ATI og OpenGl problematik.

Litteratur d.  08. august. 2004, skrevet af KTD
Vist: 1201 gange.

KTD
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2004 13:27:50
Svar/Indlæg:
673/535
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
SlackeR
 
Superbruger
Tilføjet:
08-08-2004 13:32:33
Svar/Indlæg:
567/2
hvis det passer er de nogle svin x(



KTD
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2004 13:45:09
Svar/Indlæg:
673/535
#2

Jeg fik 2 fps, hvis man lægger det sammen med de 5 jeg fik fra catalyst 4.9 driverne er det 7 og det er ganske udemærket når man spiller det på Ultra detail 1280x1024 med 2x AA og 2x AF...

Så software optimering er meget vigtig, og jeg er sikker på at når de endelige catalyst udkommer så er de endnu bedre..

MVH



Silent
 
Skribent
Tilføjet:
08-08-2004 13:47:07
Svar/Indlæg:
3222/205
Fik den her tilsendt

ALL YOU HAVE TO DO to speed up your Doom III is to change one key in Doomconfig.cfg file and your game will go much faster, it's claimed.
We haven't had a chance to try this out ourselves, so do so at your own risk.
The report is that if you find Doomconfig.cfg file in x:\Program Files\Doom 3\base and open it in Notepad, and edit one line, the game will go faster.
When you find seta image_cacheMegs "32" you change 32 number to 96 or even 128 or 256 and your Doom will go faster, it's claimed.






Andy.
 
Superbruger
Tilføjet:
08-08-2004 13:48:08
Svar/Indlæg:
1536/33
det er sku' da meget nice med sådan et lille boots på ATI gfx...

Nu ruller ATI både HalfLife 2 og Doom 3 8) (måske endnu et agument for at købe et X800por/xt :i )



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2004 13:49:51
Svar/Indlæg:
4954/69
Nice :i ...så der måske stadig håb for mit R9700Pro :)



mikael999
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2004 13:54:05
Svar/Indlæg:
1445/231
mit 9700 pro kører det meget godt i 1024X800 ved high detail



KTD
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2004 14:01:41
Svar/Indlæg:
673/535
R9700pro kortene skulle angiveligt også modtage en god forbedring her..




Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2004 14:18:13
Svar/Indlæg:
4954/69
-> #7+8

Lyder godt 8)



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2004 14:39:18
Svar/Indlæg:
2353/24
kan det undre nogen :00 det er da klart at Nvidia og Ati vil have "valuta for pengene" i form at et lille stykke kode så de bedre kan opdatere deres produkter til spillet end konkurrenterne.

det nytter jo ikke at have noget superhw hvis programmerne ikke ydnytter det fuldt ud (se bare 64bit cpuerne og windows).

dermed ikke sagt at jeg er glad for den udvikling, men eftersom det er benchmark`s der sælger gfx`et <B>og</B> spillet, så er der jo ikke noget at sige til at de gør det, for det bedste (i benchmark) gfx "vinder"/sælger.



KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
08-08-2004 14:45:09
Svar/Indlæg:
4295/306
Her er en anden guide:

http://www.viperlair.com/artic...



SqueeZe
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2004 15:22:22
Svar/Indlæg:
243/11
Det der undrer mig lige nu er at siden her for det meste er så anti pirat mindet at folk med spørgsmål til noget der ligner pirateri bliver flamet i jorden med det samme.....men i Doom 3 sammenhæng er det ligesom blevet ligegyldigt.....flere som har skrevet i tråden må jo have spillet selv om det ikke er til at købe endnu!?!?!?! :00



#12
KTD
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2004 15:25:45
Svar/Indlæg:
673/535
#12

der er jo ingen der opfordrer til noget ulovligt, ej heller giver anledning til at folk ligefrem kan hente ting vha links osv.

Vi diskuterer et emne, og det er jo umuligt at komme udenom DooM3, og det er jo udkommet i usa.... så teoretisk set så kan folk have fået det derfra..

så lad det dog ligge, og lade være med at rippe op i den diskussion med mindre der faktisk forgår noget ulovligt, eller hentydninger til det osv, f.eks som at folk siger de har hentet det fra nettet osv... ellers bliver der for meget dommer og bødel over det her..

MVH ;)


SqueeZe
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2004 15:59:43
Svar/Indlæg:
243/11
#13 helt enig.....jeg er nok en af dem som har en lettere løs holdning til pirateri og nok en af dem som ville blive flamet hvis det var.....derfor det undrer mig ;)



#14
KTD
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2004 16:02:57
Svar/Indlæg:
673/535
#14

Mægtigt , så snakker vi ikke mere om det :e



hamilton
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2004 18:14:31
Svar/Indlæg:
1419/29
DEt under mig ikke vis KTD har dll det med alle den penge han har fyret i sit system :e



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2004 18:22:56
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #14

Vi har alle forskellige holdninger, også til pirateri. Det er der nogen herinde der kender til, men det holder vi uden for forummet. Jeg har slået mine standpunkter fast, og ser med foragt på "den slags".

-> Alle

Men mht. diverse konspirationsteorier osv. osv.

Jeg mener ikke, at det er unfair hvis en chipproducent "blander" sig, og dermed skyder penge i projektet, hvormed spillet (læs) muligvis kører bedre på ét grafikkort frem for et andet.

Mht. nVidia og ATi. Så er det mig endnu mere forståeligt. Vi har her to producenter der deler konsumentmarkedet ca. 40/60 (med fordel til nVidia), og selvfølgelig er de begge to interesseret i at forøge deres andele.

ATi er ved at komme efter nVidia på workstationmarkedet. Eller det var de. Deres nyeste FireGL kort yder kanongodt og lægger sig meget godt op ad nVidias ydelse.

Men når man se på de to nyeste chips. De to chips som skal danne grundlag for de næste års magtkampe, så mener jeg klart at stjernerne står i nVidias favour.

Jeg vil ikke diskutere (endnu) en nyttelys "ATi vs. nVidia", til det er livet for kort.

Men det er og bliver et faktum, at nVidia er gode til at lave workstationkort.

At de så vil udnytte dette, til spilplatformen hvor Direct3D har sat sig godt og grundigt, så er det mig ikke unfair, et nVidia allierer sig med producenten af de hidtil bedste 3D grafikmotorer der nogensinde er set.

Man kan "gemme" et spil som 'FarCry' bag flot grafik, men ikke sælge deres 'CryEngine'. Af én simpel grund. Tager du grafikmotoren ud af spillet, så spiller den simpelthen ikke med andre spil.

Det er dét, som Id-software er rigtig gode til, og nogle afhoppere derfra, som gjorde Valve til hvad de er i dag. Man kan diskutere "forrædderi" og jeg ved ikke hvad. Men faktum er, at vi får kun én ting ud af det. Bedre grafik, men med konkurrenceelementet in mente.

Jeg vil ikke klandre ID software for at lægge en stor vægt på OpenGL platformen, i og med, at nVidia har kastet en stor pose penge i deres vægtskål. Der er intet der står dem imod at komme med en senere opdatering/patch, der lige skulle rette de sidste 5-10 fps for diverse tudefjæs rundt omkring på den nordlige halvkugle.



Claus-Aqua
 
Superbruger
Tilføjet:
08-08-2004 18:59:59
Svar/Indlæg:
44/0
De ubetydelige timedemo forskelle ser ud til ikke at være så ubetydelige alligevel, for timedemoer og benchmarks er ikke alt. Jeg gjorde som beskrevet og jeg fik 0,3 FPS mere i timedemoen. Men før hakkede det og lyden skrattede i high details og efter den lille modifikation kører det fint i high details.



#18
KTD
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2004 19:34:25
Svar/Indlæg:
673/535
---> NoNig..

Mht til den her sætning:

"...der lige skulle rette de sidste 5-10 fps for diverse tudefjæs rundt omkring på den nordlige halvkugle. "

De tudefjæs brugere du snakker om er folk der har valgt at købe et bestemt slags grafikkort, og hvorfor skal de lide under at grafikkort producenterne (læs: alle sammen) køber hver deres spil.

Du ender med en polariseret verden hvor det er enten eller, ATI eller nVidia, AMD eller INTEL
Hvis spilproducenterne ikke solgte deres sjæl og optimerede deres produkter specifikt til en producent, og UNDLOD at gøre tilsvarende for den anden, så sælger de spillet for grafikkort producenten og ikke til brugerne.

5-10 fps er ikke det folk "tuder" over, det er konsekvensen af at man polariserer spil markedet. Og det min fine ven er værd at tude over, fordi man i fremtiden kunne frygte endnu større spredelse mellem de forskellige grafikkort producenter. Så hellere lave [gedine] produkter alle kan bruge.

Det kræver altså ikke så meget, og det er især når man "undlader" et par koder bare for at tirre den anden producent, at det pisser mig af.




#19
KTD
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2004 19:37:21
Svar/Indlæg:
673/535
PS: en konspirations teori er noget der ikke er bevist, det er jo tydeligt at både ATI og nVidia gør det..

"Get in the game"
"The way its meant to be played"..

Tror alle genkender de 2 slogans..

med andre ord, det er jo ikke noget man lige har fikset ud af luften, det er en realitet, og en rigtig kedelig tendens der er ved at opstå..


De her 2 indlæg er ikke ment som en flamewar, eller trolling... men jeg ved hvor meget NoNig elsker en god diskussion..



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2004 19:42:39
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #20

Nu tirrer du mig! :p :f

Tvivler stærkt på, at hverken ID eller Valve er interesseret i at miste 50% af markedet pga. "den slags"

Men du/I ved forhåbentlig hvad jeg mener. Jeg afviser jo ikke deres samarbejde, overhovedet ikke. Men man kan også male Fanden på væggen.

That's all ;)



OcBedstefar
 
Superbruger
Tilføjet:
08-08-2004 23:49:50
Svar/Indlæg:
398/29
#19 #20 - Præcis...

Kan ikke se hvorfor man skulle tude, NoNig, men det er da lidt bittert for nogle (læs Ati-ejere) at en producent har undladt at gøre i koden, så nogle skal få en ringere oplevelse, no ?
Og for sådan en som mig med et ati 9500pro, så er 5-10 frames altså ikke noget uvæsentligt...
Men så er det vel bare heldigt, at jeg godt kan lide HL ?? - trist er det...

#20, NoNig du ved jo så udemærket godt, at hvis der er et spil man godt kan lide så spiller man det, uanset om man har et ati eller Nvidia-kort, men der bliver lagt et incitament til at købe et andet kort, ved at fordele "kortene" på forhånd, fik i den kortene :e ... og det incitament vil så hindre, at man kan udnytte det man har købt og betalt (spillet) , jeg har min tvivl om det i det hele taget er lovligt ?? - men klamt og kortsigtet er det!

jeg kan kun finde på et ord: pladder




[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2004 03:59:42
Svar/Indlæg:
2175/21
hehe nyt gfx kort med til hvert spil...jada lad dem bare....men spillene skal sq koste det samme gfx kort eller ej :)