Angående fejlkode på abit A17

Bundkort / CPU d.  11. august. 2004, skrevet af System
Vist: 375 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
11-08-2004 17:39:13
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej.

Jeg har lige købt nyt mobo og ny cpu her for en måneds tid siden (ABIT A17 og Intel Northwood 3ghz).

Mit problem er at år jeg tænder for min spand, så når den til: Verifying DMI Pool Data, og så siger den: DISK BOOT FAILURE. INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER. På mit bundkort skriver den POST koden FF, som er beskrevet i manualen som: Boot attempt (INT 90h). Jeg aner ikke hvad det betyder, så har prøvet alt jeg kunne komme i tanke om. Da jeg satte en windows 2k (jeg har XP pro nu) skive i og kørte den, sagde den at den ikke kunne finde min harddisk. Jeg har også prøvet at sætte ny harddisk i computeren, men den siger bare det samme. Stik osv. har jeg også prøvet at skifte, dog uden held :(
Inde i bios viser den slet ikke at noget er tilsluttet IDE Channel 1 (Master), eller nogen af de andre.

Det skal lige siges at den nogen gange starter op, men det er ca. 1 ud af 50, og så siger den nogle hakke lyde, og går kold.

Jeg er virkelig lost, og forstår ikke hvad det kan være, så jeg håber I kan hjælpe mig :)

På forhånd tak, mvh Magnus.
HAM

Superbruger
Tilføjet:
11-08-2004 17:53:47
Svar/Indlæg:
94/4
kender ikke lige DET board der.... MENskal du ikke aktivere RAID133 i bios??

HAM SELV

HAM

Superbruger
Tilføjet:
11-08-2004 17:58:35
Svar/Indlæg:
94/4
hvor mange ide porte er der på dit board? 4???

Hvis JA så er de 2 af dem jo raid porte.... du kan aktivere/deaktivere dem et sted i bios.... kan sq ikke lige huske hvor..

HAM SELV

xzipet

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2004 20:19:15
Svar/Indlæg:
378/136
Har lige oplevet den samme fejl på et abil is7, gør som peter siger clear cmos, så skulle den kunne finde hd igen. Jeg valgte efterfølgende at formatere hardisken. Der har ikke været fejl siden.