Du kender vist ikke til min computer mester. Den står altid tændt, og jeg accepterer skam ingen crashes. Jeg købte min 3500+ engang i sidste uge og det har ikke crashed, der har ingen fejl været overhovedet. Jeg ved ikke hvad du taler om når du siger det du siger der, jeg tror du lever lidt i fortiden hvor alle computere var mere ustabile end i dag. Måske blev du lidt brændt i den tid hvor strømforsyningen var komplet overset, og de lavpris computere (som AMD slog sig meget op på, med deres aggressive prissætning) havde garanteret meget dårlige strømforsyninger. Derudover var der da et problem eller to med de chipsets tilbage i K6 dagene, jeg har selv både haft K6, K6-2 og K6-III. Med lidt indsigt i problemet kunne man sagtens få det til at virke. Jeg havde fx et GeForce 256 kort siddende i min K6-2 og K6-III computer, og alle sagde at det var umuligt, men der er jo så mange der tror det ikke virker bare fordi de ikke selv kan få det til at køre.
Alle 3 K6-baserede computere var mindst lige så stabile som alle dem jeg kendte der havde intel computere - mest fordi jeg dengang købte et ordentligt kabinet med en god strømforsyning til - det er min egen version af det, ihvertfald.
Min Barton 2500+@3200+ havde gerne en oppetid på lidt over en måned hver gang, og jeg rebootede kun pga. WC3 er lidt følsom overfor sådan en lang oppetid - computeren crashede ikke. Selv igennem en varm sommer som sidste år, og de sidste par uger vi har haft i år, var der ingen problemer.
Derudover kender jeg rigtig rigtig rigtig mange med AMD baserede systemer, som ikke klager spor over stabiliteten, deres computere kører fint og går ikke ned. Jeg er selv en lille computer-samler, mest for vennerne og hver gang jeg samler en computer for dem, vælger jeg altid kvalitetskomponenter istedet for noget jeg kunne spare dem et par kroner på - især dele som strømforsyning, køler, bundkort og RAM får de lov at give lidt til den gode side for. Det er min egen lille måde at sørge for at de får en computer der virker - hele tiden.
Mvh. Uffe