Overclocker
Tilføjet:
04-08-2004 20:35:38
Svar/Indlæg:
51/21
Hey, jeg er en ejer af abit ic7-g max II advance.
Jeg har for nyligt skiftet mit afdøde p4c800 deluxe ud, til abit boardet.
efter som denne side er en clocker side, synes jeg at jeg skal dele min effaring med begge boards.
da jeg havde mit p4c800 deluxe, var min Vcore meget ustabil, det var uanset hvad PSU jeg brugte (har testet northQ 400w kingkong, og codegen 400w PSU, antec 350w PSU)
min overclocking var utrolig ringe, jeg skulle sætte min vcore fra
1,5 til 1,8 bare for at komme over 2,8 ghz på min 2,4 ghz p4.
grunden til dette var at Vcore spændingen faldt til under 1,5 V, under load. (ved 1,8 i vcore)
da jeg så fik mit nye ic7-g max II advance, kunne jeg også presse 2,8 ghz ud af den uden at hæve vcore. Men hvis den skulle højere op, blev jeg nødtil, som på asus boardet, at stille min Vcore højere.
Abit kortet undervolter meget!, men den vcore den sætter er stabil, f.eks. jeg har sat den til 1,575 i vcore, og den giver ca.
1,520 til 1,540 i vcore. den kommer aldrig under de 1,520 under load, og den bliver aldrig over 1,540 i idle.
lige nu kører min CPU 2,9 ghz 24/7 klippe stabilt, hvor mit asus board havde store problemmer med at opretholde spændingen, som så førte til en ustabillitet i systemet.
Denne tråd er ikke skrevet for flamme Asus, eller hype Abit.
Disse effaringer er helt mine ejne, så jeg kan ikke snakke for andre end mig selv, jeg kan da godt se at jeg måske har fået et mandags kort fra asus, eller har været yderst heldig med abit kortet, det er jo ikke til at sige.
alt i alt, hvis nogen har noget at gi til emnet, så bare skriv jeres ejne effaringer.
mvh. Rune manden :)