-> #14
Vi har alle forskellige holdninger, også til pirateri. Det er der nogen herinde der kender til, men det holder vi uden for forummet. Jeg har slået mine standpunkter fast, og ser med foragt på "den slags".
-> Alle
Men mht. diverse konspirationsteorier osv. osv.
Jeg mener ikke, at det er unfair hvis en chipproducent "blander" sig, og dermed skyder penge i projektet, hvormed spillet (læs) muligvis kører bedre på ét grafikkort frem for et andet.
Mht. nVidia og ATi. Så er det mig endnu mere forståeligt. Vi har her to producenter der deler konsumentmarkedet ca. 40/60 (med fordel til nVidia), og selvfølgelig er de begge to interesseret i at forøge deres andele.
ATi er ved at komme efter nVidia på workstationmarkedet. Eller det var de. Deres nyeste FireGL kort yder kanongodt og lægger sig meget godt op ad nVidias ydelse.
Men når man se på de to nyeste chips. De to chips som skal danne grundlag for de næste års magtkampe, så mener jeg klart at stjernerne står i nVidias favour.
Jeg vil ikke diskutere (endnu) en nyttelys "ATi vs. nVidia", til det er livet for kort.
Men det er og bliver et faktum, at nVidia er gode til at lave workstationkort.
At de så vil udnytte dette, til spilplatformen hvor Direct3D har sat sig godt og grundigt, så er det mig ikke unfair, et nVidia allierer sig med producenten af de hidtil bedste 3D grafikmotorer der nogensinde er set.
Man kan "gemme" et spil som 'FarCry' bag flot grafik, men ikke sælge deres 'CryEngine'. Af én simpel grund. Tager du grafikmotoren ud af spillet, så spiller den simpelthen ikke med andre spil.
Det er dét, som Id-software er rigtig gode til, og nogle afhoppere derfra, som gjorde Valve til hvad de er i dag. Man kan diskutere "forrædderi" og jeg ved ikke hvad. Men faktum er, at vi får kun én ting ud af det. Bedre grafik, men med konkurrenceelementet in mente.
Jeg vil ikke klandre ID software for at lægge en stor vægt på OpenGL platformen, i og med, at nVidia har kastet en stor pose penge i deres vægtskål. Der er intet der står dem imod at komme med en senere opdatering/patch, der lige skulle rette de sidste 5-10 fps for diverse tudefjæs rundt omkring på den nordlige halvkugle.