Defekt Harddisk

Diverse d.  04. august. 2004, skrevet af Noxity
Vist: 320 gange.

Noxity
 
Overclocker
Tilføjet:
04-08-2004 13:51:12
Svar/Indlæg:
65/53
Bah! Den 30/7-04 købte jeg en Gaming Bomb PC fra www.shg.dk
Jeg fik den så igår, den 3/8-04. Jeg satte maskinen op, og ville gå igang med at installere windows xp! Jeg var igang med at installere, den spørg om jeg vil formatere min harddisk, og jeg tænker.. Jaa? Why not? .. Jeg formatere den, og når den når 10% eller noget, får den systemfejl =\ .. Jeg ringer til SHG.dk og spørg hvad der er galt, og jeg får så at vide at min harddisk er defekt. Nu har jeg valget mellem at sende HELE maskinen tilbage til Jylland, mens jeg bor i KBH. Hvor de så vil rette fejlende, det vil måske tage 10 dage eller mere, det her forløb! Men hvad nu hvis der er andre defekte ting i computeren bagefter? =\
Min anden mulighed var at pille harddisken ud og så sende den til SHG. Men så er der den risiko, at hvis jeg piller harddisken ud, har jeg været inde i computeren, og så kan de give mig skylden, hvis andet er galt inde i den! =\
Jeg er pæænt sur over at jeg får en defekt vare, hvor den kommer fra Jylland og jeg bor i KBH! Fordi at hvis nu dette 'hurlum-hej' fortsætter, så er det sq noget SHIT!
Men jeg har oxo muligheden om at sende hele lortet tilbage, og få pengene tilbage.. Ved bare ik hvad jeg skal gøre.. Vælger nok at få ALLE mine penge tilbage, så jeg undgår alt bøvl! Men igen, så bliver der nok et problem med at få pengene tilbage.. BAH! Gid der lå en SHG butik i KBH eller noget, de ville få MEGET mere salg hvis de byggede butikker over hele landet..
Jeg hader seriøst computer lort, lige nu! =\ ..

Aphix
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2004 13:53:55
Svar/Indlæg:
1494/10
Er du helt sikker på disken er død??

SHG kan da ikke se om den er defekt ved at du har ringet til dem.



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2004 13:55:41
Svar/Indlæg:
6624/113
Det er ikke shg's skyld at du får en defekt harddisk - da det jo ikke er dem der producerer dem. Den slags kan ske for alle - og det er efter min mening at overreagere når du siger du vil have dine penge retur.

Hvis jeg var dig, så ville jeg ringe og spørge om de kunne nøjes med at få harddisken retur i stedet for hele maskinen - det er jo for at spare porto.



Noxity
 
Overclocker
Tilføjet:
04-08-2004 13:56:47
Svar/Indlæg:
65/53
Jeg ved ik så meget om pc ting.. Så er lidt lost.. Men han sagde med det samme i telefonen at den var defekt, og jeg skulle sende den tilbage til dem, og så ville de sende en ny tilbage inden for 24-48 timer.. Han lød MEGET selvsikker.. Så jeg tror nok han har ret.. Jeg havde også talt med en af mine fars venner dagen før, og han sagde harddisken nok var defekt..




Bugster
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2004 13:57:18
Svar/Indlæg:
172/6
Jeg personligt stoler på shg, så tror ikke at de prøver at tage røven på dig, så der sker ikke noget ved at du piller harddisken ud og sender til dem, de er altid til at snakke med, og jeg kunne ikke forestille mig at de giver dig skylden for noget.



Aphix
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2004 13:58:13
Svar/Indlæg:
1494/10
Hvis du skriver til dem og får at vide at det er ok at du kun sender disken tilbage vil det jo sige at de acceptere at du piller disken ud. Så kan de ikke give dig skylden hvis noget andet hw skulle brænde af.

Det ville være det samme som at de solgte noget og sagde at hvis man selv satte det i så ville der ikke være garenti på mere.

Men test da lige disken inden du sender den tilbage ;)
Prøv at installer Win igen og så tag hurtig formatering.



Noxity
 
Overclocker
Tilføjet:
04-08-2004 13:59:33
Svar/Indlæg:
65/53
Det som der lige ligger i det.. Hvis jeg går ind i maskinen, og piller harddisken ud, og sender den retur, er der en risiko, ved at hvis der er andre defekte ting i pc'en kan de give mig skylden, fordi jeg har været inde i PC'en.. =\



MLAonWater
 
Superbruger
Tilføjet:
04-08-2004 14:15:43
Svar/Indlæg:
202/8
#6 nej det gør de ikke.

Hvis de kan se at noget er knækket pga. vold eller noget, så hænger du på den. Men hvis der ikke er nogen fysiske tegn, så tager de en hvilken som helst del tilbage.
Men hvis jeg var dig ville jeg da lige prøve noget mere.
1)Prøv at formatere igen.
2)Prøv at lave en fast format & installer winXP.
Hvis ikke du kan nogle af disse ting:
3)Anskaf dig en Knoppix cd og prøv alt hardware af.
(knoppix er et linux OS som kører fra cd'en, dvs. du kan kører det uden hdd)

PS. hvis du sender noget retur til SHG så HUSK at pakke det ind i anti-statisk pose og "skum-fiduser". Ellers vil de sige at varen ikke har været pakket forsvarligt ind, hvilket også er korrekt, og så får du ikke en skid.



Orca
 
Superbruger
Tilføjet:
04-08-2004 14:17:21
Svar/Indlæg:
516/25
#6 -> Ja men som de andre siger så send en mail til dem og spørg om ikke det er ok du selv piller HD'en ud, for så har du deres accept.



EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2004 14:35:47
Svar/Indlæg:
4337/121
Send hele maskinen tilbage og få dine penge tilbage det har du ret til.
Hvis du gerne vil beholde maskinen kunne du jo få dem til at sende en ny harddisk når nu de er så gode at de kan se at den er defekt :e



Noxity
 
Overclocker
Tilføjet:
04-08-2004 21:59:07
Svar/Indlæg:
65/53
Min mor tror at harddisken er blevet defekt, fordi at den kommer fra Jylland og skulle til KBH.. Og at postbudene ikke behandler computeren som en computer, men istedet for en pakke..
Kan det være årsagen til den defekte-harddisk?



Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2004 22:06:24
Svar/Indlæg:
2540/228
Prøv at køre den hurtige formatering, har haft samme fejl engang, det hjalp??