måned. Og prøv så et sæt højttalere der koster lige over halvdelen. Du vil selv kunne give mig ret ;)

Neurobrain

Superbruger
Tilføjet:
03-08-2004 16:25:08
Svar/Indlæg:
389/13
Min personlige erfaringer med Zalman-bøfferne er, at de er ok til prisen. Dog var jeg meget skuffet med dem under soundstorm, hvor bassen var virkelig ringe. Da jeg skiftede til Audigy2 blev lyden en del bedre.

Pris vs ydelse=8 (13 skala - Audigy) - Til ca.350 spiller de lidt dårligere end andre hørebøffer i prislejet, men til gengæld får man 5.1 (og det kan høres i f.eks CS)

Pris vs ydelse=6 (13 skala - Soundstorm) Cut toppen af en Cola-dåse og træk alt dit snot ned i munden. Stil dåsen på gulvet og
spyt "alt det grønne" ned i dåsen....Sådan lyder bassen

Efter indkøb af Pioneer SE_DIR1000 hørebøffer er jeg gået tilbage til Soundstorm - weird.... :e

Kim

Superbruger
Tilføjet:
04-08-2004 13:06:42
Svar/Indlæg:
772/50
ok, hmm ja jeg snakkede med en som tilfældigvis havde et Creative 6.1 6700 i nærheden af hvor jeg arbejdede og ja vi blev hurtigt enige jeg købte sættet og ja :| hehe enten skal der ikke meget til at imponere mig ellers er det bare et über nice sæt hehe. så ja nu er jeg lykkelig :D og det var mine naboer nok ikke da jeg gik og ryddede op med fuld drøn på musikken kl 4:30 :S hehe, skulle flytte en masse om for at det skulle udnyttes sættet så ja der var da en smule oprydning bagefter at man havde testet sættet i div. film og spil :D. men ja tak for jeres kommentare overvejer stadig om man skulle overveje ørebøfferne til en lidt mere nabo venlig aften hehe :P

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2004 13:14:48
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #16

Jeg tager bare hævn fra dengang deres børn var unge, og JEG ikke kunne sove om natten pga. deres evige *boom boom boom*, skrål og skrig! :p :e

Sidewinda^

Superbruger
Tilføjet:
04-08-2004 16:08:52
Svar/Indlæg:
172/29
Kan varmt anbefale er Terratec DMX 6-Fire 24/96 - ganske enkelt sublim lyd til 1700 kr. Kører rigtig fedt med mit store anlæg!

Der er ikke nogen minusser ved kortet men der er da et par plusser:

Sublim lyd
Enormt billigt i forhold til ydelsen
5.1 i 24-bit 96KHz
nice bundlet software

Kan kun sige KØB DET! ;)

Sidewinda

Ham_Selv^

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2004 18:25:30
Svar/Indlæg:
2453/80
#17 så skulle du prøve at være min nabo! :e

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2004 18:33:47
Svar/Indlæg:
4263/107

Gid jeg ikke var min nabos nabo :00

(tager også en sød hævn en gang i mellem :e)

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2004 18:46:07
Svar/Indlæg:
592/17
Min nabo tramper som om hun har træben! Og hun bor ved siden af mig!
Har døbt hende "Klump fod" :e :e :e
Sorry for offtopic!

Et Terratec lydkort er udemærket! :) Dog har de lidt problemer med deres drivere engang imellem! :00

Ebzen

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2004 20:33:08
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #18

Rigtig godt forslag! :e 8)

-> #19

Skulle vi så se hvem der kunne larme mest eller...?! :p

-> #20

Hvis du mener "min nabos nabo", som den der bor ét hus længere væk, end min nabo. Så er jeg nødt til at sige dig imod. For han har en pænt lækker kone, og datteren er heller ikke værst.

:00 :e :p