Bedste kølepasta?

Luftkøling d.  04. august. 2004, skrevet af bassenborg
Vist: 556 gange.

bassenborg
 
Superbruger
Tilføjet:
04-08-2004 23:11:12
Svar/Indlæg:
56/27
Hvad er den bedste kølepasta, og hvor stor betydning har det?

Eksempel: CPU har en idle på 44 og en load på 56 (det er sjovt nok min der har de temp.). Hvor meget kunne det hjælpe på idle og load, med en super duper kølepasta?

Doc22
 
Superbruger
Tilføjet:
04-08-2004 23:16:10
Svar/Indlæg:
403/43
Jeg ved ikke lige hvor mange grader du kan hente på det, men AC5 skulle være det bedst til cpuèn og AC3 skulle være det bedste til Grafikkortet. (Har jeg hørt)





Dark-MiXer
 
Superbruger
Tilføjet:
05-08-2004 08:00:02
Svar/Indlæg:
564/59
Det er ikke kun vigtigt hvilken type kølepasta man benytter. Det er også meget vigtigt at man anvender den korrekt. Den korrekte måde at anvende det på er ikke at "bladre" en masse pasta ud over fladerne, men derimod kun et meget tyndt og minimal lag, da kølepasta kun er til at udfylde evt. "lommer" mellem de 2 flader. Bruges der formeget pasta kan man risikere et dårligere resultat på temperaturen, end hvis man intet pasta havde brugt. :e



Sneglehunden
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2004 08:17:15
Svar/Indlæg:
2502/221
hmm den test der, er den ikke lidt overdrevent?
jeg mener 10grader forskel?!

kan det ikke være fordi de er nogle klumper til at sætte den på/smøre det på

Desuden er det da lidt svært at teste kølepasta medmindre man precis holder den samme rumtemp?

Jeg bruger den der GEIL kølepasta som ligger på 7 pladsen
(Hvilket faktisk ikke er noget HELT dårligt valg når man tænker på jeg fik hele tuben gratis hehe)

og så har jeg også "Akasa AKT842" som jeg købte for en tyver ved en butik for lang tid siden,
og den er da vidst heller ikke helt dårlig.

men tror man skal holde sig fra Danfoss`s hehe