-> #10
Det var dog utroligt som vi er enige hva'?! :e
Jeg har aldrig været mere positivt overrasket over en investering som jeg var, da jeg i sin tid købte det P3B-F. Jeg havde på daværende tidspunkt en rimelig skod Celeron500 (66MHz). Det var der ikke noget sjov ved.
Men en Pentium II 350MHz kunne altså uden problemer kører 525MHz. Godt nok med vand. Men f*ck det. Jeg kunne køre BF1942 og GTA3 flydende med et Geforce4 Ti4200 og 640Mb RAM :e
TX'eret er udelukkende pga., at min fatter og jeg, samtidigt, fik os et Pentium 200MHz MMX -setup hver. Det var med ord som "multimedia" og "fremtidssikret" den blev halet i land.
Jeg var blot glad for, at få en virkelig sej computer, som var med på noderne.
Der sad 32Mb sindssyge PC66 SD-RAM (har dem stadigvæk), SoundBlaster16, 2,1 Seagate harddisk (fra dengang Seagate var noget lort), et CD-Rom drev på svimlende 32x speed og et eller andet bundkort jeg ikke kan huske navnet på.
Hvorom alting er, så købte jeg mig et Voodoo II (12Mb), det kunne ikke passe på bundkortet. Hvis du kan huske designet, hvor CPU'en sad ved siden af PCI-soklerne.
Det blev der rådet bod på. Jeg fik investeret i et "DFI Super Socket7", med AGP (senere sad der: Banshee, Savage4, Savage4 pro og TNT i den sokkel), men jeg havde "blot" et 4Mbs S3 kort, og mit førnævnte Voodoo II.
Damn den maskine sparkede røv. Jeg havde fået smid 64Mb RAM i, PC100. Og det afholdt mig ikke fra at overclocke.
Med en planing og en lidt større profil (fra en AMD K6 300MHz'er med "3Dnow!" :e) og en dertilhørende blæser som jeg ikke husker navnet på. - Fik jeg den førnævnte Pentium 200MHz MMX'er til at rende 300MHz :e
Yes mine damer og herre. Det var dengang man kunne ændre på multiplieren på en Intel CPU! 8)
Dengang whinede man ikke "Frames Pr. Second", men var lykkelig over, at man kunne køre Half-Life, Unreal Tournament, Quake 2 osv. osv. - flydende.
Specielt 'Podracer' var fedt. Det var nok kun "Race pro" der havde samme fartfornemmelse dengang. Og med mit Microsoft Force Feedback - joystick var det bare endnu federe.
Men BX, TX, 875P og 850(E) har uden tvivl, for mit vedkommende, været de 4 chipsæt som har sat standarden.
Min prioritering må være noget lign. din Lars. For det BX rendte sgu fra alt og alle.
Jeg har faktisk stadigvæk et ASUS P2B-LS (dejligt bundkort) som netop kører med 440BX'eret. Jeg sidder og "samler" dele til at kunne genopbygge nogle af mine gamle maskiner.
Men jeg har 2x Pentium II 350MHz til at ligge, min gamle Pentium 200MHz MMX'er, alle mine 3 Voodoo kort (Voodoo 1, Creative Voodoo 2 (8mb) og mit Vegas Voodoo 2 (12Mb)). De kan stadigvæk køre, og jeg har skam også nogle SD-ram at smide i nakken af dem...
Damn det bringer minder... :)
Selvom jeg måske er "ung" i nogle øjne, så har jeg godt nok været med længe og været med til meget... :r :D