Powercolor vs. Sapphire

Diverse d.  10. august. 2004, skrevet af Moi
Vist: 357 gange.

Moi

Superbruger
Tilføjet:
10-08-2004 18:58:49
Svar/Indlæg:
27/16
Ja som overskriften beskriver.. Jeg står og skal vælge mellem et Radeon 9800 pro fra henholdsvis Powercolor og Sapphire.. Prisen er ca. den samme.. Men hvad er den generele holdning omkring disse mærker? Hvad skal jeg vælge..? For mig at se, se de næsten helt ens ud..!?

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2004 19:09:53
Svar/Indlæg:
4120/115
Sapphire laver printene til mange producenter af ATI kort, bla. til ATI's egne kort!
Ved ikke om det nødvendigvis er nogen fordel, men man må jo forestille sig Sapphire lidt som et reference kort... men det kunne jo tyde på at Powercolor også brugte Sapphires print, hvis det ligner meget 😉 Så er det jo egentlig kun et spørgsmål om hvilket af kortene der har den bedste komponent kvalitet / clockning og evt. bundle pakke med, hvis det er en retail pakke du køber?

Hvidgaard

Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2004 19:10:41
Svar/Indlæg:
1548/24
afaik er det sapphire der laver alle ATI's referencekort, dvs hvad enten du køber det ene eller andet så er de begge lavet af sapphire (mener ikke at Powercolor laver deres kort selv)... så vælg efter pris eller bundle...

rever

Superbruger
Tilføjet:
10-08-2004 19:12:36
Svar/Indlæg:
454/31
Ville vælge et Sapphire :)
Jeg har selv et Sapphire 9800XT som køre upåklageligt ! Har ingen problemer haft med det kort :)

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
10-08-2004 19:14:50
Svar/Indlæg:
15982/637
Arh ja.
Ser du PowerColor er en gammel kendning i grafikkort branchen og har været med allerede i starten af 3D revolutionen med at producere 3dfx voodoo kort. Siden har Powercolor også produceret kort for ATi selv om kortene altid har været markedsført som ATi (indtil sent 2001) så er det Powercolor som har lavet en meget stor andel af kortene.
Den samme historie gælder også for producenten HiS/Emnic.
Sapphire har derimod "kun" lavet kort for ATi og ikke 3dfx, men ikke desto mindre har de også lavet ATi's kort selv om kortene var markedsført som rene ATi kort (lige som Powercolor og HiS).

Så alt i alt hvad du vælger er lige gyldigt da begge producenter er godt forankret i produktionen af ATi kort og har været det i lang tid. Så du skal bare købe det billigste af de to kort.
Jeg har selv haft Sapphire og har nu Powercolor og begge mærker lige anbefalelsesværdige. :)

Brovang

Superbruger
Tilføjet:
10-08-2004 22:36:53
Svar/Indlæg:
197/19
tja, hvis det var mig, så ville jeg finde ud af hvilket der larmede MINDST, og vælge udfra det!
ps. jeg gir hælv... i bundle-pakken.. he he helt legalt ;)