Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2004 16:27:05
Svar/Indlæg:
75/8
Hej OverClocking.dk :)
( Dette er kun baggrundsstof, for eventuelle spørgsmål som vil fremkomme i tråden. Det egentlige spørgsmål er i slutningen af denne post ;) )
Jeg fik så endelig samlet mit nye system i torsdags og dagen går bare med at nyde ydelseforskellen fra mit tidligere system. Da weekenden kom, ville jeg tage systemet til nye højder da det bootede første gang. Har været stabil og holdt sig på de 45 grader. Jeg ville jo overclocke ;)
Systemet består af en Shuttle SN45G version 2, med en Barton 2500+ og 1GB Kingston PC3200 og 200GB harddisk fra Seagate.
Overclockingen går også fint. Får testet at multiplyeren virker. Starter langsomt og går opad. Får den til at køre ved 2,2Ghz rimelig stabil ved 54 grader idle. I lukket system og efter at have kørt et par stresstests. Den var oppe på 58-60 grader ved load. Og jeg har endda skiftet blæseren i I.C.E.'en for at den var mere lydsvag. Så genstarter jeg på et tidspunkt og den slukker istedet. På det tidspunkt var det sent og jeg gik i seng.
Næste morgen gad den ikke poste? Intet billede på skærmen og intet bib. Har resettet CMOS og hevet BIOS-batteriet ud, for at den kommer tilbage til standard hastigheder.
Jeg tester først grafikkortet, da det var et midlertidigt Savage 3 jeg havde lånt, men selv med et Geforce FX5200 sker det samme. Hmm... Blæserne kører når jeg starter så der er vist ikke meget i vejen med bundkortet eller resten af Shuttlen. Den er jo også købt ny. Harddisken burde ikke have nogen betydning og jeg står tilbage med at problemet enten er RAM'ene eller CPU'en.
Men CPU-kernen ser ikke beskadigt ud så jeg tester RAM'ene i et Intel-system hvor de virker fint?
Vil det sige at CPU'en er død? ?:(
Men CPU'en var jo ikke belastet særlig hårdt? Så høj en temp var det da heller ikke, at den skulle dø? og kernen ser jo fin ud? Er min CPU død?
Jeg har ingen mulighed for at teste med en anden CPU. Derfor vil jeg gerne høre om jeg skal lede efter problemet et andet sted før jeg går ud og køber mig en ny CPU...
På forhånd tak for svarerne