Hjælp til SATA HDD

Diverse d.  06. august. 2004, skrevet af Jimmbo
Vist: 326 gange.

Jimmbo

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2004 23:19:54
Svar/Indlæg:
337/73
Jeg har endelig fået mig en dejlig SATA HDD som jeg vil bruge til styresystem... der er bare et problem jeg kan ikke få win til at installre den.. selv om jeg har trukket alle ledninger ud til alle de andre HDD finder windows ikke SATA disken...

Jeg har gjort det at jeg lader den læse WIN disken så den kan installere så trykker jeg F6 for at jeg vil installere på andet devise og så kommer den og siger jeg skal sætte disketten i med SATA driverne så gør jeg det og den finder driverne og installere dem... så går jeg vidre og så håber jeg på at den finder HDD så jeg kan insallere Win på HDD'en
- Men nej den finder ikke noget... Hva gør jeg galt?? ?:(

det skal lige siges jeg kan heller ikke se SATA disken i Bios :x

Så er der nogle med meget fortsand på SATA der kan hjælpe mig for jeg har INGEN andelse hva jeg skal gøre eller hva jeg gør galt :l

Millum

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2004 23:23:59
Svar/Indlæg:
345/45
har du enabled din sata controller i bios

Jimmbo

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2004 23:47:48
Svar/Indlæg:
337/73
ja.. enable onbord SATA raid

steen

Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2004 02:22:22
Svar/Indlæg:
2870/65
Gå på nette og find en nyere driver.

Hvis duu har enabled SATA på dit board og trykket F6, givet den de korrekte drivere....og bios er sat til at boote fra 1 . cd og 2 SCSI, så er alt sat korrekt op.

Hvis dette så ikke duer, er der noget galt med disken.

Det kan du checke efter POST. Når den almindelige POST skærm er rullet væk, skal der komme et par linier op, hvor du skulle kunne trykke F4 eller Ctrl+S...eller noget i den henretning= SATA BIOS. Gå ind i den. Hvis disken heller ikke bliver vist her, så check at alle kabler sidder korrekt.

Sidder alle kabler korrekt og disken stadig ikke vises i controllerens BIOS, ville jeg prøve med en anden SATA disk. Vises den heller ikke...f.eks med et andet SATA kabel...så må du sende boardet til RMA.

Raskolnikov

Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2004 02:29:29
Svar/Indlæg:
1321/45
Hvilket SATA stik sidder disken i? Hvis det er 1 eller 2, skal det være "onCHIP SATA Raid", der skal enables i bios!

Jimmbo

Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2004 10:37:27
Svar/Indlæg:
337/73
Hey
I nat prøvede jeg at sætte den i SATA 1 og det hjalp ?:(