Jeg er mildest talt ikke vildt imponeret af ATI tool som redskab til at teste max oc af core/ram.
Nu er det jo nok ikke alle der har en pro licens til 3dmark 03, men det har jeg så. Én af fordelene er så at jeg når jeg skal teste et nyt grafikort, eller nyt kølehoved på dette, simpelthen bare skruer op på 1600x1200 med max fsaa og af, og så kører test 4 "Mother nature". Så får coren i 5 Mhz hug deropad indtil jeg kan se artifakter, eller det fryser, herefter bliver den sat 10 Mhz ned, og så tager jeg rammene i små trin opad på samme måde.
Det tager faktisk ikke ret lang tid, og jeg er ret sikker på at der ikke bliver problemer med artifakter i noget andet spil, især fordi efter en time (som det ofte tager at få testet færdigt) med den samme meget hårde test, er kortet simpelthen hamrende varmt.
Vær opmærksom på at et grafikkort ofte kan clockes noget mere i lavere opløsninger, ligesom brugen af fsaa, især i højere opløsninger, stresser rammene på grafikkortet noget mere.
Alternativt kan man bruge naturetesten fra 3dmark2001se, hvis man ikke har en pro licens til 03, men den stresser altså ikke kortet helt så meget, hvorfor jeg ville smide hastigheden yderligere 5-10 Mhz længere ned i forhold til at have testet med nature testen i 03.
Husk at et FOR overclocket grafikkort virkelig kan ødelægge spiloplevelsen, både ved at vise visuelle artifakter, men endnu værre kan det også hakke i det og give en væsentlig dårligere ydelse end hvis det slet ikke var clocket, hvis man lige er på grænsen af hvad det kan klare. Og så er der jo ingen idé i at overclocke det....