Jeg har fået en Dell Inspiron 4000 forærende, lækkert.
Der er ikke indbygget netkort, på trods af at der er et netstik i siden af den. Der medfølger dog et 3COM PCMCIA kort som sættes sammen med en lille boks, som har et RJ45 stik.
Ham jeg fik den af sagde at han havde haft problemer med PCMCIA kortene, men han kunne ikke rigtig forklare hvad.
I device manager kan jeg se to PCMCIA controllere, hvilket passer fint ifht. der et to PCMCIA slots. Der sker ikke umiddelbart noget når jeg sætter mit netkorts PCMCIA kort i maskinen, men det er vel fordi det ikke er PNP.
Jeg har prøvet at hente og installere driveren (http://www.3com.com/products/e... ), men når jeg udpakker den så indeholder den bare en række .inf installerings filer, men ingen .exe. Jeg kan ikke se kortet hvis jeg bruger "Tilføj hardware" guiden. Ved to ud af de tre .inf'er siger den "Installation failed" hvis jeg højreklikker og vælger "Install". Ved den tredje giver den ingen melding.
Der er stadig ingen kontakt med kortet efter genstart. Hvad bør jeg mon gøre?
det er selve driveren du har hentet ... du skal ind og søge efter ny hardware ... (kontrolpanelet tilføj hardware) .... så skal du søge efter ny hardware ... og hvis den ikke finder netkortet (non-PNP) ...
Så skal du selv specificere hvilken hardware typpe det er du vil instalere ... og så tryk "har diskette" ... og vælg driveren til dit netkort ... så skulle du gerne få en liste med de drivere som ligger i den mappe du har valgt ... og så er det bare at vælge den rigtige driver ...
Det har jeg også prøvet, men så siger den noget a la "... file did not contain any information about your hardware", når jeg vælger en af de tre .inf'er. Det sker ved alle tre .inf'er.