-> #25
;)
-> #26
Det passer jo ikke! :l
:00
;) :p :e 8)
-> #27
Hmm...
-> #28
Nu snakker du netop om geografiske forhold ;)
Regnvand, har været en tur igennem økosystemet, hvor det fordamper på at fortætte sig nogle hundrede meter over hovederne på os.
Det er selvfølgelig korrekt, at turen ned igen er en anden affære men vand på gasform kan ikke beriges med mineraler. Det er et fysisk faktum.
Du har jo sikkert set, hvordan er tørkogt gryde ser ud. Alle mineralerne ligger tilbage i gryden.
Den vand der så er forsvundet ud i den blå luft, var/er 99,9% rent H2O.
Berigelsesprocesserne er en anden sag, og som sagt er de meget geografisk afhængige. Det vil jeg på intet tidspunkt sige.
Men der er en himmel til forskel i at sige, at "alt" regnvand er mineralholdigt, for det er pænt meget forkert.
Grunden til at jeg vil sætte regnvand over købevand er tilgængeligheden og "prisen", som i realiteten ikke er eksisterende.
Vi har en regntønde udenfor. Den er på 1m³, og vandet står stille i tilstrækkelig lang nok tid, til at alle organiske eksistenser vil bundfældes. Lidt ligesom i en rådnetank på et rensningsanlæg.
Vores tappede, regnvand er derfor meget rent. Og indholdet af mineraler er til at holde ud, set i relief til udgifterne ved at skulle købe sig til vandet.
Fordelen er uden tvivl inbefattet i og med, at vandet er gratis. Det bliver svært at konkurrere med. Man kan selvfølgelig selv behandle vandet kemisk og mekanisk, men jeg ser, fra en fysiskers synspunkt, intet problem i at bruge regnvand over for "ægte" demineraliseret vand.