Zepto Znote 4200

Diverse d.  09. august. 2004, skrevet af KIJ
Vist: 4361 gange.

KIJ

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2004 22:17:58
Svar/Indlæg:
499/767
De færreste bærbare computere egner sig til spil, men når man kombinerer markedets pt. bedste processor til bærbare computere, med det pt. hurtigste grafikkort til bærbare, ja så er man godt på vej. Læs testen af Zepto Znote 4200, med Intel Pentium M "Dothan" og ATi Mobility Radeon 9700 PRO.

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
Erroneus

Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2004 19:00:11
Svar/Indlæg:
673/19
Måske man skulle ha brugt bare lidt mere tid på det her.

Det er godt nok tynde tests som i bruger, hvad med nogle spil? 3dmark2001, batteritid hvis man smider en dvd i og hvordan er kvaliteten af filmen?

Hvad med skærmen, hvordan er den? Hvilken vinkler kan man bruge den i og meget meget meget mere.

Normalt plejer vi at se gode tests herinde, men dette er ikke en af dem.

KIJ

Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2004 23:47:42
Svar/Indlæg:
499/767
Der er brugt mange timer på det her...

Der er ellers brugt bedre testprogrammer end tidligere test af bærbare computere her på sitet.

Da vores testprogram til test af batterilevetid tester under brug af computeren, vil der ikke batterilevetiden ikke ændre sig væsentligt ved afspilning af DVD'ere.

Jeg ville meget gerne have testet i et par spil, men tidspres og mangel på sådanne, gjorde at jeg nedprioriterede dette. Ved ikke om du har prøvet det, men det tager mere end 24 timer bare at udføre en enkelt batteritest, og jeg gjorde det tre gange. Plus de almindelige systemtests, som tager mange timer. Mit indtryk er heller ikke at ydelsen for computeren er det primære, når man kigger på en bærbar, men mere batterilevetid, vægt og kvalitet.

Jeg skriver i testen at skærmen er udmærket, jeg ved ikke helt hvad du mener med vinkler, normalt sidder man lige foran en bærbar computer, for at kunne bruge tastaturet og touchpad'en, og drejer skærmen efter hovedets position i forhold til computeren, så man opnår det optimale billede. Tager jeg fejl her ?

KIJ

Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2004 11:54:28
Svar/Indlæg:
499/767
Testen er blevet opdateret med en test af skærmen, der er anvendt programmerne Monitors Matter CheckScreen og Nokia Monitor Test, håber at det kan besvare eventuelle spørgsmål om kvalitet af skærmen... :)

Erroneus

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2004 11:46:38
Svar/Indlæg:
673/19
Fair nok, jeg undrede mig bare, syntes ikke der var så meget guf på.

Men måtte da indrømme jeg ikke vidste en batteritest tog så lang tid :)

Ang. det med vinkler, så ja naturligvis arbejder man med den i normal vinkel. Men der er mange som ser på sin bærbar, det kan være hvis de ser film eller der står flere rundt om den skal se et eller andet og her er det meget rart at finde ud af fra hvillken vinkler skærmen er sebar.

Normalt er det ikke det vilde problem med TFT skærme, men nogle gange kan man komme ud fra skærme, specielt på bærbare, hvis man kommer ud i en skæv vinkel, kan man se nada på skærmen.

Erroneus

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2004 11:47:34
Svar/Indlæg:
673/19
Og du skriver også i din opdateret del: "skærmen imponerer derudover med en bred betragtningsvinkel, således at det er muligt for alle tre på bagsædet af en bil, at følge med i en DVD-film"

Det var ca. det jeg vil ha fat i :)

KIJ

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2004 12:16:48
Svar/Indlæg:
499/767
Ja, jeg må indrømme at jeg lige kom efter hvor man kunne bruge den brede betragtningsvinkel... - jeg har desuden opdateret lidt flere ting i testen, jeg håber det er noget du kan bruge - for eksempel har jeg medtaget AquaMark 3 som en slags spiltest... :00

Foresten er batterilevetiden med DVD-film cirka 2 timer og 10 minutter, lidt mindre end jeg regnede med.

Erroneus

Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2004 15:51:56
Svar/Indlæg:
673/19
Fornemt og ja det kan godt bruges :)

kohaar

Overclocker
Tilføjet:
07-09-2004 00:45:01
Svar/Indlæg:
1/0
Kan ikke forstå at der er så lidt batteri levetid på den. Har en znote 4100, og efter et år har jeg stadig batteri tid nok til at se dvd i over 3,5 time.

Tror måske jeg vil vente med at opgradere grafikkort osv i min bærbar indtil jeg finder ud af hvad det er der sluger så meget strøm...