Stendød PC

Overclocking d.  07. august. 2004, skrevet af rene0399
Vist: 211 gange.

rene0399

Superbruger
Tilføjet:
07-08-2004 16:58:29
Svar/Indlæg:
217/32
Hej

Jeg er temmelig på bar bund lige nu.. igår sad jeg og legede med hvor meget jeg kunne få mit ny-erhvervede hardware til at løbe. jeg fandt maks, skruede så lidt ned, så den kunne blive stabil. så startede jeg prime95, og kørte i ca 7 min, temp lå på ca 49, så ingen skrig derfra. når men til sagen, den er nu død, efter computeren slukkede i prime95 igår. cpu lå omkring de 2000mhz, kan ikke huske den præcise indstilling. når men jeg tænkte, den var sikkert ustabil, så jeg ville tænde igen, men så kommer problemmet. den vil ikke tænde... og jeg har tjekket om ledningen fra knappen til mobo var røget af...

den røde lampe lyser på mobo, som den altid gør, når der er strøm til boardet. har prøvet en anden cpu, andre ram. men virker stadig ikke... tænkte det måske var min strømforsyning, men har ikke nogen anden jeg kan teste med, og den røde lampe lyser jo også...

kan det tænkes at det var mbo der var død? bare underligt at lampen lyser så, og den burde sagtens kunne køre de 200 i fsb, som jeg gjorde... da den er lavet til det...

er temmelig på skideren! kom med nogen forslag...

det er computeren der er i min profil...

-René

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2004 17:03:17
Svar/Indlæg:
2502/221
hey, dit mobo kan nemt være dødt, selvom lyset er tændt!
ligegr selv inde med et dødt A7n8x mobo, som lyser fint, alt starter, og bliver varmt, men ingen billede.

Har du evt, prøvet at nulstille din BIOS?
evt. pil batt. ud i et døgn hvis ovenstående ikke virker.

hiv strøm stikket ud af PSU, og lad det være ude i noget tid.

held og lykke, intet er værre end dødt HW :(

rene0399

Superbruger
Tilføjet:
07-08-2004 17:18:29
Svar/Indlæg:
217/32
har har prøvet at clear cmos, dog ikke det med batteriet... synes bare det er meget underligt, når jeg trykker på knappen, sker der ingenting, absolut ingenting. ligesom hvis man ikke har sat strøm til... men er stadig åben for forslag...

-René

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2004 17:25:19
Svar/Indlæg:
2502/221
havde du prøvet det med at tage strømmen HELT i lidt tid? altså flå stikket ud af PSU!

Men kunne godt tegne på død PSU evt.

LOL, nu er din PSU vel ikke den ulækre medfølgende ting af mærket CODEGEN vel??

for så holder mistanken om død PSU NOGET mere!

rene0399

Superbruger
Tilføjet:
07-08-2004 17:29:46
Svar/Indlæg:
217/32
jo, det er faktisk en codegen psu, som fulgte med kabinetet... har hørt en masse skidt om dem, men min har altid kørt upåklageligt... mbo har stået uden strøm hele natten. helt ud af stikkontakten...
hælder også mest til død psu, da jeg ikke har hørt om NF7-S der bare dør, fordi de kører 200fsb... og 1.8v til cpu. ham der havde det før mig, kørte stabilt med 1.93v. så det tror jeg ikke den er død af. men alting er jo muligt...

-René

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2004 17:34:45
Svar/Indlæg:
2502/221
selvom cpu døde, burde der stadigvæk ske et elelr andet når du tænder aka, sort skærm osv. men at der slet ikk sker noget er ret skummelt.

men se om du ikke kan få fat i en anden PSU, har da en du må prøve med hvis du boede i nærheden hehe :D

rene0399

Superbruger
Tilføjet:
07-08-2004 17:38:38
Svar/Indlæg:
217/32
kan så også lige tilføje at min psu var temmelig varm, 40-50 grader, målt med fingermetoden... :e men har ikke prøvet at den har været så varm... piller heller ikke så tit ved min psu...

-René