Internet Explorer 7 på trapperne.

Litteratur d.  11. august. 2004, skrevet af ChrisCornell
Vist: 783 gange.

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2004 03:52:28
Svar/Indlæg:
4338/142
Microsoft er pressede for tiden, da flere og flere internetbrugere anvender andre netlæsere en I.E. - derfor kommer der nok snart en ny Explorer.

(nyheden er på norsk)

http://www.itavisen.no/art/130...

BUDDA-X

Superbruger
Tilføjet:
11-08-2004 10:34:23
Svar/Indlæg:
475/12
aha... mon ikke de bare skulle droppe det browser-show dér... de magter jo tydeligvis ikke at lave en god browser... se bare de tidlige Internet Explorer versioner...

rever

Superbruger
Tilføjet:
11-08-2004 11:32:28
Svar/Indlæg:
454/31
Tjah... Jeg bruger nu IE og Firefox... Der er nogle sider der tåger i firefox, bla. oc.dk ! Linkse er total grimme #0000FF ...
Men vil sq screens, selvom der nok ikke er de store forandringer.... :)

dr_schlemer

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2004 11:34:55
Svar/Indlæg:
499/44
oc.dk tåger da ikke i Firefox! Anvender selv firefox og det kører perfekt - men f.eks. asetek.dk virker overhovedet ikke og visse pop-ups har problemer - men genialt med tabs. IE er nærmest ubrugeligt pga. mangel på tabs og indbygget popupstopper/goggle-søgebar... ved godt man kan installere programmer, der gør dette - men firefox kan det hele fra starten...

BUDDA-X

Superbruger
Tilføjet:
11-08-2004 11:47:53
Svar/Indlæg:
475/12

Man har vel et forum for at lufte sin mening?

Og ja... jeg skulle jo nok havde plantet et "jeg syntes at" et eller andet sted i mit første indlæg...

Twilight

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2004 11:51:10
Svar/Indlæg:
597/39
Tjaeh, jeg har efterhånden prøvet alle alternative browsere, men jeg ender hele tiden ved explorer igen, da den virker som den skal. Og med google toolbar og stardownloader bliver de 2 eneste mangler lige fyldt ud.

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2004 12:08:10
Svar/Indlæg:
1503/128
<-- Jeg ELSKER iexplorer!

Ja, der findes andre browsere med nogle fine funktioner (mange af disse er dog totalt ubruelige og fejlbehæftede), men iexplorer er den eneste browser jeg føler at jeg kan surfe frit rundt på nettet med, uden at støde på kompabilitetsproblemer.

Nu er der nogen der siger, at "jamen det er fordi næsten alle sites er skrevet til iexplorer".

Det er meget muligt, men det er nu engang sådan landet ligger, og derfor er det med explorer at man oplever størst kompabilitet. Om det er affødt af det ene eller det andet, er fløjtende ligegyldigt i mine øjne.

Btw, fedt med en ny version :)

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2004 12:16:55
Svar/Indlæg:
4337/121
Vil give #2 ret i at der er mangler ved F.eks Firefox så man ikke kan bruge den til sin kære netbank derfor bruger jeg selv Avant Browser for den er 100% kompatibel med IE men også 100% bedre :e

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2004 12:35:41
Svar/Indlæg:
6624/113
Jeg er ikke IExplorer-luder, for IExplorer er noget af det første der kradser af og kræver reinstall ved for optimistiske overclockingforsøg. :e

MEN når det er sagt, vil jeg sige at jeg respekterer folks valg af en anden browser 100%. Jeg forstår det ikke, men respekterer det - og håber derfor også at de gider smide deres ulækre linux.dk tendenser af sig og lukker r****n med hvad andre bør vælge!
Der er intet mere ulækkert, end folk der vil tvinge deres eget valg ned over hovedet på andre, fordi de ikke selv magtede den lille opgave det var at vedligeholde deres maskine, og holde en nogenlunde data- og surf-diciplin.

Det er da tankevækkende at jeg f.eks klarer mig uden popupblocker og en google toolbar, og min maskine nu kører på 9'ende måned på samme Windows installation - problemfrit og lige så godt ydende som den dag den var frisk? Hvis alle jeres konspirationsteorier og jeres tilsvining af IExplorer skulle holde, ville dette da ikke være muligt? Jeg mener - jeg må jo ligefrem være en abnormalitet i universets tidslinje som i forklarer det... :e :e

dr_schlemer

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2004 12:48:10
Svar/Indlæg:
499/44
#10: Det er specielt manglen på tabs, der gør at jeg ikke anvender IE... Træls at alle vinduerne skal ligge for neden, hvor quicklaunch og task bar ikonerne fylder i forvejen.

rene0399

Superbruger
Tilføjet:
11-08-2004 15:03:14
Svar/Indlæg:
217/32
men man kunne også tolke det sådan, så at udviklingen af Longhorn er kommet så langt, at de er begyndt at udvikle service programmerne til Longhorn...

-René

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2004 16:52:08
Svar/Indlæg:
1262/95
Den med popup blocker ikke er inkluderet i IE kan ikke bruges længere.

I SP2, til XP, er den funktion jo netop, blevet implenteret og den fungerer faktisk ganske godt.

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2004 17:07:37
Svar/Indlæg:
1996/65
Hvad skal man bruge IE til ... når man har Firefox ... med automatisk google lookup ... bare man intaster nogle søge ord i URL adressen ...

Desuden alle de fejl som man oplever i firefox skyldes hjemmeside programørenes elendige viden om hvordan hjemmesider skal laves ... og derfor W3C certificere de ikke deres hjemmeside ... :i

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2004 17:22:35
Svar/Indlæg:
1503/128
dr schlemer>> Prøv at søg på MyIE2 :) Det er netop en "custom-made" Internet Explorer, som (sjovt nok) bygger på den originale Explorer, men også har understøttelse af tabs og en lang række andre sjove ting.

Jeg bruger den ikke, for jeg synes den har en del fejl, men jeg tror at du ville kunne li' den :)

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2004 17:25:12
Svar/Indlæg:
2353/24
alle browsere har fejl, men det er bare IE som man oftest hørere om, da der er flest som bruger IE + at en sikkerhedsbrist i IE lettere kan få verden til at ramle sammen (netop pga. mængden af brugere), end f.eks. firefox, da det kun er x (x )% af alle internet brugere som bruger firefox.

hvis kan holder sin computer nogenlunde clean for "skidt og møj", og ellers ved hvad man laver på nettet, så kan jeg ikke se hvad man skal med en popupblokker. self komer der oftest popup`s fra en del hjemmesidder som den selvfølig blokkere, men hvad med en side som shg.dk, hvor alt info kommer i popup`s?

jeg har en gang brugt popupblocker (for meget lang tid siden), men blev hurtigt træt af den.

og hvad skal man med en searchbar indbygget i browseren? det tager jo ingen tid at skrive "goggle.com" eller trykke hyperlinket.

dette er blot min personlige mening.