Overspilning af Video til CD/DVD

Software d.  03. august. 2004, skrevet af Rune Brogaard
Vist: 667 gange.

Rune

Superbruger
Tilføjet:
03-08-2004 16:56:07
Svar/Indlæg:
153/22
Jeg har et par videofilm som jeg gerne ville have overspillet til computeren og så få brændt dem ned på en CD eller DVD, men jeg mangler noget software som kan stå for ned pakning.. nogen der har nogle forslag? (se system i profil)

BTW jeg har et tv kort med tv in så jeg kan godt se video på computeren.. såm det er vel kun "optage softwaren" jeg mangler?

dr_schlemer

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2004 17:05:09
Svar/Indlæg:
499/44
hvorfor ikke bare anvende det medflg. software til cinergy (400?) kortet? Alternativt kan du optage det i en god kvalitet i lav komprimering (for at opnå maks. god kvalitet) og så komprimere filmen bagefter vha. f.eks. virtual dub. (kanon program!)

Rune

Superbruger
Tilføjet:
03-08-2004 19:48:18
Svar/Indlæg:
153/22
ok tak det vil jeg da prøve.. men jeg har bare ikke den helt store tiltro til Terratec.. men tak for det.. skal helt klart afåprøves ;)

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2004 20:01:38
Svar/Indlæg:
1996/65
Hvis du ikke allerede gør det ... så hent og kør med de nyeste drivere ... og programmer til dit Terratec Tv-kort ...

Jeg ved ihvertfald fra mit eget Cinergy 400TV ... at driverene virkelig er undergået en stor udvikling ... og nu er de nærmest brugbare ... TV-tuneren køre også rigtig godt ... og er god at optage fra ... men Video-In indgangen er ikke særlig god efter min mening ... da den laver interlerance (forskudte billede) i fuld PAL format ...