Hva er det bedste køb ?

Luftkøling d.  04. august. 2004, skrevet af System
Vist: 364 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
04-08-2004 07:37:39
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg overvejer at købe noget mere seriøs køling end luft. Jeg har overvejet kompressor og vand, jeg har fået tilbudt en brugt vapo PE og noget vand.

Jeg har regnet lidt på det og fået det til at, hvis jeg køber vapo PE vil det komme til at koste i alt 4K, for vapo, psu, mobo og socket kit.

Hvis jeg køber vand vil det komme til at koste ca. 3-3,5K, men hva vil jeg få mest for pengene ved ? Og er vapo PE så meget bedre end vand at det kan betale sig at give 1K mere ?

Jeg har hørt nogen steder at nogen mener ikke VapoChill kan bruges til særlig meget oc mere, men så tænker jeg kan vand så overhovedet bruges ?

Til sidst skal det lige siges at pengene ikke er det store problem, så hvis jeg kan få meget bedre ydelse ved at købe noget andet, eller sådan noget gør jeg det.
TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2004 08:01:48
Svar/Indlæg:
1996/65
Vand kan da sagtens bruges ... til køling af chipsæt og gfx... der er det en fordel at bruge vand ...

Men når det kommer til CPU'en så er kompressor køling jo helt klart det bedste ... og hvis man kun vil køle processoren ... så er det somregel billigere i længden bare at starte med at gå efter kompressor køling ...

og ja kompressorkøling kan godt betalesig at give de ekstra 1000 kr for ... da du vil opleve at du kan overclocke din computer meget mere end ved normalt vand elller ekstrem luft køling ...

MLAonWater

Superbruger
Tilføjet:
04-08-2004 11:44:01
Svar/Indlæg:
202/8
kommer an på hvad du vil opnå... det vildeste OC eller et lydløst sys. Hvis du vil lavet et vildt OC, så skal du købe det vapo, og så selv bygge et hovede mere på til gfx,så at du har vapo på både cpu og gfx. Jeg har set det et sted, men kan ikke huske hvor.
Eller du kan købe vapo til cpu og vand til gfx.
Skal dit sys være lydløst, så vil jeg foreslå at du kommer vand på alle de steder hvor du har blæsere på nu. Eller i hvert fald så mange som du nu orker. Det kan være lidt tricky og lave vand på psu'en.

Så det kommer helt an på hvad du skal bruge det til.
Der er også nogle der har lavet et sys hvor de har pumpe og radi og res. langt væk. Min favorit er nok
http://www.dwpg.com/content.ph...

kig under "the bomb"

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2004 12:22:49
Svar/Indlæg:
1972/260
altså hvis jeg var ligeglad med larm ville jeg helt sikkert købe kompressor.... Det er mega godt OC....

Men skal dog sige at vand osse OC'er meget godt, ikke lige så godt men meget godt, og giver mindre lyd....

Nu er jeg jo vil med at OC så jeg havde valgt en kompressor..... og hvis jeg ligesom dig ikke havde de store pengeovervejelser ville jeg købe en af de nyere kompressor som skulle være rimelig lydløse....

Myth

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2004 12:30:56
Svar/Indlæg:
675/55
Hvordan er du kommet frem til at Kompressor kun koster lidt mere end vand?

Med de priser jeg har set på sæt i salgstråde, så kan jeg købe 4 sæt vandkøling for de penge.. Desuden mangler du måske det minus der hedder strømforbrug for en kompressor løsning.

MLAonWater

Superbruger
Tilføjet:
04-08-2004 12:38:27
Svar/Indlæg:
202/8
#5 fair nok.

Jeg ville vælge vand.
Fordi det er billigere og lettere at opgradere.
Og fordi at du alligevel vil købe dig et A64 sys så er der ikke megen ekstra ydelse i vapo.
Som jeg ser det, så køber man kun vapo hvis man vil OC helt vildt.
Ellers kan det ikke betale sig, fordi man "låser" sig selv (dyr opgradering, stadig luft på gfx m.m.).

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2004 14:48:20
Svar/Indlæg:
6624/113
Det er meget lidt...