System failed to boot up - *UPDATE*

Diverse d.  05. august. 2004, skrevet af Tomgun
Vist: 361 gange.

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2004 19:00:25
Svar/Indlæg:
3346/81
Mit i øvrigt udemærkede system fik en ny start kontoller (WaterChill) samt en ny pumpe (Hydor L30 - kan ikke anbefales)i går.

Installerede de to dele - testede og alt var i skønneste orden. Grundet vibrationer demonterede jeg pumpen - borede to huller i bunden af kabinettet spændte Hydor'en fast igen - og testede uden strøm på mobo - alt OK!. Nå da skidtet havde vist sig at være tæt - så samlede jeg de sidste stumper og ville boote op!

Det er heldigvis første gang jeg har hørt syntetiske Bettys stemme - og forhåbentligt også sidste: " System failed to boot up"
repeteret i en uendelighed! ☹

Har de- og remonteret GFX og mine HDD'ere - booter på en IDE og har 2 SATA i RAID0 ved siden af. Har resat CMOS en million milliard gange. - Same shit - Bettys stemme kommer igen: "System failed to boot up"

OG så var det at jeg kom til den konklusion: "Rødderne i forummet må have en løsning! - Så hvad har jeg overset, eller hvad er der galt?"

Mobo'et er et Asus P4C-800E og alt har virket lige indtil........

Tomgun

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2004 19:22:21
Svar/Indlæg:
688/32
Virker måske dumt men har du prøvet at pille powa kabel af og så resette bios?
Jeg havde det problem men fandt ud af at pawa skal være afmonteret med clear cmos. Dette var dog på et soltek mb. på mit abit skal man ikke... men det er da forsøget værd.

Ellers må du pillse alt fra og starte fra bunden.

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2004 19:30:03
Svar/Indlæg:
3346/81
#1 - nej dumt er det ikke, men strømkablet er "selvfølgelig" demonteret inden jeg clearer CMOS!

Det er også prøvet med batteriet demonteret.

Tomgun

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2004 20:39:15
Svar/Indlæg:
3346/81
Come on boys - virkelig ikke nogen der har et godt forslag til hvor fejlen ligger?

Tomgun

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2004 20:46:14
Svar/Indlæg:
3712/44
Hejsa Tomgun>

Hvis du finder fejlen, vil jeg meget gerne vide det. Det var lige præcist det mit P4C800E dlx rev. 2 lavede med mig. Første gang efter 1-2 måneders fejfrit brug. Prøvede reset af bios flyttede ram klodser, prøvede med nyt grafikkort. Det gjorde det flere gange. Nogle gange fik jeg liv i det igen ved at flytte rammene, evt. kun boote med én ram blok, andre gange ved at resette bios.

Så lod jeg boardet ligge i en uges tid, kørte med retailkøler og bundkortet liggende på gulvet, kørte fint i en 2-3 uger, uden probs.

Så fik jeg ny cpu, og det røg i Mach II GT'eren igen. Kørte fint i ca. en uge, så begyndte det at lave spontane reboots, og efter et par af dem nægtede det at boote. Det har det så gjort siden. Jeg er simpelthen blevet så træt af det, at det er blevet kastet ind i et mørkt hjørne. Jeg har i stedet købt et Abit IC7-G igen, og det kører perfekt med alt det samme hw som Asus'et bare ikke ville køre med....

Jeg ved det ikke er til megen hjælp i din situation, men det kan da måske være til nogen trøst at du ikke er den eneste... :00 :l

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2004 09:06:54
Svar/Indlæg:
3346/81
#4 - tak - as always - det er da en form for hjælp, specielt hvis det indikerer at en af mine HDD'ere ikke er årsagen.

Det første ASUS P4C800E jeg havde det gik i sort jævnligt, det fik jeg RMA'et hos SHG - uden problemer, og dette kort har kørt fint lige ind til forleden..............

Du skal få en melding - også selvom løsningen måske er den samme som din 😕

Tomgun

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2004 00:11:49
Svar/Indlæg:
3346/81
#4 -> Hej Lars, sad to say, men et spritnyt IC7-G gjorde underværker! Nu booter hele dynen med den samme hardware som tidligere! Skal selvfølgelig have rettet nogle småting - men er grundlæggende oppe at køre igen!

Så jeg er lige så desorienteret som du hvorfor det besluttede sig til at gå koldt det kære Asus kort! Desværre ingen ny info, ud over at statistikken nu er minimum 2 der har gjort det!

En ting er de 1200 spir til IC7-G mobo'et - men kørte fra Kolding fredag aften til Århus Syd - SHG i Højbjerg - for at hente det IC7G - og på vejen hjem ramte jeg desværre en sten på motorvejen - så min fine alufælg 17" 245 bred, den led en krank slæbne...... med efterfølgende punktering.

Havde overset at sikkerhedsbolten har en lille metalhætte, der skal af inden man kan bruge special nøglen - så Falck nåede også at komme inden jeg, datteren og mit nye IC7 kom hjem - 2 timer senere.

Fedt at det nye IC7 bare virkede første gang!!! Fedt at være tilbage på OC! Fedt at solen skinnede hele dagen.

Tomgun

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2004 00:59:47
Svar/Indlæg:
3712/44
Tomgun> Damn, noget møg med dit uheld der :x Jeg hader bare når sådan noget sker...... Heldigvis er det ikke så tit, eller? :) j/k

Det er da utroligt med de Asus bundkort. Jeg var ikke 100% sikker på at det var bundkortet der var problemet hos mig, men næsten, så jeg anede at du måske havde amme problem med dit.

Mit Abit IC7-G har også bare kørt helt uden problemer, også alle dagene her i varmen med fuldt oc. Det kører nemlig som et godt bundkort skal, og som mit gamle IC7-G også gjorde. Det virker nemlig bare HVER gang, og ikke så meget som skyggen af boot/post problemer, ingen ustabilitet eller spontane sorte skærme og reboots. Det virker bare som det skal, hele tiden. Og det er lækkert, så bliver man ikke nær så frustreret, for der er næsten ikke noget mere irriterende end et system der ikke virker hele tiden :)

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2004 01:12:22
Svar/Indlæg:
3346/81
#7 - Om det er noget der sker tit - du mener med bilen antager jeg? Well - jeg tror der er noget med mig og alufælge - på min sidste dyt der indtraf det samme, men kun 1 per 150.000 km, så det er OK, specielt når det ikke medfører personskader. Det samme har jeg med frontruder, stenslag, ny rude, pang stenslag igen, og så en ny, og så virker det........... 🙂

Mht mobo'et - well what can I say - det er mit ASUS nr. 2 der har opført sig på den måde - jeg har desværre ikke været i stand til at detektere hvad der gør at de sætter ud spontant.

Abit kortet kan ikke måle en temperatur, men ellers er de ikke specielt sarte, mit tidligere IS7-G var heller ikke.

Tomgun

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2004 01:30:52
Svar/Indlæg:
3712/44
Tomgun> Hehe, jo det var dét med bilen jeg hentydede til. Det var såmænd ikke ment som andet end lidt godmodigt drilledri, men det regner jeg med at du også opfattede sådan ;)

Mht. temperaturerne, ja så er jeg lige røget 20°C i vejret igen i idle, på Asus'et lå jeg omkring -39°C i idle, nu ligger jeg omkring de -19°C. Men det har jeg jo prøvet før, og kan sagtens leve med det. Faktisk tror jeg at Abit reelt er tættere på den rigtige temperatur end Asus, men det bekymrer mig egentlig ikke hvad temperaturen egentlig er så længe det er stabilt. Og det er jo lige dét Abit'et er
:)